דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"ו בניסן תשפ"ד 04.05.24
20.6°תל אביב
  • 13.3°ירושלים
  • 20.6°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 20.2°אשדוד
  • 16.6°באר שבע
  • 22.5°אילת
  • 20.4°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

מיקרוסופט: "לא נתערב בהתארגנות עובדים עתידית"

ההתחייבות מקדמת את הסכם הרכישה של חברת משחקי המחשב אקטיוויז'ן בליזרד שעובדיה התאגדו | איגוד עובדי התקשורת: "ההסכם מתווה את דרך המלך עבור מעסיקים בענף"

חברת מיקרוסופט (AP Photo/Rick Rycroft, File)
חברת מיקרוסופט (AP Photo/Rick Rycroft, File)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

מיקרוסופט חתמה על הסכם 'נייטרליות' עם איגוד עובדי התקשורת בארצות הברית     (CWA) שקובע כי החברה תימנע מלהתערב בזכות העובדים להתארגן. האיגוד מצדו יתמוך באישור עסקה של מיקרוסופט לרכישת חברת המשחקים אקטיוויז'ן בליזרד (Activision Blizzard), שעובדיה החלו במהלך התארגנות.

"ההסכם הזה סולל את הדרך עבור עובדי החברה לממש את זכותם הדמוקרטית ולהתארגן לצורך ניהול משא ומתן קיבוצי לאחר סיום הליך הרכישה על ידי מיקרוסופט", אמר נשיא CWA, כריס שלטון והוסיף, "ההסכם מתווה את דרך המלך עבור מעסיקים בכלל בענף המשחקים".

"ההסכם ייתן לעובדים מושב ליד השולחן"

"ההתחייבויות של מיקרוסופט יתנו לעובדים מושב ליד השולחן כדי להבטיח שרכישת אקטיווז'ן בליזארד תועיל לעובדי החברה ולשוק משחקי הווידאו בכלל. ההסכם נותן מענה לחששות האיגוד ביחס לרכישה, וכתוצאה מכך אנו תומכים באישורו ומצפים לעבודה המשותפת עם מיקרוסופט לאחר השלמת העסקה".

"מוקדם יותר החודש הכרזנו על מספר עקרונות שינחו את הגישה שלנו כלפי ארגוני עובדים ורכישת אקטיוויז'ן בליזארד צפויה להיות ההזדמנות הראשונה שלנו ליישם עקרונות אלה" אמר נשיא וסגן יו"ר מיקרוסופט בראד סמית'. "אנחנו מעריכים את שיתוף הפעולה עם ה-CWA בהגעה להסכם הנוכחי ורואים בשותפות הזו הזדמנות להתחדש ולצמוח יחד".

בראד סמית', נשיא וסגן יו"ר מיקרוסופט (AP Photo/Markus Schreiber)
בראד סמית', נשיא וסגן יו"ר מיקרוסופט (AP Photo/Markus Schreiber)

בעוד שבישראל אוסר החוק על מעסיקים לפגוע בהתארגנות עובדיהם, לרבות הבעת עמדה מצד מנהלים על ההתארגנות, בארה"ב התארגנויות עובדים מוגנות פחות. על מנת להגיע ליציגות נדרש ארגון עובדים לזכות בהצבעה שנערכת בארגון כשעל פי רוב מנהלים המעסיקים קמפיין אגרסיבי כנגד ההתארגנות, שכולל לא אחת גם הפחדה של עובדים מתארגנים. ההסכם הנוכחי צפוי להקל באופן משמעותי על עובדי מיקרוסופט וחברות הבת שלה להתארגן.

העקרונות אותם התוותה מיקרוסופט ושעוגנו בהסכם עם ה-CWA הם גישה נייטרלית כשעובדים מביעים עניין בהצטרפות לארגון עובדים; העובדים יהיו רשאים לתקשר ביניהם בנושא התארגנות עובדים ולתקשר עם נציגי ארגון העובדים באופן שיאפשר שיתוף במידע אך יימנע הפרעות לעבודה השוטפת; העובדים יוכלו לבחור להצטרף לאיגוד באמצעות מערכת טכנולוגית חדשנית; העובדים יוכלו לשמור על סודיות ופרטיות באשר לבחירתם האם להצטרף לאיגוד.

הכשרות לשיפור מיומנות עובדים כחלק מההסכם

עוד הוסכם כי הנהלת מיקרוסופט וה-CWA יפעלו ביניהם לפתור כל מחלוקת שתתעורר מתוך הסכמות אלו, ובמידת הצורך אם לא תושג הסכמה, יפנו לגביו לבוררות. עקרונות אלו יחולו על עובדי אקטיוויז'ן רק עם סגירת עסקת הרכישה של החברה על ידי מיקרוסופט.

בנוסף, הסכימו מיקרוסופט וה-CWA על שיתוף פעולה לצורך מחקר ומאמצים משותפים לפיתוח תוכניות טכנולוגיות והכשרות לשיפור מיומנות עובדים שיספקו הזדמנויות חדשות לשוק העבודה האמריקני וישפרו את התחרותיות שלו.

כ-34 עובדי בקרת איכות בחברת המשחקים אקטיוויז'ן בליזארד, שפיתחה בין היתר את המשחקים Call of Duty, Warcraft, Overwatch ו-Candy Crush, פתחו במהלך התארגנות בינואר השנה, בעקבות הודעת מיקרוסופט על כוונתה לרכוש את החברה תמורת 70 מיליארד דולרים ועל רקע פיטוריהם של 12 עובדי קבלן שעבדו בצוות בקרת האיכות.

כאמור, במקביל להסכמות עם מיקרוסופט, הודיע השבוע מנכ"ל  אקטיוויז'ן בליזארד כי החברה תשב עם נציגי ה-CWA – זאת לאחר חודשים בהם ניסתה החברה להציב מכשולים בפני ההתארגנות, כשפיזרה בין היתר את עובדי מחלקת אבטחת האיכות שהתארגנו בין מחלקות שונות.

עסקת הרכישה היא אחת העסקאות הגדולות ביותר בתולדות עולם הטכנולוגיה וצפויה לצאת לפועל בין יולי 2022 ליולי 2023. העסקה עדיין כפופה לאישור הרגולטורים האמריקניים. תמיכת ארגון העובדים צפויה ככל הנראה לסייע בגיוס הרגולטורים לתמיכה בעסקה, שכן ממשל ביידן מביע תמיכה בהתארגנות עובדים ומקדם מדיניות המבקשת להקל על עובדים להתארגן.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!