דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בארץ

חתונת השנאה / כתבי אישום הוגשו כנגד החתן והמשתתפים ב"חתונת השנאה"

על פי כתבי האישום בוצעו בחתונה פשעי הסתה לאלימות או לטרור על ידי מספר אורחים. בין השאר דקרו המשתתפים בחתונה תמונות של בני משפחת דוואבשה והניפו כלי נשק.

החתן ב"חתונת השנאה" בבית המשפט (צילום ארכיון: פלאש 90)
החתן ב"חתונת השנאה" בבית המשפט (צילום ארכיון: פלאש 90)
מיכל רוטנברג
מיכל רוטנברג
כתבת צבא וחברה
צרו קשר עם המערכת:

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה אתמול (רביעי) לבית המשפט השלום כתבי אישום נגד 13 נאשמים, ביניהם חמישה קטינים, בגין הסתה לאלימות או לטרור ועבירות נוספות.

לפני פחות משנה התקיימה חתונתו של יקיר אשבל מישוב יד בינימין, ארוע מרגש ומשמח בחיי אנשים אך לא החתונה הזאת. על פי כתב האישום, בחתונה, בה נכחו 500 אנשים, בוצעו פשעי הסתה לאלימות או לטרור על ידי מספר אורחים שהניפו תמונות של משפחת דוואבשה כאשר מספר ימים קודם לכן נשרפו בביתם למוות האם ריהאם, האב סעד והתינוק בן שנה וחצי עלי.

על פי כתב האישום "הודפסו תמונותיהם של בני משפחת דוואבשה – סעד, ריהאם ועלי כפי שפורסמו בכלי התקשורת לאחר הפיגוע בכפר דומא, תמונה של התינוק עלי ותמונת הכתובת "נקמה". התמונות הודבקו על קרטונים וחוברו להם קרשים כך שניתן יהיה להניפם כשלטים בחתונה." ,

במהלך ה'חגיגה', הונפו שני רובים אוטומטיים אקדחים ובקבוקי זכוכית אשר הוכנסו לתוך פייתם בדים כך שהם דימו בקבוקי תבערה וסכינים. אחדים מהרוקדים רקדו כשהם רעולי פנים. במהלך הריקוד, אחדים מהרוקדים דקרו פעם אחר פעם תמונות משפחת דוואבשה באמצעות סכינים, אחדים אף הציתו וקרעו את התמונות, וחלק מאוחזי הנשק אף דרכו את כלי הנשק".

בנוסף לזאת, שר אחד הנאשמים, סיני תור מרמת השרון, את השיר "יבנה המקדש" תוך שהוא משנה את מילות השיר ואומר כי "ישרף, ישרף המסגד" וכן "יתפוצץ, יתפוצץ המסגד". במהלך השמעת השיר, רקד אחד הנאשמים, דניאל צבי משה פינר מכפר תפוח, כאשר כתוב על חולצתו  "אין ערבים אין פיגועים" והניף בידו חולצה צהובה ועליה סמל תנועת "כך".

על פי כתב האישום, במעשיהם פרסמו הנאשמים קריאות לעשיית מעשה אלימות או טרור או דברי שבח, אהדה או עידוד למעשה אלימות או טרור, תמיכה או הזדהות עימו, ועל פי תוכנו של הפרסום המסית והנסיבות שבהן פורסם, יש אפשרות ממשית שיביא לעשיית מעשה אלימות וטרור. כתב האישום הוגש באישורו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, נוכח אופי העבירות המיוחסות לנאשמים.

התיק נחקר על ידי היחידה לפשיעה לאומנית של מחוז ש"י ומסומן כאירוע טרור יהודי קשה ביותר.

הרצח בכפר דומא התרחש בלילה של ה-31 ביולי 2015, והיה לאחד מפיגועי הטרור היהודי החמורים בהיסטוריה של מדינת ישראל: כאשר עמירם בן אוליאל, המואשם ברצח זרק שני בקבוקי תבערה לעבר בית משפחת דוואבשה בכפר דומא, הממוקם דרום-מזרחית לשכם. מהשריפה נהרגו בני הזוג סעד וריהאם דוואבשה ובנם הפעוט בן השנה וחצי, עלי סעד. אחמד דוואבשה, פעוט בן 4, נפצע קשה אך נשאר בחיים. על קירות הבית שהוצת רוססו כתובות בעברית, כגון "יחי מלך המשיח" ועוד. האירוע יצר זעזוע בציבור הישראלי וזעם בחברה הפלסטינית.

"בני עמי בחרו בדרך הטרור ואיבדו צלם אנוש", התבטא נשיא המדינה ראובן ריבלין לאחר האירוע, "אני מאמין שככל שנבין שמולנו ניצבת סכנה מהותית למדינת ישראל, נהיה נחושים יותר לעמוד מולה ולעקר אותה מהשורש". בעקבות אמירות אלו ניתכו על הנשיא קיתונות של שנאה וזעם ברשתות החברתיות. מבקריו טענו, בין היתר, כי טרם נודע מי הם המפגעים.

בנוסף לאירועי החתונה, הגישה הפרקליטות לבית משפט השלום לנוער, כתב אישום נוסף נגד אחד הקטינים שהשתתפו בחתונה, כבן 15 מירושלים, בגין עבירות של היזק בזדון ממניע גזעני, השחתת פני מקרקעין ממניע גזעני, נהיגה בפזיזות ורשלנות, שימוש ברכב ללא רשות, נהיגה ללא רישיון וללא ביטוח והפרעה לשוטר.

על פי כתב האישום הנוסף, ביוני 2016 במהלך טיול מטעם הישיבה בה לומד הנאשם, עברו הנאשם וחבריו סמוך לחלקות חקלאיות השייכות לשני תושבי ואדי פוכין. הנאשם וחבריו עקרו שתילים, חתכו צינורות השקיה, גרמו נזק למחסן כלי עבודה והשחיתו את הרכוש השייך לבעלי החלקות וזאת ממניע אידיאולוגי גזעני. הנאשם והאחרים כתבו על קירות החממה במקום כתובות "מוות לערבים" וכן "יהודי נשמה ערבי בן כלבה".

סך כל הנזק שגרמו הנאשם ואחרים לחלקות ולרכוש מוערך בכ-17 אלף ש"ח. בנוסף מואשם הקטין כי בחודש ינואר 2016 נהג ללא רישיון נהיגה ולצידו חברו בן 15. הנאשם לא שעה לקריאת שוטר שהורה לו לעצור, ובכוונה להימלט החל בנסיעה מהירה ומסוכנת.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!