דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי ט' באייר תשפ"ד 17.05.24
24.0°תל אביב
  • 22.4°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 22.2°באר שבע
  • 26.5°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בארץ

הסופר א.ב. יהושע הובא למנוחות: ״איש שאמר את האמת גם כשלא רצו לשמוע אותה״

מאות אנשים, בני משפחה ומכרים הגיעו לבית העלמין "גן עדן" שבקיבוץ עין כרמל | נשיא המדינה לשעבר, ראובן (רובי) ריבלין: ״לימדת אותנו לחבר יחד דימיון למציאות, ושסיפור אישי הוא תמיד הדרך הטובה ביותר לעסוק בנושאים הכי אקטואליים״

קברו הטרי של הסופר א.ב. יהושע, בקיבוץ עין כרמל (צילום שיר טורם / פלאש90)
קברו הטרי של הסופר א.ב. יהושע, בקיבוץ עין כרמל (צילום שיר טורם / פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

הסופר א.ב. יהושע, שהלך אמש לעולמו בגיל 85 הובא היום (רביעי) למנוחות. ההלוויה התקיימה בהשתתפות מאות אנשים, בני משפחה ומכרים בבית העלמין "גן עדן" שבקיבוץ עין כרמל.

נשיא המדינה לשעבר, ראובן (רובי) ריבלין, חברו של הסופר, ספד לו: ״אתמול בבוקר הכתה הבשורה על לכתך בכל הכוח, בכל ההפתעה, למרות שכולנו ידענו, שאתה ידעת, הסברת לנו. יקר שלי, המדריך שלי, זכיתי שנפשי נקשרה בנפשו כשבפעולה ההיא בצופים חדת לנו כהרגלך חידה מפותלת ביותר. אחרי שנים הצלחתי לפתור אותה. היית גאה בי שאני תלמיד של ז׳בוטינסקי ושאני יודע לחשוב, בהומור כמובן״.

״ידעת להקשיב, ולא רק לשמוע. ידעתי שתהיה לי חבר ומדריך ומלווה כל חיי״, הוסיף הנשיא לשעבר. ״כבר אז בולי, היית חד ומצחיק, לוחם באמונתך, ופנאט ביכולת ההקשבה שלך. לימדת אותנו לחבר יחד דימיון למציאות, ושסיפור אישי הוא תמיד הדרך הטובה ביותר לעסוק בנושאים הכי אקטואליים״.

עוד סיפר ריבלין על חברו הוותיק: "העזת לחבר את כולנו כשעסקת ביחסי יהודים ערבים בארץ הזו. אתה בולי, היית תמיד וקודם כל איש של אמת. אמת נוקבת, מחשלת באש, היית איש של אמת גם כשלא רצו לשמוע. גם כשהיא הייתה קשה וגם כשהקדמת את זמנך בתוך המחנה הפוליטי שלך ואחר כך באו אחריך".

א.ב יהושע (1936-2022) (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
א.ב יהושע (1936-2022) (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

"גם שהאמת שלך נשמעה כאילו הפכת לעמוד אש מנבכי המחנה, אבל לא יכולת אחרת. היית יקר שלי, כולך לב. כל חושייך מחודדים ביכולת קריאת המציאות, באומץ הלב, בהבנת הסיפור המעמיקה. בולי אהובי, כל כך אהבתי אותך. יודע מה? לי יש הרגשה שאני כל כך אוהב אותך שגם אתה אהבת אותי".

"היה לי כבוד בשנים האחרונות כיו"ר כנסת וכנשיא לשמש לך מפתח לכל אומות העולם, מפתח קטן שפותח כל דלת לכל אורח רב מעלה שהגיעו לבקר ורצית לדבר איתם. כל פעם התממשו הציפיות, הם שתו את דברייך בצמא ואני חשבתי לעצמי שהיו אולי בעלי תפקידים שנועצים בפורומים של אנשי רוח אבל אף אחד מלבדי לא זכה לליווי צמוד של נביא ואיש רוח מאז התנ"ך".

אברהם גבריאל יהושע, שהיה מכונה בשם בולי, נולד ב-1936 בירושלים. מאז שנות ה-50 ועד ימיו האחרונים הוא פרסם עשרות ספרים, בהם "המאהב", "מולכו", "השיבה מהודו", "שליחותו של הממונה על משאבי אנוש", "חסד ספרדי" ו"המנהרה". ספרו "הבת היחידה" ראה אור בתחילת 2021, וספרו האחרון "המקדש השלישי" יצא לפני כחודשיים.

יהושע נפטר אתמול כשהוא בן 85, לאחר שנים של מאבק במחלת הסרטן. מי שהיה מהסופרים הישראלים הבולטים והמשפיעים בארץ ובעולם, ייטמן לצד אשתו רבקה שנפטרה ב-2016.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!