דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

הישג כפול לחקלאים: ענף ההטלה ימשיך להיות מתוכנן, הצו להסרת מכסים בוטל במליאת הכנסת

נציגי ענף ההטלה הגיעו להסכמות עם שר החקלאות ומשרד האוצר בתיווך מפלגות המרכז שמאל | 47 חברי כנסת הצביעו בעד ביטול הסרת המכסים על דבש וביצים, מול 46 | סגן שר הביטחון (כחול לבן) אלון שוסטר: ״עכשיו נפעל למען הישג דומה בענפי הצומח״

ראשי הנהגת החקלאים (צילום: מאיה רונן)
ראשי הנהגת החקלאים (צילום: מאיה רונן)
מאיה רונן

החקלאים הגיעו להסכמות עם שר החקלאות ומשרד האוצר לאחר יומיים של משא ומתן קדחתני. לאחר פרסום ההסכמות, עלתה להצבעה הצעת האופוזיציה לביטול הצווים להסרת מכסים על ייבוא ביצים ודבש, ועברה ברוב של 47 חברי כנסת מול 46.  

עיקרי ההסכמות בין החקלאים לממשלה

  • ענף ההטלה, כמשק מתוכנן, ימשיך לתפקד כך ב-13 השנים הבאות עבור כלל המגדלים, ו-15 שנים עבור מגדלים שבנו לולי כלובים חדשים (בהתאם לרפורמת 2017) בשנים האחרונות. זאת לצורך הסתגלות והחזר השקעות. 
  • 350 מיליון שקלים יתוקצבו לטובת הקמת לולי מעוף, בהתאם לדרישות השירותים הווטרינריים. 
  • 100 מיליון שקלים יוקצו למענקי פרישה למגדלים ותיקים, ומגדלים שיחליטו לפרוש מהענף. 
  • יתקיים עדכון אוטומטי של מחיר הביצה, בהתאם לעליית מחירי התשומות. 

הישג לחקלאים, מכה לליברמן ופורר

ההסכמות הן הישג גדול לחקלאי ענף ההטלה. שרי החקלאות והאוצר, פורר וליברמן, לא הצליחו להעביר את הרפורמה שרצו מלכתחילה שהיתה מביאה לחיסול המשק המתוכנן בענף ההטלה. בנוסף, הצווים שהוציאו לייבוא ביצים ודבש, נפלו גם הם במליאת הכנסת. 

״כעת נפעל למען הישג דומה בענפי הצומח״

שר הביטחון ויו״ר כחול לבן, בני גנץ: ״רצון טוב מביא תוצאות טובות. אנחנו ממשיכים לקדם רפורמה חשובה בחקלאות, וממשיכים לשמור על החקלאים. אני מברך את שרי האוצר והחקלאות, ראשי ארגוני החקלאים וחברי הכנסת של השדולה החקלאית בהובלת אלון שוסטר, על הסיכום החשוב שהגיעו אליו בענף ההטלה. נמשיך לפעול בכדי לקדם את החקלאות הישראלית ולפתור את המחלוקות גם בענפי הצומח לטובת הצרכן הישראלי, החקלאים, והכלכלה הישראלית״.

שרת התחבורה ויו"ר מפלגת העבודה, מרב מיכאלי: ״עשינו את זה! הסכם הסטורי בחקלאות! כל השנה נאבקנו, והשגנו גם מחירים הוגנים לביצים וגם הגנה על הלולנים שלנו, שהם פטריוטיות ופטריוטים ישראלים. כבוד גדול ליו"ר סיעת העבודה, ח"כ רם שפע, שניהל את המו"מ ברגישות ובחוכמה והביא להישג אדיר. מפלגת העבודה ואני נמשיך לפעול לאור המחוייבות העמוקה שלנו למי ששומרים לא רק על הציונות האמיתית ועל ההתיישבות האמיתית, אלא גם על הדבר הבסיסי ביותר של ביטחון המזון שלנו״.

יו״ר סיעת העבודה, רם שפע: ״כמעט שנה ניהלנו מאבק ארוך ונחוש שהסתיים הערב בהצלחה היסטורית, עם הסכם ראשון מסוגו על ענף ההטלה בין החקלאים ומשרדי האוצר והחקלאות. הסכם שגם מכבד אותם ומשקיע בהם ובענף, גם שומר על ביטחון המזון של אזרחי ישראל וגם מהווה עוד צעד בדרך למאבק ביוקר המחייה.

״מעבר לעובדה שהרפורמה הזו מאפשרת לכולנו סוף סוף לראות את החקלאים אחרי שנים של הזנחה, היא תאפשר להם אופק כלכלי ותעסוקתי, תתכנן בחכמה את ענף ההטלה, תוסיף השקעות אדירות בענף, ובעיקר תבטיח את היכולת של מדינת ישראל, כמדינה חזקה ועצמאית, לספק מזון לתושביה ולא להישען על מדינות אחרות״.

יו״ר השדולה החקלאית, חבר יש עתיד, רם בן ברק: ״מברך את שר האוצר, שר החקלאות וראשי הנהגת החקלאים על הגעה להסכמות. ההסכם שהושג מראה שבשיח משותף ניתן להגיע לתוצאות ששומרות על חקלאות מקומית, תוצרת כחול לבן, תחרות הוגנה והורדת יוקר המחייה״.

סגן שר הביטחון, חבר כחול לבן, אלון שוסטר: ״לאחר מו"מ ממושך ורגע לפני ההצבעה במליאת הכנסת על הצו: הצלחנו להביא להישג שלמעלה מעשור ייחלנו אליו בתחום ההטלה. כפי שאמרנו לאורך כל הדרך, לא נשאיר אף אחד מאחור. היום אנחנו מביאים בשורה לענף ההטלה ואני מקווה שבקרוב נצליח להגיע להישג דומה גם בענפים האחרים.
חקלאי ישראל, בדגש על יצרני הביצים בגליל, על גבול הצפון, מביאים הישג גדול ששנים ייחלו אליו. כעת, נמשיך לפעול למען הישג דומה בענפי הצומח, נמשיך להגן על ביטחון מזון לתושבי ישראל ועל חקלאות ישראלית יציבה״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!