דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה באירופה

לראשונה מתחילת המלחמה: מנהיגי צרפת, גרמניה ואיטליה מבקרים בקייב

שלושת המנהיגים צפויים להיפגש עם הנשיא זלנסקי, לקראת הכרזה צפויה של הנציבות האירופית על אוקראינה כמועמדת לאיחוד האירופי | נשיא צרפת, עמנואל מקרון: "זהו מסר של אחדות אירופית כלפי האוקראינים"

נשיא צרפת עמנואל מקרון (במרכז), קנצלר גרמניה אולף שולץ (מימין) וראש ממשלת איטליה, מריו דראגי בדרכם לביקור בקייב (צילום: Ludovic Marin, Paul via AP)
נשיא צרפת עמנואל מקרון (במרכז), קנצלר גרמניה אולף שולץ (מימין) וראש ממשלת איטליה, מריו דראגי בדרכם לביקור בקייב (צילום: Ludovic Marin, Paul via AP)

נשיא צרפת עמנואל מקרון, ראש ממשלת איטליה מריו דראגי וקנצלר גרמניה אולף שולץ, הגיעו הבוקר (חמישי) לביקור בקייב בירת אוקראינה. זהו הביקור בעל הפרופיל הגבוה ביותר בבירת אוקראינה מאז פלישת רוסיה. המנהיגים אמורים להיפגש עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי.

לאחר שירדו מהרכבת בקייב, אמר מקרון שהם יבקרו באתרים שבהם התרחשו הפצצות. "זה רגע חשוב", אמר. "זהו מסר של אחדות אירופית כלפי האוקראינים". מקרון אמר שהם ישוחחו עם אנשי ממשל אוקראינים על "ההווה והעתיד".

המנהיגים הגיעו ברכבת לילה מיוחדת שסופקה על ידי השלטונות האוקראינים, וקיימו פגישות ארוכות בקרון האוכל אחרי חצות כדי ליישר את עמדותיהם לקראת הפגישה עם זלנסקי.

לביקור יש משקל סמלי כבד בהתחשב בעובדה ששלוש מעצמות מערב אירופה נתקלו לא פעם בביקורת על כך שלא סיפקו לאוקראינה את היקף הנשק שזלנסקי ביקש, ועל נכונותן להמשיך לדבר עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון באוקראינה עם הנשיא זלנסקי (צילום: Ukrainian Presidential Press Office via AP)
ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון באוקראינה עם הנשיא זלנסקי (צילום: Ukrainian Presidential Press Office via AP)

בקרב האוקראינים קיימת תקווה שהביקור עשוי לסמן נקודת מפנה על ידי פתיחת הדרך לאספקת נשק משמעותית חדשה. הביקור מגיע בזמן שמנהיגי האיחוד האירופי מתכוננים לקבל החלטה ב-23-24 ביוני על בקשתה של אוקראינה להיות מועמדת לחברות באיחוד האירופי, ולקראת פסגה חשובה של נאט"ו ב-29-30 ביוני במדריד.

כמו כן, ביום חמישי, שרי ההגנה של נאט"ו נפגשים בבריסל כדי לשקול סיוע צבאי נוסף לאוקראינה. ביום רביעי הודיעו ארה"ב וגרמניה על סיוע נוסף, מכיוון שארה"ב ובעלות בריתה מספקות נשק לטווח ארוך יותר, שלדבריהם יכול לעשות את ההבדל בקרב של הכוחות האוקראינים מול הפולשים הרוסים.

מקרון מעורב במאמצים דיפלומטיים לדחוף להפסקת אש באוקראינה שתאפשר משא ומתן עתידי לשלום. הוא מנהל דיונים תכופים עם זלנסקי ודיבר בטלפון מספר פעמים עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מאז שפוטין פתח בפלישה בסוף פברואר.

שולץ התנגד זמן רב לנסוע לקייב, ואמר שהוא לא רוצה "להצטרף לתור של אנשים שעושים כניסה מהירה להזדמנות צילום". במקום זאת, שולץ אמר שנסיעה צריכה להתמקד בעשיית "דברים קונקרטיים". גרמניה הודיעה אתמול שתספק לאוקראינה שלוש מערכות רקטות שיגור מרובות מהסוג שקייב אמרה שהיא צריכה בדחיפות להגן על עצמה מפני פלישת רוסיה.

שרת ההגנה כריסטין למברכט אמרה כי גרמניה תעביר לאוקראינה שלוש מערכות רקטות ארטילריה לטווח בינוני M270 יחד עם תחמושת. גרמניה אמרה שלהעברה, המצטרפת להלכים דומים של בריטניה וארה"ב, תהיה "השפעה מהירה ומשמעותית בשדה הקרב".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!