דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

האלוף במיל' דורון אלמוג ימונה ליו"ר הסוכנות היהודית: "נצית להבה וגאווה בעשייה למען הדורות הבאים"

אלמוג, בן 71, שירת כאלוף פיקוד הדרום וזכה בפרס ישראל על הקמת הכפר השיקומי 'עדי נגב - נחלת ערן' | בשנה האחרונה שבה נשברו שיאי העלייה מאוקראינה ומרוסיה, הסוכנות פעלה ללא יו"ר

האלוף במילואים דורון אלמוג בטקס הענקת פרסי ישראל, 2016 (צילום ארכיון: מיכל כהן, ויקימדיה קומונס)
האלוף במילואים דורון אלמוג בטקס הענקת פרסי ישראל, 2016 (צילום ארכיון: מיכל כהן, ויקימדיה קומונס)
אסף צבי

ועדת המינויים של הסוכנות היהודית המליצה היום (חמישי) על האלוף במיל' דורון אלמוג כמועמד שלה לתפקיד יו"ר הסוכנות היהודית לארבע השנים הבאות.

אלמוג, בן 71, שירת כאלוף פיקוד הדרום (2000-2003). אלמוג הקים ומכהן כיו"ר הכפר השיקומי עדי נגב-נחלת ערן אשר קרוי על שם בנו ערן, אשר נפטר בגיל צעיר ממחלת קסטלמן. אלמוג היה בין מדליקי המשואות (2006), כאות הוקרה על תרומתו לפיתוח הנגב. אלמוג הינו חתן פרס ישראל על מפעל חיים ותרומה מיוחדת לחברה ולמדינה (2016) ויו"ר ועדת פרס ביטחון ישראל (2022).

הבחירה תובא לאישור חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית, שצפוי להצביע על המינוי בכינוס התקופתי הבא שלו, המתוכנן להיערך ב-10 ביולי בירושלים, בהשתתפות מאות מנהיגי קהילות יהודיות מרחבי העולם. אלמוג צפוי להיכנס לתפקידו במהלך ספטמבר 2022.

עם ההמלצה על מינויו אמר אלמוג: "אני גאה ונרגש על האמון והבחירה. אסיר תודה לאנשי הסוכנות ומנהיגיה העושים לילות כימים לחיזוק העם היהודי ומדינת ישראל. בעבודת צוות משותפת נצית להבה וגאווה בעשייתנו למען עתיד של תקווה לדורות הבאים".

הסוכנות היהודית היא אחד הארגונים המרכזיים בשמירת הקשר בין ישראל לתפוצות, והיא פועלת גם בפרויקטים חברתיים במדינת ישראל ובהם קליטת עלייה. על רקע גל העלייה הגדול בעקבות המלחמה באוקראינה, הסוכנות ממלאת תפקיד מרכזי בקליטת העולים לארץ, שמספרם כבר חצה את ה-25 אלף.

תפקיד יו"ר הסוכנות לא אויש במשך שנה, לאחר שהיו"ר הקודם, יצחק (בוז'י) הרצוג, עזב את התפקיד כשנבחר לנשיא המדינה ביולי האחרון.

מאז שהרצוג עזב את התפקיד פעלה ועדת המינויים, שמורכבת מנציגי ההסתדרות הציונית העולמית, הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה וקרן היסוד, לבחירת היו"ר הבא. התהליך התנהל בשיתוף המנהיגות הבכירה בעולם היהודי וכלל מפגשים עם מועמדים פוטנציאליים.

רה"מ בנט: "אלמוג מייצג את כל מה שיפה בישראל"

ראש הממשלה, נפתלי בנט, בירך על היבחרו של אלמוג: "דורון אלמוג מייצג את כל מה שיפה בישראל. דורון מבטא גבורה צבאית וגבורה אזרחית, אהבה עמוקה לעם ישראל, לארץ ולבני אדם באשר הם. זו גם הסיבה ששמחתי להיות זה שהעניק לו את פרס ישראל על מפעל חיים. אני מאחל לדורון הצלחה גדולה בחיבור העם היהודי למדינת ישראל, ובהעלאת קרנה של ישראל בעולם".

נשיא המדינה יצחק הרצוג: "מברך את חברי, אלוף (מיל'), דורון אלמוג, חתן פרס ישראל, על החלטת ועדת הבחירה של הסוכנות היהודית למנותו לתפקיד יו״ר הנהלת הסוכנות היהודית. זהו תפקיד חשוב מאד בעולם היהודי הפועל לחיבור בין מדינת ישראל ליהודי התפוצות ובין העולם היהודי למדינתנו; המשפיע על החברה הישראלית, ועל עלייה וקליטה. אני סמוך ובטוח שכישוריו, ניסיונו ויכולותיו יצעידו את הארגון החשוב הזה קדימה".

שרת העלייה והקליטה, פנינה תמנו שטה: "אנו בתקופה חשובה של זינוק במספר העולים החדשים מרחבי העולם, ואני בטוחה שדורון יתרום רבות לעולם היהודי וליישום מדיניות העליה והקליטה של הממשלה״.

יו״ר ההסתדרות הציונית העולמית, יעקב חגואל, העומד בראש ועדת המינויים, אמר: "אני מברך את אלמוג עם בחירתו לתפקיד וסמוך ובטוח כי הוא ינהיג את הסוכנות היהודית באותה מסירות ונחישות שבה פעלו קודמיו בתפקיד".

יו״ר חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית, מייקל סיגל: ״אני מברך על בחירתו של אלמוג כיו"ר החדש של הסוכנות היהודית ובטוח שהוא יקדם את המשימה החשובה הניצבת בפנינו לשמור את העם היהודי מחובר זה לזה ולישראל. אני גם מודה לכל חברי ועדת המינויים על מחויבותם להליך הוגן ומכבד".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!