דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י' באייר תשפ"ד 18.05.24
26.9°תל אביב
  • 26.7°ירושלים
  • 26.9°תל אביב
  • 20.6°חיפה
  • 23.6°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 31.5°אילת
  • 24.3°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 26.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

ההסתדרות הכריזה סכסוך עבודה במחאה על עומס העבודה של המזכירות בבתי הספר

בהסתדרות מוחים על דרישה חד-צדדית מהמזכירות לתפעל את מערכת גפ"ן לתקצוב גמיש של בתי הספר, ללא תוספת שכר והכשרה מתאימה | דרישה נוספת: החלת הסדר לתרומת ימי מחלה בין עובדים ברשויות המקומיות

גיל בר-טל, יו״ר הסתדרות המעו״ף (צילום: אילן בשור)
יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר-טל. "דורשים מהמזכירות למלא גם תפקיד תקציבאיות ולהיות אחראיות על כספי ציבור - ללא תוספת שכר, ללא תוספת שעות וללא הכשרה מתאימה. גם ללא כל היוועצות או התדיינות - באופן חד צדדי. זה לא מקובל עלינו ולא יהיה" (צילום: אילן בשור)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

הסתדרות המעו"ף הכריזה היום (חמישי) על סכסוך עבודה במרכז השלטון המקומי, בשלוש הערים הגדולות ובמרכז המועצות האזוריות. זאת, בשל פגיעה צפויה בתנאי התעסוקה של מזכירות בתי הספר שמועסקות ברשויות המקומיות, איסור על עובדי הרשויות לתרום אחד לשני ימי מחלה, ופגיעה בזכויות ותנאי עבודתן של הסייעות בעת החלפת גננת נעדרת.

עומס העבודה של המזכירות צפוי לגדול עקב החלטה חד צדדית להטיל עליהן את ניהול כספי בית הספר במסגרת תכנית גפ"ן (גמישות פדגוגית ניהולית), שמשרד החינוך השיק השנה וצפויה להתרחב בשנה הבאה. המערכת מיועדת לניהול תקציבים גמישים על ידי מנהלי בתי הספר שנועדו לרכש תכניות ופעילויות חינוכיות, וסך התקציב שינוהל בה צפוי להיות 10 מיליארד שקלים החל מינואר 2023.

יו"ר הסתדרות המעו"ף, גיל בר-טל, המייצג את עובדי הרשויות המקומיות, אומר ל'דבר': "שרת החינוך החליטה שכל בית ספר יקבל תקציב לניהול עצמי על ידי המנהלים, אלא שאת כל פרויקט התקציבאות והניהול הכספי של כספי הציבור הללו הטילו על מזכירות בתי הספר".

לדברי בר-טל, "בשנים האחרונות הטילו על המזכירות עוד ועוד תפקידים. הן משרתות הן את המורים, הן את המנהלים, הן את ההורים והן את התלמידים. מאז שאין אחיות בבתי הספר, מגיעים אליהן גם עם כל כאב או פציעה. עכשיו דורשים מהמזכירות למלא גם תפקיד תקציבאיות ולהיות אחראיות על כספי ציבור – ללא תוספת שכר, ללא תוספת שעות וללא הכשרה מתאימה. גם ללא כל היוועצות או התדיינות – באופן חד צדדי. זה לא מקובל עלינו ולא יהיה". לדבריו, ההסתדרות דורשת עבור מזכירות בתי הספר, העובדות גם בחופשות החגים ובחופשת הקיץ, תוספות כוח אדם ושכר.

סוגיה נוספת עליה מוחה ההסתדרות היא התנגדות מרכז השלטון המקומי להפעלת הסדר מיטיב לתרומת ימי מחלה בין עובד לעובד. בהודעת ההסתדרות הודגש ש"הסדר ימי המחלה החדש שאושר על ידי נציבות שירות המדינה, והוחל לפני חודשיים על כל עובדי המדינה. מרכז השלטון המקומי מתנגד להסדר זה, ללא סיבה".

סכסוך העבודה רלוונטי לכ-100 אלף עובדות ועובדים, ומאפשר להסתדרות לנקוט בצעדים ארגוניים בתוך 14 יום.

השבוע נחתם הסכם קיבוצי בין ההסתדרות, משרד האוצר ומרכז השלטון המקומי שכולל מענקים מיוחדים לסייעות בגני הילדים ובבתי הספר. לפי ההסכם, כל סייעת תקבל באוקטובר הקרוב מענק פתיחת שנה בסך 1,500 שקלים, והסייעות יקבלו תוספת תשלום מיוחדת על עבודה בקייטנות הקיץ: 75 שקלים ליום לסייעות שיעבדו בקייטנות הקיץ, ו-200 שקלים ליום לסייעות שישמשו בתפקיד גננות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!