דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
רחל טקלה

עזרה בדרך / הישראלית שנפצעה בתאונה בדרום אפריקה זקוקה עדיין לעזרתכם

רחל טקלה שנפצעה בערב חג סוכות, מורדמת ומונשמת בבית חולים בדרום אפריקה. משפחתה שבארץ חרדה, ואחותה שלצידה מוסרת: "שילמנו עד כה 70 אלף דולר, ואנחנו ממשיכים להתרים כדי להטיסה לארץ". היום (ה') יתקיים אירוע מוזיקלי בנתניה לטובת איסוף כספים לרחל.

חברים של רחל טקלה בגיוס תרומות לטובת הטסתה לארץ (תמונה באדיבות שחר בלוקה)
חברים של רחל טקלה בגיוס תרומות לטובת הטסתה לארץ (תמונה באדיבות שחר בלוקה)

"היי, הבית חולים פה נורא יקר. היה בלבול בהעברת מידע על הסכום שהיינו צריכים לשלם. שילמנו עד עכשיו 70 אלף דולר אנחנו מטיסים אותה מפה. יותר זול להטיס אותה מאשר לאשפז אותה פה. אז אנחנו ממשיכים להתרים כדי לאסוף להטסה רפואית". כך מסרה קאסו טקלה, אחותה של רחל טקלה, שמצאת איתה בשבוע האחרון ביוהנסבורג בדרום אפריקה.

רחל יצאה לפני כחודשיים לטיול בחו"ל, ובערב חג סוכות נפצעה בתאונת דרכים, בה נהרג אושרי מלסה בן ה-22 מאשדוד. מאז הפציעה היא מורדמת ומונשמת בבית החולים היהודי בעיר, ובימים האחרונים עברה שני ניתוחים. "רחל במצב יציב עכשיו והיא עדיין מורדמת ומונשמת" כתבה קאסו ל'דבר ראשון', "השגנו פסיכולוגית יהודיה שמדברת עברית שאחרי שרחל תתעורר תסביר לה איפה היא ולמה היא במצב הזה" כתבה קאסו ל'דבר ראשון'.

"תבואו גם אם אתם לא מכירים את רחל" שחר בלוקה, מימין עם חבריו באירוע התרמה (התמונה באדיבות שחר בלוקה)
"תבואו גם אם אתם לא מכירים את רחל" שחר בלוקה, מימין עם חבריו באירוע התרמה (התמונה באדיבות שחר בלוקה)

בני משפחה וחברים רבים נרתמו לטובת גיוס הכספים, ביניהם גם שחר בלוקה, חייל בן 20 מהישוב גן יאשיה. "רחל ואני מכירים כבר שנה. הייתי באילת כששמעתי על התאונה, זה מאוד קשה. מתוך אהבה וקשר לרחל החלטנו שבגלל שהיא בנאדם שמח ואנרגטי נעשה משהו ברוחה, והחלטנו להרים יוזמה מוזיקלית שתגייס כספים ותעלה את המודעות. היום (חמישי) ב 18:00 נבוא עם חולצות שהכנו לככר העצמאות בנתניה ונעשה שמח." שחר אופטימי, "עם כל המגרעות והדברים הקשים שיש בעם שלנו, זה הזמן להירתם. אם זה היה קורה לכם היו עושים עבורכם את אותו הדבר."

עו"ד פנינה תמנו-שטה, חברת הכנסת לשעבר מטעם 'יש עתיד', נרתמה גם היא לטובת המשפחה, "נשבר לי הלב לשמוע את האמא, זו מצוקה גדולה. ממש מהימים הראשונים אני מעורבת – דיברתי עם עשרות אנשים לטובת העניין, והאמת שהרבה שלחו אותי לרב פיהרר. דרך הצוות המדהים שלו הצלחנו להגיע לבחור שעושה הטסות רפואיות, ולמרות שהמחיר הראשוני שדובר עליו היה 75,000$, עכשיו הוא עומד על כ-30,000$."

רחל טקלה (תמונה באדיבות המשפחה).
רחל טקלה (תמונה באדיבות המשפחה).

תמנו שטה מציינת גם את ח"כ יואב קיש, וסגנית שר החוץ ח"כ ציפי חוטובלי כמי שסיעו עד כה למשפחה בדרכים שונות. קונסולית ישראל בדרום אפריקה, יפה מנדל, מסייעת בידי המשפחה בקשרים עם הקהילה היהודית במדינה, ובקשר עם הגורמים המקצועיים.

"הזוי שרב אחד עושה את התפקיד של מדינה שלמה" אמרה תמנו-שטה בכעס, בהתייחסה לעזרתו של הרב פיהרר. איתן וייס, אחראי תקשורת ישראלית במשרת החוץ, טוען כי המשרד עושה הכל כדי להקל על המשפחה. "זה סיפור עצוב. היא בחורה צעירה ועשתה טעות ולא סידרה ביטוח. משרד החוץ משקיע באמת הרבה משאבים בעזרה. לצערי זה לא המקרה הראשון ולא האחרון של מטיילים ישראלים שמגיעים לחו"ל בלי ביטוח ולצערנו נזקקים לו בסופו של דבר."

לשאלתנו, האם משרד החוץ מנסה לשדר מסר לציבור הישראלי דרך התמודדותו עם המקרה של רחל, עונה וייס "אין יראו וייראו, אין לזה אפקט חיובי. כל אזרח ישראלי, בלי קשר למוצאו, מינו או דתו מקבל את אותו היחס מאיתנו."

מתגייסים לטובת רחל מכל הארץ:

שחר, מבקש להעביר מסר לציבור הישראלי – "אני לא מתעסק אם היה או לא היה לרחל ביטוח, כולנו עושים טעויות. תבואו היום לנתניה גם אם אתם לא מכירים את רחל, אל תשארו אדישים. יהיה מדהים ויהיו אנרגיות מטורפות."

כאן תוכלו לתרום בהעברה בנקאית או בפיי-פאל.

ואלו פרטי חשבון הבנק:
מספר חשבון 079348
סניף 392
בנק אוצר החייל
חשבון ע"ש קאסו טקלה

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!