דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי כ"ג בניסן תשפ"ד 01.05.24
19.2°תל אביב
  • 13.8°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.7°באר שבע
  • 20.7°אילת
  • 20.2°טבריה
  • 13.0°צפת
  • 18.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

מפעל אמיליה קוסמטיקס בירוחם ייסגר, ההסתדרות: "נפעל בכל האמצעים להגן על העובדים"

לפי הודעת חברת האם שבבעלות איש העסקים עודד פלר, 80 עובדי המפעל הוותיק למוצרי טואלטיקה וטיפוח יפוטרו | בהסתדרות מוחים על כך שלא עודכנו מראש על הסגירה, ושוקלים פנייה לבית הדין לעבודה

עובדי אמיליה קוסמטיקס. צילום: דבר ראשון
עובדי אמיליה קוסמטיקס בשער המפעל (צילום ארכיון: דבר)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

הנהלת מפעל אמיליה קוסמטיקס בירוחם הודיעה הערב (רביעי) על סגירה מיידית שלו ופיטורי 80 העובדים שנותרו בו. בהסתדרות מוחים על המהלך שלא תואם עם ארגון העובדים, בניגוד למקובל ביחסי עבודה. איגוד עובדי המזון והפרמצבטיקה בהסתדרות, הודיע הערב שינקוט בכל הצעדים העומדים לרשותו, כדי להגן על זכויות העובדות והעובדים.

חברת האם, אמיליה פיתוח, דיווחה היום לבורסה על סגירת פעילותה בישראל מחר, 17 ביולי 2022, וסגירת הפעילות של החברה במועד סמוך. לפי הודעת החברה, "ההחלטה על סגירת הפעילות התקבלה לאור הפסדים מתמשכים של  קוסמטיקס בפעילותה, הן בישראל והן בארה"ב, אשר נובעים, בעיקר, מהתגברות התחרות בתחום, יבוא מתחרה והסרת  חסמים, ועליית מחירי חומרי הגלם ותשומות הייצור. דירקטוריון קוסמטיקס אינו צופה כי מגמה זו תשתפר בעתיד הנראה לעין".

עוד דווח בהודעה לבורסה שהחברה התקשרה בהסכם עם חברה אחרת למכירת הקניין הרוחני ששימש לייצור מוצריה, בתמורה ל-16 מיליון שקלים. בהסכם נקבע ש קוסמטיקס תאפשר לרוכש לרכוש מלאי חומרי גלם וחומרי אריזה, המשמש אותה בפעילות הנמכרת,
וכן תאפשר לרוכש לרכוש מלאי תוצרת גמורה בסכום שיסוכם בין הצדדים במועד ההשלמה. לרוכש שמורה גם הזכות לפנות לקוסמטיקס בבקשה לרכוש ציוד ממפעלה וכן לפנות לעובדי קוסמטיקס ולהציע להם משרות אצלו. עם זאת אין בכך כל התחייבות שאכן הייצור בישראל, או באזור הדרום, יימשך. מבנה המפעל עצמו יישאר בידי חברת אמיליה פיתוח.

בהסתדרות כלל לא עודכנו על תכנית הסגירה. לפי הודעת ההסתדרות, "להסתדרות הגיעו שמועות על הכוונה לסגור את המפעל, ורק לאחר שנציג ההסתדרות במרחב פנה לגורם בהנהלה ובירר את הנושא – אישר האחרון את הכוונה לסגור את המפעל. יתרה מכך, לפני מספר ימים שוחח יו"ר איגוד עובדי המזון והפרמצבטיקה, אליעזר בלו, עם אותו גורם בהנהלה וזה לא אמר דבר וחצי דבר על הכוונה לסגור את המפעל."

בהודעה לעיתונות מטעם אמיליה קוסמטיקס, נכתב שהמפעל בשיתוף עם ההסתדרות יפעיל מוקד תעסוקה שיסייע לעובדים למצוא תעסוקה חלופית". בהסתדרות מדגישים שאין כל סיכום כזה עם ההסתדרות, וכאמור, עד היום הם כלל לא עודכנו על הסגירה.

יו"ר איגוד עובדי המזון והפרמצבטיקה, אליעזר בלו: "לא יעלה על הדעת שמעסיק, עוד בטרם עדכון הארגון היציג של העובדים, פונה לעובדים ומודיע להם על סגירת המפעל, ולמעשה על פיטוריהם. ההסתדרות תפעל בכל הכלים העומדים לרשותה, לרבות פנייה לבית הדין לעבודה, לקבלת צו מניעה – וזאת, כדי להגן על זכויות העובדים. אין שום סיכום עם ההסתדרות לגבי יריד תעסוקה לעובדים המפוטרים, ומדובר בסיפור מצוץ מן האצבע".

ראשת המועצה המקומית בירוחם, טל אוחנה, הודיעה הערב שהמועצה תסייע לכל העובדים שיפוטרו. לדבריה, "17 עובדי האריזה במפעל, תושבי ירוחם, יזומנו לראיונות בימים הקרובים במפעל פדאגיס (פריגו) ובחברת הביטוח של אודי דגן כאן. עובדי האחזקה יזומנו לראיון בקריית ההדרכה. לכל עובד תוצע מעטפת אישית הכוללת הכשרה מקצועית לבחירתו, במימון מלא, וכן תעסוקה איכותית, בשכר גבוה יותר. אני אלווה באופן אישי כל אחד ואחת עד להתבססות."

המפעל הוותיק בירוחם מייצר מוצרי טיפוח וטואלטיקה, ונמצא בבעלות חברת אמיליה פיתוח שבשליטת איש העסקים עודד פלר. בשנת 2017 הוא עמד בפני סכנת סגירה, ולבסוף נחתם הסכם בין ההסתדרות להנהלה שאפשר את המשך קיומו. עובדי המפעל עברו להסתדרות הלאומית ולפני כשנה חזרו להסתדרות הכללית. בפברואר האחרון נחתם במפעל הסכם קיבוצי חדש שכלל תוספות שכר והגדלת תקציב הרווחה, למשך שנתיים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!