דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
22.1°תל אביב
  • 19.5°ירושלים
  • 22.1°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 20.7°באר שבע
  • 26.3°אילת
  • 23.5°טבריה
  • 17.4°צפת
  • 21.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

סכסוך עבודה בתיאטראות הילדים: שכר נמוך מ-15 שקלים לשעה

סכסוך העבודה הוכרז על ידי ארגון השחקנים והשחקניות שח"ם, לאחר שתיאטראות הילדים סירבו לשבת למשא ומתן על תנאי העבודה

תיאטרון, אילוסטרציה (צילום: משה שי/פלאש90)
תיאטרון, אילוסטרציה (צילום: משה שי/פלאש90)
הדס יום טוב

ארגון השחקנים והשחקניות שח"ם הכריז אתמול (חמישי) על סכסוך עבודה מול תיאטראות הילדים הנתמכים על ידי משרד התרבות והספורט: תיאטרון אורנה פורת, תיאטרון השעה, תיאטרון ארצי לילדים ונוער, תיאטרון המדיטק, תיאטרון גושן, תיאטרון הנפש, תיאטרון הקיבוץ, תיאטרון הקרון, תיאטרון אלמינא, התיאטרון שלנו ותיאטרון ילדים ונוער באר שבע.

לדברי הארגון, ההכרזה על הסכסוך מגיעה לאחר שמזה כחודש וחצי שתיאטראות הילדים מסרבים לשבת לשולחן המשא ומתן עם הארגון במטרה לשפר את תנאיהם של קרובב ל-600 שחקניות ושחקני תיאטראות הילדים, שלדבריהם, כבר כעשור מועסקים "בתנאים שאינם הולמים ואינם מכבדים את המקצוע".

הסכם קודם של שח"ם עם תיאטראות הילדים נחתם לפני שש שנים, והיה להסכם הראשון שנחתם בין הצדדים. בפועל, ההסכם הסדיר ברובו את תנאי השכר והעבודה שהיו נהוגים קודם לכן, אך שכרם של השחקנים לא עודכן מאז, ונשחק ביחס לעליית המחירים במשק. מרבית השחקנים מועסקים כעצמאים, אך הפער בין תנאי העבודה והשכר לשכירים לבין תנאי עבודתם שלהם  הוביל לדרישתם למשא ומתן.

בשח"ם מוסיפים כי הסיבות ליציאה למאבק היא שבחישוב בפועל על כל שעת חזרה בתיאטראות הילדים מקבלים השחקנים שכר של 14.90 שקלים בלבד- כחצי משכר המינימום במשק, ושחקנים המופיעים בשתי הצגות ברצף מקבלים תשלום של 80% בלבד על ההצגה השנייה. בנוסף, שחקניות ושחקנים אינם מקבלים תוספת שכר על הופעות המתקיימות במהלך יום שבת וימי חג בניגוד לקבוע בחוק עבור שכירים, ועל הצגות שהתיאטרון מעלה לצורך מכירת ההצגות (הצגות קניינים), השחקניות והשחקנים לא מקבלים שכר כלל.

"אנו מכריזים על סכסוך עבודה מול תיאטראות הילדים לאחר שניסינו פעמים רבות להגיע בנועם לשולחן המו"מ ונתקלנו פעם אחר פעם בסירוב ואטימות שלא ברור לי מקורו, כי אין  דבר לגיטימי יותר לעובד או עובדת לדבר על תנאי העסקתם", אומרת יו"ר שח"ם, השחקנית ריקי בליך, "הדבר האחרון שאנו מעוניינים בו הוא למנוע תרבות מילדי ישראל שהם הצופים החשובים ביותר שלנו, אבל במידת הצורך לא תהיה לנו ברירה ואנו נפעל בכל הדרכים שעומדות בפני ארגון עובדים. התנאים והשכר הנוכחיים לא מאפשרים לשחקניות ושחקנים להתקיים בכבוד".

ממשרד התרבות והספורט נמסר: תאטרוני הילדים הנתמכים טרם העבירו הסוגיה לפתחנו.
כידוע, גופים נתמכים הינם גופים עצמאיים ומנהלים את התקשרויותיהם על פי החלטות הוועדים המנהלים שלהם ובהלימה לחוקי העבודה. אנו מקווים, כי סכסוך העבודה, שהמשרד אינו צד לו, יפתר בהקדם.

מעמותת א.ל.ה. – עמותה לתיאטראות ולאמנויות הבמה לילדים ולנוער לא התקבלה תגובה עד למועד פרסום הכתבה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!