דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"ח בניסן תשפ"ד 06.05.24
20.5°תל אביב
  • 12.3°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 20.6°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 24.1°אילת
  • 20.1°טבריה
  • 13.0°צפת
  • 19.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

שביתה בתיאטרון בית ליסין: ההצגות יבוטלו עד להודעה חדשה

ועד העובדים הטכניים של התיאטרון שובת בטענה על סחבת בחתימה על הסכם עבודה חדש, לאחר למעלה משנה של משא ומתן | ועד העובדים: "הופרו הבטחות וסיכומים" | התיאטרון: "דרישות כספיות מופרזות"

תיאטרון בית ליסין (צילום: Yoram Shoval/ויקימדיה)
תיאטרון בית ליסין (צילום: Yoram Shoval/ויקימדיה)
הדס יום טוב

ועד העובדים הטכניים של תיאטרון בית ליסין ע"ש ברוך איבצ'ר הכריזו אתמול (חמישי) על שביתה, בעקבותיה החליטה הנהלת התיאטרון לבטל את כלל ההצגות החל מהיום (שישי) בשעה 19:00 בערב ועד להודעה חדשה.

בתיאטרון בית לסין כ-60 עובדים טכניים המאוגדים בהסתדרות בשני ועדים שונים בהסתדרות (ועד מאפרות ומעצבות תלבושות וועד עובדי במה, תאורנים וטכנאי קול), חלקם עובדים במקום כ-30 שנה.

סכסוך העבודה הוכרז לאחר שהמשא ומתן המתנהל מול הנהלת התיאטרון כבר למעלה משנה בנוגע לחידוש ההסכם הקיבוצי של עובדי הצוות הטכני נתקל במבוי סתום, לאחר שלטענת העובדים ההנהלה גוררת רגליים במכוון. באפריל האחרון עובדי הצוות הטכני אף ערכו הפגנה מול התיאטרון בעת קיום אירוע קביעת השם החדש של המוסד.

לדברי העובדים, לאחר למעלה משנה של משא ומתן, עשרות ישיבות והבטחות ו"גרירת רגליים" מצד ההנהלה, קלו כל הקיצים ואבד האמון, "במשך למעלה משנה, כאשר העובדים המשיכו לעבוד במלוא המרץ, חרף התחושות הקשות, הבטחות וסיכומים הופרו על ידי ההנהלה, שרק מנסה לייצר סחבת", מסרו העובדים בהודעתם על השביתה, "חוסר שקיפות וחוסר תום הלב היא אשר גרמו לכך שהעובדים נאלצו לממש את זכות השביתה וודאי שלא הפערים או הדרישות המופרזות לכאורה".

"ההנהלה מתנהלת במחשכים, מסתירה נתונים, לא מתנהלת בשקיפות, סותרת את דבריה ומייצרת תחושה של זלזול ותסכול מתמשך, אל לה לצפות לתוצאה אחרת", הוסיפו העובדים, "לא יעלה על הדעת שלא יעריכו עובדים שעובדים מאחורי הקלעים, הם אינם שקופים והם לעיתים קרובות נעדרים משולחן השבת לטובת ההנהלה שמתעלמת מכך".

"בעקבות השבתת המגן שהפילה הנהלת תאטרון בית ליסין היום", אומר גרשון גלמן, יו"ר מרחב תל אביב בהסתדרות, "אני קורא למנכ"לית התאטרון הגברת ציפי פינס להיכנס יחד איתי לשולחן המו"מ כדי להגיע מהר ככל האפשר להסכם קיבוצי לסקטור עובדי ועובדות הבמה בתאטרון כפי שנהגנו בעבר. הפתרון יגיע רק במו"מ ולא בגרירת רגליים, אני פנוי מסביב לשעון להביא את הסכסוך וההסכם לסיום, כפי שנהוג בכל מוסדות התרבות המאוגדים כולם תחת ההסתדרות בעיר ת"א יפו: הבימה, הקאמרי, האופרה הישראלית , הסינימטק, המוזאונים ואחרים".

"כבר למעלה משנה שהנהלת התיאטרון עושה כל מאמץ על מנת להגיע להסכם עם העובדים הטכניים", נמסר מתיאטרון בית ליסין ע"ש ברוך איבצ'ר, "למרות כל מאמצינו, המשא ומתן הגיע למבוי סתום, בשל דרישות כספיות מופרזות שאינן עומדות בקנה אחד עם המשכורות בתחום ומסכנות את יציבות התיאטרון ואת המשך פעילותו. לצערנו, בחרו העובדים הטכניים לעזוב את שולחן המשא ומתן ולהכריז על שביתה, שבעקבותיה יבוטלו כל הצגות התיאטרון, בתל אביב ובפריפריה. אנו מתנצלים בפני קהל הצופים ומקווים שנציגי הצוות הטכני ישובו לשולחן המשא ומתן, על מנת להביא את המשבר לסיומו".

הדרך בה בחרה ההנהלה למנוע את השביתה מעידה ביתר שאת על חוסר תום ליבה", נמסר מטעם ועדי העובדים של התיאטרון, "במקום לקחת אחריות על ההתנהלות, ההנהלה מאיימת על העובדים ומעמיקה את הקרע בכך שהיא ממרידה ומאיימת שתפגע בקבוצת עובדים אחרת, שאינה חלק מן הסכסוך, לכאורה מחוסר ברירה בטענה שאין פתרון אחר, אך אם הייתה נכונה טענתה משמעות הדבר שלעובדים אין זכות לשבות כיוון שלהנהלה אין פתרון. מעבר לכך, ברור הוא שההנהלה צפתה או אשר הביאה על עצמה, בזכות התנהלותה, ביקשה אף 48 שעות כדי להתארגן ודרישתה נענתה, אך התארגנותה הסתכמה ברצון לפגוע בעובדים אחרים. תום לב או תם הלב, רק אות אחת שהופכת את משמעותם של הדברים"

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!