ועד עובדי הרכבת ישבית החל מהיום (ראשון) את פעילות חטיבת המטענים, החטיבה הלוגיסטית והפקידים בחברה עד להודעה חדשה, זאת על רקע מבוי סתום במשא ומתן לחידוש ההסכם הקיבוצי בחברה. בהסתדרות הדגישו כי פעילות רכבות הנוסעים לא תפגע. עם זאת, בעקבות ההשבתה צפויות להתנייד כ-4,000 מכולות אותן הרכבת מסיעה מדי יום באמצעות משאיות, דבר העשוי לגרום לעומסי תנועה.
תוקפו של ההסכם הקיבוצי האחרון שנחתם בחברה נסתיים לפני כחמש שנים, ועם עליות המחירים במשק, השכר שלא התעדכן משפיע על העובדים. "כבר כמעט 5 שנים שהנהלת הרכבת מושכת וממסמסת את המו"מ להסכם קיבוצי", נמסר מוועד העובדים, "בזמן הזה היא ממשיכה לפגוע בעובדים, בשכרם ובזכויותיהם ונוהגת כלפיהם בצורה מזלזלת ואגרסיבית. כך למשל נפגעים העובדים בשכרם כבר שנתיים בגלל עבודות החשמול בגינן נסגרים כל העת קווים ותחנות". בוועד העובדים הדגישו כי כל הצעדים הארגוניים נעשים בגיבוי ההסתדרות ובאישור בית הדין לעבודה.
מההסתדרות נמסר כי הם שבים ומדגישים כי לא תהיה פגיעה בנוסעים, אך לצד זאת הגיע הזמן לשים סוף לסחבת, לפתור את הסוגיות שעל הפרק ולהבטיח את זכויות העובדים.
מרכבת ישראל נמסר כי אינם מעוניינים להגיב לכתבה.