דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י' באייר תשפ"ד 18.05.24
22.9°תל אביב
  • 22.3°ירושלים
  • 22.9°תל אביב
  • 23.8°חיפה
  • 23.6°אשדוד
  • 26.8°באר שבע
  • 35.1°אילת
  • 25.0°טבריה
  • 24.2°צפת
  • 24.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

המורים מחריפים את העיצומים: הלימודים בכל הארץ החלו ב-10:00

השביתה כללה את גני הילדים, בתי הספר היסודיים וחטיבות הביניים, מוסדות החינוך המיוחד ילמדו כרגיל | בהסתדרות המורים מוחים על עיכוב המו"מ על ידי האוצר: "אם לפיד, בנט וליברמן לא יתעוררו מהר, הם ימצאו את עצמם לבד בלי מערכת חינוך"

הפגנה של הסתדרות המורים במוזיאון תל אביב (צילום: כדיה לוי)
הפגנה של הסתדרות המורים במוזיאון תל אביב (צילום: כדיה לוי)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

הסתדרות המורים מחריפה את העיצומים בדרישה להגדלת שכר המורות והגננות ובמחאה על עיכוב המשא ומתן להסכם שכר חדש על ידי משרד האוצר. כחלק מהמחאה, הלימודים בכל הארץ בכל מוסדות החינוך – בגני הילדים, בבתי הספר היסודיים, בחטיבות הביניים ובאולפנים – החלו היום (ראשון) בשעה 10:00. במוסדות החינוך המיוחד יתקיימו לימודים כרגיל.

לפי הודעת הסתדרות המורים, העיצומים מוחרפים לנוכח "הזלזול וההתעלמות של ראשי הממשלה בנט ולפיד ושל שר האוצר, אביגדור ליברמן ופקידי משרדו מהמערכת המדממת שזקוקה לחבל הצלה מיידי".

בהסתדרות המורים הדגישו ש"העיצומים הוחרפו לאחר שפקידי האוצר הגיעו לישיבה נוספת לא מוכנים וללא מסגרת תקציב. רק הסכם שכר ימנע את הנטישה שמובילה לקריסת מערכת החינוך. בהסתדרות המורים הודיעו בימים האחרונים כי העיצומים יתרחבו וביום ראשון המחאה תתרחב לכל רחבי הארץ".

מזכ"לית הסתדרת המורים, יפה בן דויד: "אם לפיד, בנט וליברמן לא יתעוררו מהר, הם ימצאו את עצמם לבד בלי מערכת חינוך ועם צבא של הורים זועמים ומתוסכלים שכועסים על הזלזול וחוסר היכולת שלהם לנהל משבר פשוט. אפשר להגיע להסכמות עד סוף החודש, אם רק יפסיקו לנהוג בריפיון וינחו את הפקידים לבצע את תפקידם".

שלוש שנים ללא עדכון שכר

הסכם השכר האחרון של הסתדרות המורים, אופק חדש, נחתם ב-2008 ותוקפו הסתיים ביוני 2019. עקב היעדר ממשלה נבחרת ולאחר מכן היעדר תקציב מדינה מאושר, המשא ומתן על הסכם חדש החל רק בחודשים האחרונים. כתוצאה מכך שכר המורים לא עודכן מזה שלוש שנים, ובהסתדרות המורים דורשים העלאת שכר משמעותית לכלל המורים, כתמורה הולמת לפועלם וכמענה למחסור במורים חדשים. למרות שהתקיימו עד כה מספר ישיבות משא ומתן עם אגף הממונה על השכר באוצר, בהסתדרות המורים מוחים על 'מריחת' המו"מ על ידי אנשי האוצר.

לפני שלושה שבועות ערכה הסתדרות המורים הפגנה במוזיאון תל אביב בהשתתפות 20 אלף מורים, גננות ותומכים בדרישה להעלאת שכר המורים. גם אז נערכו עיצומים, והלימודים בגני הילדים, בתיה הספר היסודיים וחטיבות הביניים הסתיימו בשעה 14:00. בשבוע האחרון השביתה הסתדרות המורים את הלימודים לשעתיים במחוזות השונים בארץ, כל יום במחוז אחר. השביתה היום, לאחר פיצוץ פגישת המשא ומתן עם האוצר בחמישי האחרון, היא החרפה בעיצומים ובהסתדרות המורים אמרו שייתכנו צעדים נוספים.

בהתבטאויות בתקשורת מציג שר האוצר אביגדור ליברמן שורת דרישות להחלת רפורמות שונות במערכת החינוך, ביניהן שינוי לוח החופשות, תגמול מורים על פי 'מצוינות' והגמשת היכולת לפטר מורים, כתנאי להעלאת שכר המורים. בהסתדרות המורים אמרו שדרישות אלו כלל לא הוצגו בפגישות המשא ומתן שנערכו איתם, וגם נושא השכר כמעט שלא נידון, בטענה שעדיין לא אושר תקציב מדינה ל-2023.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!