דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

הלימודים בכל הארץ החלו בשעה 10:00: ״האדישות של בנט ולפיד פוגעת בתלמידים״

הסתדרות המורים השביתה את הגנים ובתי הספר, וגם את היום האחרון ללימודים בחטיבות הביניים | המזכ"לית יפה בן-דויד: "עדיין מחכים להצעה של האוצר״

הפגנה של הסתדרות המורים במוזיאון תל אביב. (צילום: כדיה לוי)
הפגנה של הסתדרות המורים במוזיאון תל אביב. (צילום: כדיה לוי)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

הסתדרות המורים ממשיכה בעיצומים במחאה על עיכוב במשא ומתן עם האוצר להעלאת שכר המורים: הלימודים בגנים הילדים, בבתי הספר היסודיים ובחטיבות הביניים בכל הארץ יחלו היום (שני) בשעה 10:00. במוסדות החינוך המיוחד יתקיימו לימודים כרגיל. בחטיבות הביניים זהו היום האחרון ללימודים.

זהו היום השני ברציפות בו משביתה הסתדרות המורים את הלימודים ברחבי הארץ לשעתיים כחלק מהמאבק להעלאת השכר, לאחר שבוע בו הושבתו לשעתיים הלימודים בכל מחוז בנפרד.

"אם לפיד, בנט וליברמן רוצים לסיים את המשבר הזה, הם יכולים לעשות את זה ברגע", אומרת מזכ"לית הסתדרת המורים, יפה בן דויד, "הם כנראה נהנים לראות את מיליוני ההורים, שגם ככה בקושי מתמודדים עם יוקר המחייה בארץ, סובלים עכשיו גם מחוסר ודאות במערכת החינוך. אני קוראת להם שוב, ׳בואו, שבו לשולחן המו"מ, ותראו איך הפקידים מתנהגים׳".

לדברי בן דויד, הסתדרות המורים ממשיכה בעיצומים לנוכח הזלזול וההתעלמות של ראשי הממשלה בנט ולפיד ושל שר האוצר, אביגדור ליברמן, ופקידי משרדו במערכת החינוך המדממת. "רק הסכם שכר ימנע את הנטישה שמובילה לקריסת מערכת החינוך", אומרת בן דוד.

בהסתדרות המורים הודיעו בימים האחרונים שהעיצומים לא יופסקו עד שפקידי האוצר יעלו בפני המורים הצעה רלוונטית לפתרון משבר השכר.

בהנהגת ההורים הארצית ביקרו את הסתדרות המורים על השביתה ביום האחרון ללימודים בחטיבות הביניים וקראו לפתרון המשבר: "ההחלטה הצינית והאכזרית של הסתדרות המורים להשבית מחר את הלימודים לשעתיים ולפגוע ביום המרגש והמשמח ביותר של בוגרי חטיבות הביניים היא ניצול לא הוגן של התמיכה הציבורית במאבק המורים להעלאת שכרם.

לדברי הנהגת ההורים הארצית, "איננו יכולים לקבל ולהסכים לפגיעה מתמשכת בילדי ישראל גם אם אנחנו תומכים בהעלאת שכר המורים. במקום שילדי ישראל יהיו האחרונים להיפגע, הם הראשונים שנפגעים ולאף אחד מכל הגורמים המעורבים במשא ומתן להעלאת שכר המורים לא אכפת מהם וממה שעובר עליהם.

"אנו קוראים להסתדרות המורים להתעשת ולהחריג את חטיבות הביניים מהעיצומים המתוכננים. לא מגיע להם להיפגע על לא עוול בכפם. אנו קוראים לראש הממשלה להתערב אישית במשבר ולעצור את המשך הפגיעה הקשה בילדי ישראל."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!