דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך

תוקם ועדת מנכ"לים בין-משרדית לזכויות ילדים ונוער: "ילדים נופלים בין הכיסאות"

הועדה תפעל לצד הועדה לגיל הרך, שהוקמה בשנת 2017, אך לא פעלה מאז | את החוק שבעקבותיו הוחלט על הקמת הועדה יזמו המועצה לשלום הילד וח"כ מיכל שיר

ח"כ מיכל שיר (צילום: דני שם טוב דוברות הכנסת)
ח"כ מיכל שיר (צילום: דני שם טוב דוברות הכנסת)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

תוקם וועדת מנכ"לים בין משרדית לזכויות ילדים ונוער, כך הוחלט אתמול (ראשון) בהחלטת ממשלה. הוועדה תורכב מהמנכ"לים של משרד החינוך, משרד הרווחה והביטחון החברתי, משרד הבריאות, משרד האוצר ומשרד הפנים. בראש הוועדה יעמוד מנכ"ל משרד המשפטים ערן דוידי ובמידת הצורך יוזמנו מנכ"לים ממשרדים נוספים, והיא מתוכננת להיות פורום קבוע.

בנוסף להחלטה על הוועדה הוחלט על מתאם לעניין זכויות ילדים ונוער  ממשרד המשפטים, שיסייע בפעולות התיאום בין המשרדים השונים וגורמים מחוץ לממשלה וריכוז עבודת הוועדה. אחת ההצעות היא מינוי ראש היחידה למניעת עבריינות נוער במשרד המשפטים לתפקיד המתאמת כיוון שהיחידה שהיא עומדת בראשה עוסקת בתיאום בין משרדי.

בשל הקמתה של המועצה לגיל הרך ב-2017, הוועדה לזכויות ילדים ונוער תעסוק בילדים מעל גיל 6 בלבד, כדי למנוע כפילות בפעילות ובתקצוב. עם זאת ,המועצה לגיל הרך טרם החלה לפעול מאז הקמתה לפני 5 שנים.

מטרת הוועדה היא כאמור תיאום בין משרדים וגיבושי מדיניות אחידה לזכויות הילדים והנוער. "חייהם של ילדים וצורכיהם אינם מסודרים על פי מבנה משרדי הממשלה", נכתב בדברי ההסבר להחלטה, לצד ציטוט מתוך דו"ח הוועדה לבחינת עקרונות יסוד בתחום הילד והמשפט ויישומם בחקיקה מ-2003, "ענייניהם דורשים מענה רב תחומי המתפרש על פני תחומי התמחות של משרדים שונים. אחת מן הפונקציות הנדרשות בתחום יישום האמנה (האמנה הבינלאומית לזכויות הילד) וקידום זכויות הילד, הוא תיאום בין השירותים השלטוניים הניתנים לילדים".

ההצעה להקמת הוועדה היא של שר המשפטים גדעון סער בעקבות הצעת חוק של חברת הכנסת מיכל שיר (תקווה חדשה) וחברי כנסת נוספים, ביוזמת המועצה לשלום הילד.

"הקמת ועדת מנכ"לים בין משרדית ומינוי מתאם בין משרדי לזכויות ילדים, שיזמנו יחד עם חה"כ מיכל שיר, יו"ר זכויות הילד בכנסת, הוא אחד הצעדים החשובים ביותר שקיבלה ממשלה בישראל בשנים האחרונות", אמרה מנכ"לית המועצה לשלום הילד, עו"ד ורד וינדמן, "הצעד חסר התקדים הזה שם זרקור על ילדים כבני אדם נושאי זכויות. באינספור הקשרים ודיונים נוכחנו שוב ושוב לדעת שילדים נופלים בין הכיסאות בשל הסתכלות צרה על הצרכים שלהם ובשל העדר תיאום בין המשרדים הרבים והשונים שעוסקים בעניינם של ילדים. אנחנו מברכים את שר המשפטים על קידום ההחלטה החשובה שהיא בשורה של ממש לילדים בישראל, ושעשויה להוביל לשינוי תפיסה בכל מה שקשור להסתכלות על ילדים ועל הזכויות שלהם".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!