דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

חוסר שקיפות וניסיון לפגוע בוועד: סכסוך עבודה במפעל טבע בכפר סבא

ההסתדרות הכריזה על הסכסוך, שיחול על כ-1,200 עובדים עקב שורה של הפרת הסכמות על תנאי עבודה ורווחה | יו"ר איגוד עובדי המזון והפרמצבטיקה בהסתדרות: "קורא להנהלה לבוא למו"מ עם פתרונות שיאפשרו יחסי עבודה תקינים במפעל"

מפעל טבע (צילום: photobyphm / Shutterstock).
מפעל טבע (צילום: photobyphm / Shutterstock).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה במפעל טבע בכפר סבא, שיחול על כ-1,200 עובדי המפעל. בעקבות כך ניתן יהיה להפעיל צעדים ארגוניים החל מ-1.7.

במכתב שנשלח לסמנכ"ל משאבי אנוש בחברה נכתב "בין הצדדים מתקיים משא ומתן להסכם קיבוצי, לרבות הסכם שכר, והפערים משמעותיים וניכרים. החברה מבצעת שינויים בסדרי עבודה מהותיים המשפיעים על תנאי העבודה של העובדים, וזאת ללא שיח, שיתוף, היוועצות ו/או הסכמה עם נציגות העובדים".

עוד נכתב, "החברה קולטת עובדים חדשים בשכר התחלתי גבוה, שווה או קרוב מאוד לשכרם של העובדים הוותיקים, ומסרבת לעדכן את שכרם בהתאם לטווחי השכר המעודכנים לפיהם החברה קולטת עובדים חדשים. החברה חוזרת בה ומפרה פעם אחר פעם את ההסכמות והסיכומים שמתקבלים עם נציגות העובדים בקשר לתנאי העבודה, רווחה, היסעים של העובדים ועוד".

"ניסיון לפגוע ולהחליש את ועד העובדים"

"החברה פועלת במחשכים ובאופן חד-צדדי, ובין היתר מאיישת משרות לתפקידי ליבה באמצעות מיקור חוץ, על חשבון עובדים שפוטרו בהליך התייעלות שהסתיים רק לפני כמה חודשים, ושהחברה הודיעה כי תפקידם התייתר והתקן שלהם יבוטל".

במכתב עולות טענות לחוסר שקיפות ושיתוף ועד העובדים בנושאי רווחה, שימוש בהליכי משמעת בחוסר תום לב ובאופן שרירותי, יצירת עומס בלתי סביר על העובדים כתוצאה מעומסי עבודה וחוסר בכוח אדם, וכן "ניסיון לפגוע ולהחליש את ועד העובדים ואת הכוח הארגוני במפעל תוך פעולות מניפולטיביות ו'הפרד ומשול' בין הוועד לעובדים".

אלירן קוזליק, יו"ר ועד טבע בכפר סבא (צילום: אלבום פרטי)
אלירן קוזליק, יו"ר ועד טבע בכפר סבא (צילום: אלבום פרטי)

יו"ר ועד עובדי טבע, אלירן קוזליק: "למרות ניסיונות רבים לפתור את הבעיות ולמרות שאנו פועלים זה שנים כ'מבוגר האחראי' מול ההנהלה, לא נותרה לנו ברירה והחלטנו לעשות אחת ולתמיד סוף להתנהלות הזו, ואם צריך לא נהסס להשבית את האתר. לא נאפשר את המשך שחיקת שכר העובדים ואת פערי השכר שיצרה ההנהלה, כשמנגד היא מאיישת תפקידים במיקור חוץ. נמשיך לעמוד על זכויות העובדים וזכויות עובדי הקבלן שגם בהם מנסים לפגוע".

יו"ר איגוד עובדי המזון והפרמצבטיקה בהסתדרות, אליעזר בלו: "לצערי, למרות שהעובדים במפעל טבע מגלים אחריות לאורך תקופה ארוכה ההנהלה חוזרת בה מהסכמים ומנסה לפגוע בעבודה המאורגנת. אני קורא להנהלה להתעשת ולבוא למו"מ עם פתרונות יצירתיים שיאפשרו לסיים את הסכסוך ולחזור ליחסי עבודה תקינים במפעל".

מחברת "טבע" נמסר בתגובה: ״קיבלנו באכזבה את מסמך ההכרזה על סכסוך עבודה באתר כפ"ס, זאת לאחר שניהלנו פגישות רבות עם הוועד וההסתדרות, בהן שיקפנו בצורה פתוחה ואמיתית את כל הנתונים שנתבקשנו וקיימנו שיח הוגן ומכבד ביחס לכל הדרישות שהועלו.
טבע לומדת לעומק את מסמך ההכרזה והנימוקים המפורטים בו. ניסיון העבר מלמד כי בטבע כפ״ס הדרך היחידה ליישוב מחלוקות היא בהידברות – עד שמיתמר עשן לבן – ולא באיומים וצעדים ארגוניים אשר משיגים את המטרה ההפוכה ופוגעים בעתיד האתר וכפועל יוצא גם בעובדיו. אנו קוראים לוועד ולהסתדרות לשוב להידברות סביב שולחן המשא ומתן".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!