דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פוליטי

ראש הממשלה בנט הודיע על פיזור הכנסת והליכה לבחירות: ״צריך למנוע את פקיעת תקנות יו״ש״

החוק להקדמת הבחירות יובא בשבוע הבא להצבעה | בנט: ״האופוזיציה הפכה את ביטחון ישראל למשחק פוליטי״ | לפיד יכהן כראש ממשלת המעבר: ״האתגרים לא יכולים לחכות, צריך לטפל ביוקר המחייה ובאיראן״

דבר
צרו קשר עם המערכת:

ראש הממשלה נפתלי בנט ושר החוץ יאיר לפיד החליטו אתמול (שני) לפזר את הכנסת. בשבוע הבא יובא חוק להקדמת הבחירות. השניים החליטו לקיים את הרוטציה ביניהם, ולפיד יכהן כראש הממשלה ה-14 של מדינת ישראל. ראש הממשלה עידכן את ראשי המפלגות בהחלטה.

"הקמת ממשלת השינוי הייתה המהלך הקשה בחיי וגם הציוני בחיי", אמר בנט. "ביחד הוצאנו את מדינת ישראל מהבור. השבנו את ערכי ההגינות והאמון. עברנו לתרבות של 'אנחנו'. ישראל חזרה להיות מנוהלת. הוכחנו שאפשר להניח את המחלוקות בצד למען המדינה. עבדנו למען מטרה גדולה יותר.

"עשינו כל מה שיכולנו כדי לשמר את הממשלה, שבעינינו, המשך קיומה הוא אינטרס לאומי. לא לכבודנו עשינו את זה, אלא לכבוד הארץ היפה, ולכבודכם אזרחי ישראל.

"ביום שישי דיברתי עם גורמי ביטחון ומשפט והבנתי שמדינת ישראל תיכנס בעוד שבוע לכאוס. לא חסכנו במאמצים אבל הם לא נשאו פרי. החלטנו לפעול יחד לפיזור הכנסת ולקביעת בחירות במועד מוסכם, תוך העברה מסודרת של השלטון. יש דחיפות במהלך, כדי למנוע את פקיעת תקנות יו"ש.

"האופוזיציה הפכה את ביטחון ישראל למשחק פוליטי. אף פעם לא הסכמתי ששיקול פוליטי ישפיע בדרך כלשהי על ביטחון ישראל. גם הפעם נגלה אחריות ונדאג שאפילו יום אחד של נזק לא ייגרם.

"אני עומד פה עם חברי יאיר לפיד, שבקרוב ייכנס לתפקיד ראש הממשלה בהתאם להסכם בינינו. למדתי להכיר אותו, עבדנו ביחד. לפיד מגלם מידות של הגינות ואחריות, והוא מייצג ציבור משמעותי בישראל. יש בינינו מחלוקות, אבל המשותף גדול יותר. המדינה גדולה משנינו. אנחנו פועלים ומכוונים אך ורק לטובת מדינת ישראל.

"בימים הקרובים נקיים חפיפה מסודרת ויסודית. יש מדינה לנהל. אעמוד לצדו ואעשה הכול כדי שיצליח במלאכת הקודש.

"זו הייתה שנה מיוחדת, עבדנו יחד, העברנו תקציב, ניצחנו את גלי הקורונה בלי יום של סגר, הבטחנו וקיימנו. החזרנו מאות אלפי מובטלים לעבודה. הורדנו את הגירעון כמעט לאפס.

"בביטחון, המערכה מול איראן נמשכת. ניהלנו שיח נחוש אבל מכבד עם ידידתנו ארצות הברית כדי להבטיח את האינטרס שלנו, והצלחנו למנוע את החתימה על ההסכם. בעוד הרבה שנים, אני מניח שיבינו מה קרה במערכה הזאת.

"שוחחנו עם כל ראשי המפלגות השותפות לממשלה, ואמרתי להם שאני גאה בהם. בואו נזכור את היכולת לעבוד יחד כשיש מטרה משותפת.

"המהלך שעשינו לא היה קל, אבל עשיתי אותו לשם שמיים. אסור היה לתת למשבר להימשך. הבנתי דברים בשנה החולפת. הבנתי כמה אנחנו חזקים, כמה טוב יש בעם הזה. אני יודע שהמדינה שלנו תמשיך להיות כזו".

לפיד אמר אחריו: "החברות בינינו עמדה במכשולים וצלחה אותם. מקומו של בנט בהנהגת המדינה לשנים ארוכות.

"האתגרים שלנו כמדינה לא יכולים לחכות. עלינו לטפל ביוקר המחייה, להתמודד עם איראן, החמאס והחיזבאללה. ישראל צריכה שינוי עמוק ותיקון גדול.

"אנחנו צריכים לחזור לרעיון של אחדות ישראל, ולא לתת לכוחות האופל לפרק אותנו מבפנים".

שר הביטחון בני גנץ התייחס להקדמת הבחירות: "אנחנו חותמים הערב לצערי את פרק ממשלת השינוי. ממשלה שבשנת פעילותה עשתה רבות למען החברה הישראלית, ביטחונה וחוסנה ותמשיך לפעול למענה גם בתקופת המעבר".

שר המשפטים גדעון סער: "כפי שהזהרתי – חוסר אחריות של חברי כנסת מסוימים בקואליציה הביא לתוצאה הבלתי נמנעת. המטרה בבחירות הקרובות היא ברורה: מניעת חזרת נתניהו לשלטון ושעבוד המדינה לאינטרסים האישיים שלו".

השר לפיתוח אזורי עיסאווי פריג': "הממשלה הזו הייתה הצלחה, ואת זה אף אחד לא ייקח ממנה. היא הייתה הצלחה בכך שהיא קיבעה בתודעה הישראלית שהחברה הערבית יכולה להיות שותפה, בכל מקום, גם בממשלה".

שרת התחבורה מרב מיכאלי: "‏ממשלת השינוי התחילה להחזיר את מדינת ישראל לאזרחיות ולאזרחים שלה. קואליציית השינוי קירבה בין חלקים שונים בחברה הישראלית. אני גאה שמפלגת העבודה הייתה שותפה להקמתה והיתה סיעת היציבות בתוכה. אני מודה לשותפות ולשותפים שלנו ובטוחה שנמשיך להוביל את מדינת ישראל חזרה לחוף מבטחים".

ח"כ אלי אבידר: "קואליציית השינוי עשתה טוב למדינת ישראל בתחומים רבים, ועל עם ישראל להיות גאה בה. הכישלון שלה הוא בהשארת נתניהו בזירה הפוליטית. על היעדר האומץ הפוליטי של הגוש שלנו עם ישראל עלול לשלם מחיר כבד. בבחירות הקרובות נפטרים מנתניהו אחת ולתמיד".

באופוזיציה חגגו את הודעתם של בנט ולפיד. יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו פרסם סרטון שבו אמר: "זהו ערב של בשורה גדולה להמוני אזרחים בישראל. אחרי מאבק נחוש של האופוזיציה בכנסת וסבל גדול של הציבור בישראל, ברור לכולם שהממשלה הכושלת בתולדות המדינה סיימה את דרכה.

"ממשלה שהייתה תלויה בתומכי טרור, שהפקירה את הביטחון האישי של אזרחי ישראל, שהעלתה את יוקר המחייה לשיאים שלא ידענו, שהטילה מיסים מיותרים, שסיכנה את הציביון היהודי של המדינה שלנו – הממשלה הזאת הולכת הביתה.

"חבריי ואני נקים ממשלה לאומית רחבה בראשות הליכוד. ממשלה שתדאג לכם, לכל אזרחי ישראל, בלי יוצא מן הכלל. ממשלה שתוריד מיסים, שתוריד מחירים, תנהיג את ישראל להישגים אדירים כולל הרחבת מעגל השלום כפי שכבר עשינו. ומעל הכול – ממשלה שתחזיר את הגאווה הלאומית לאזרחי ישראל כדי שתוכלו ללכת ברחובות בראש מורם".

יו"ר מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' אמר: "עם ישראל חי, לא עוד פילוג לא עוד שיסוי. בקרוב בעזרת השם אחדות יהודית, ציונית ולאומית אמיתית שתנהיג את ישראל".

חבר מפלגתו איתמר בן גביר אמר: "מקווה ששחר חדש יקום על מדינת ישראל. העם זקוק לממשלת ימין ימין מלא מלא, שתתקן את הנזק שעשתה כאן הממשלה המסוכנת ותחזיר את הביטחון לרחובות. בעזרת השם, עכשיו תור הימין לנצח".

ח"כ מיקי זוהר (הליכוד): "סוף סוף הממשלה הזו חולפת לה מהעולם. הציבור שלנו יבוא בהמוניו ובע״ה ננצח בבחירות ובגדול".

יו״ר הרשימה המשותפת, ח״כ איימן עודה: "הניסיון לשמר את הכיבוש הוא שהפיל את הממשלה שעשתה הכול כדי להתעלם ממנו. סיום הכיבוש הוא האינטרס של כולנו כי כל עוד הוא נמשך לא תהיה פה דמוקרטיה ויציבות ולא שלום, שוויון וצדק חברתי".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!