דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

שר האוצר אחרי ההודעה על בחירות: ״נוזיל את הדלק בשקל לליטר״

אביגדור ליברמן בכנס אלי הורביץ: ״לא נחתום על הסכם עם המורים עד שלא תהיה הסכמה על סנכרון החופשים, ותגמול אישי למורים מצטיינים״

שר האוצר, אביגדור ליברמן (צילום: דוברות משרד האוצר)
שר האוצר, אביגדור ליברמן (צילום: דוברות משרד האוצר)
דוד טברסקי

שר האוצר אביגדור ליברמן התייחס היום (שלישי) למשבר הפוליטי וההחלטה ללכת לבחירות. "הבחירות של היום הם תוצאה של שקרים של בנימין נתניהו. חוסר יציבות פוליטית היא בעוכרינו. זה פוגע בחברה, בכלכלה ובביטחון", אמר שר האוצר הוסיף: "נפחית את מס הבלו בשקל ונאריך את הוראת השעה בעוד 4 חודשים".

ליברמן אמר את הדברים בכנס אלי הורביץ לכלכלה. "מאז הקמת הממשלה ניסיתי לשדר אופטימיות. לא תמיד הייתי בטוח בזה אבל זה מה שניסיתי לשדר. גם אחרי הבחירות הבאות נצטרך להסביר כמה יציבות היא קריטית לנושאים כלכליים. מבחינת ישראל ביתנו בבחירות הקרובות למנוע מבנימין נתניהו לחזור לשלטון".

"מחר נעלה את חוק פיזור הכנסת יחד עם חוק הפיזור נעלה את חוק מואשם בפלילים כדי למנוע ממואשם להיות ראש ממשלה", הוסיף ליברמן. "מקווה שלחוק הזה יימצא רוב בנסיבות שנוצרו לא ראיתי אלטרנטיבה לממשלה אחרת".

ליברמן התייחס לדרישות המאבקים הכלכליים שעומדים היום מול האוצר וביניהם מאבק המורים, השוטרים ולדבריו התביעות מסתכמות ב-41 מיליארד ש"ח. ליברמן תקף את יו"ר הסתדרות המורים, יפה בן דויד בכך שהיא מייצרת תעמולה. "אני רואה מסע פרסום של מיליוני שקלים של הסתדרות המורים בכלי התקשורת, לפחות השביתה הזו דואגת לשכר בתקשורת", אמר.

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)
מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)

ליברמן טען שהאוצר יקדם את הסכם השכר רק תחת קידום רפורמות ובהם סנכרון חופשים עם החגים במשק ואפשור למנהלים חתימה על חוזים אישיים. "מצוינות צריך לתגמל, לא יודע מתי נחתום על הסכם קיבוצי פעם הבאה ואנחנו לא נפספס הזדמנות להעביר רפורמות – בצד השני אין מוכנות לדבר, יש הסכמה על ענייני שכר מורים ואנחנו רוצים לעלות אותו. הוויכוח הוא על סנכרון בחופשים ובלי זה לא יקרה כלום".

בסוגיית האנרגיה אמר שר האוצר, "אני מכיר את כל הממשלות מ-96 ולא זוכר מתי היינו חמישה חודשים ברצף בהכנסות המדינה, לא אספנים של השקלים, התחלנו לפני כמה חודשים עם הפחתה של הדלק והסולר, נגמר ב-1.7 כבר שבוע עובדים בעיקר עם ראש אגף התקציבים".

"כבר שבוע עובדים על הנושא על הבנזין והדלק, רוצים לא להוריד בחצי שקל אלא בשקל. זה גם טוב לתעשייה אם נוריד בשקל בנזין וסולר זה ישפיע על האינפלציה יוזיל את היוצר יוקר מחייה", הוסיף ליברמן. "אנחנו נפעל רק משיקולים כלכליים אחראים ממלכתיים אני לא אתן יד לשום כלכלת בחירות למרות שיש כסף ותגמולים אנחנו נבנה כלכלה הכי אחראית שאפשר. כל היוזמות הגדולות בכנסת הן תוצאה של לחץ. שיטת ממשל, יציבות. זה נוח להרבה מאוד מפלגות".

שר האוצר התגאה בצמיחה של 8%, גרעון 0, ו-60 אלף התחלות בנייה. יוקר המחייה הוא הבעיה אבל בזכות הממשלה הזו ההתייקרות בישראל היא פחות מחצי ממה שרואים בעולם המערבי.

"לא תמיד אפשר להתמודד עם מחירי סחורות. אז צריך להוזיל את כוח העבודה, ביטלנו את היטל עובדים הזרים. מצד שני הגדלנו את דמי הקיום לחיילי סדיר ב-50%. לגמלאים הקפצנו את קצבה. הגדלנו מענק לניצולי שואה, חתמנו על הסכמים לעובדים סוציאליים", הוסיף ליברמן.

ביחס ליוקר המחייה טען ליברמן שמדובר בממשלה הכי חברתית במדינת ישראל. "לא תמיד אפשר להתמודד עם מחיריה סחורות אלו שעובדים שכר מינימום יקבלו מענק עבודה, זה יותר אפקטיבי משכר מינימום שיפול על המעסיקים. ראיתי את ההצעה לעלות את שכר המינימום ל-40 ש"ח לשעה. זה יגרום למעסיקים לסגור את העסק או לפטר עובדים, בסוף זה מתגלגל על היצרן והוא על הרוכש. ככה מייצרים אינפלציה, אבטלה וסגירת עסקים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!