דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

נבחרת הנשים בכדורסל 3 על 3 תפתח את הופעתה באליפות העולם: "זה משהו היסטורי, נילחם וננצח"

הנבחרת העפילה לראשונה לאליפות לאחר שנבחרת רוסיה הורחקה מהטורניר בעקבות הפלישה לאוקראינה | ישראל תפתח את הופעתה מול הולנד | שחקנית הנבחרת הדר חדד: "מאמינות שאנחנו יכולות לנצח, המטרה היא ולעלות לאולימפיאדה"

הדר חדד בנבחרת ישראל בכדורסל 3 על 3 (צילום: באדיבות איגוד הכדורסל בישראל)
הדר חדד בנבחרת ישראל בכדורסל 3 על 3 (צילום: באדיבות איגוד הכדורסל בישראל)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת הנשים של ישראל בכדורסל 3 על 3 תפתח היום (שלישי) את הופעתה הראשונה בהיסטוריה באליפות העולם. הנבחרת העפילה לאליפות, שנערכת באנטוורפן בלגיה, לאחר שנבחרת רוסיה הורחקה מהטורניר בעקבות הפלישה לאוקראינה. ישראל, שדורגה במקום הכי גבוהה בדירוג העולמי (12), זכתה בכרטיס.

"זה היה מטורף, התלהבנו בטירוף, כי זה משהו באמת היסטורי. אני מקווה שניקח את זה בשתי ידיים וניתן את הכל. נלחם וננצח ומשם הכל אפשרי", אומרת ל'דבר' הדר חדד, שחקנית הנבחרת.

מימין: ציליל וטורי, אלכס כהן, דניאל רבר והדר חדד. נבחרת הנשים של ישראל בכדורסל 3 על 3 (צילום: באדיבות איגוד הכדורסל בישראל)
מימין: ציליל וטורי, אלכס כהן, דניאל רבר והדר חדד. נבחרת הנשים של ישראל בכדורסל 3 על 3 (צילום: באדיבות איגוד הכדורסל בישראל)

סגל הנבחרת, של המאמן אילן קובלסקי, מונה 5 שחקניות מהן 4 יתלבשו למשחקים והוא כולל את אלו ששיחקו בטורניר האחרון בארץ: דניאל רבר, אלכס כהן, הדר חדד וצליל וטורי, אליהן תצטרף אליסיה בארון, ששיחקה בנבחרת בשנה שעברה.

באליפות העולם משתתפות 20 נבחרות המחולקות לארבע בתים עם חמש קבוצות בכל בית. לנבחרת מצפים ארבעה משחקים בשלב המוקדם, היום נגד הולנד וקנדה וביום חמישי נגד ספרד וצ'ילה. הראשונה מכל בית תעלה ישירות לרבע הגמר והקבוצות שיסיימו במקומות 2-3 ישחקו בהצלבה כדי לעלות לרבע הגמר.

"קיבלו אותנו ברעש צהלולים"

חדד (23), שמשחקת במקביל בנבחרת ישראל בכדורסל אולמות ו-3 על 3, חזרה השבוע ממשחק ראווה היסטורי נגד נבחרת מרוקו. המשחק היה חלק מההסכם החגיגי בין התאחדויות הכדורסל של שתי המדינות. "זאת פשוט חוויה תרבותית מטורפת, אותנטית. לכל מקום שנכנסו קיבלו אותנו ברעש צהלולים עוגיות ותה".

נבחרת ישראל הפסידה 58:62, הדד הצטיינה עם 12 נקודות. "היה הרבה קהל במשחק. הופתענו לראות שהן שחקניות טובות, ניסינו לעשות את מה שיכולנו, נתנו את הכל. אני בטוחה שזה רבע ממה שהנבחרת שלנו יכולה להוציא", אומרת חדד. "אחרי המשחק הייתה ארוחת ערב עם הנבחרת המרוקאית, שם הייתה מסיבה, פשוט חגגנו את האירוע ההיסטורי שלשמו התכנסנו".

נבחרת הנשים של ישראל בכדורסל מתארחת אצל נבחרת מרוקו (צילום: איגוד הכדורסל)
נבחרת הנשים של ישראל בכדורסל מתארחת אצל נבחרת מרוקו (צילום: איגוד הכדורסל)

כדורסל 3 על 3 תפס תאוצה בשנים האחרונות, לאחר שהוועד האולימפי הבינלאומי החליט לצרף אותו כענף רשמי במשחקים האולימפיים בטוקיו. הענף היה נחשב בעיקר לשכונתי עד שנת 1989, בה נערך לראשונה טורניר בארצות הברית. המשחק בנוי על שלוש שחקניות משחקות בכל קבוצה על חצי מגרש וסל אחד. משך משחק רגיל הוא 10 דקות או לחלופין, הגעה ל-21 נקודות של אחת הקבוצות.

מה מיוחד במשחק 3 על 3?
"זה משחק שונה לגמרי מכדורסל רגיל. את צריכה להיות הרבה יותר מהירה, בלי לחשוב, פשוט לשחק. ממש כמו לשחק בשכונה. האינטנסיביות היא מטורפת. הכל נורא מהיר, על-אף שזה חצי מגרש. זה משחק שבנוי המון על יכולת אישית".

על מה עובדים באימונים, כדי להשתפר במשחק?
"המשחק הזה צריך להיות מהיר, לטוב ולרע. כלומר, קלעת סל, ממשיכות, לא חושבות. עד שלא נגמר השעון או 21 נקודות לא נגמר המשחק. זה גם יכול להיות בפן החיובי, גם אם אנחנו מפגרות בתוצאה, תמיד אפשר לחזור. זה נורא מהיר, הכל עניין של מומנטומים לפה או לשם. צריך לעבוד ביחד כקבוצה, להאמין אחת בשנייה, לפרגן ולסמוך". 

נבחרת ישראל בכדורסל 3 על 3 (צילום: באדיבות איגוד הכדורסל בישראל)
נבחרת ישראל בכדורסל 3 על 3 (צילום: באדיבות איגוד הכדורסל בישראל)

מה הציפיות שלכן מהטורניר?
"פשוט לבוא למשחק הראשון ולנצח אותו. אנחנו יודעות שאנחנו יכולות לנצח, לתת את הכל ומשם להתגלגל, אנחנו מאמינות שאנחנו יכולות לעשות את זה. המטרה שלנו היא להצליח ובסוף לעלות לאולימפיאדה".

מה את יודעת לספר על היריבות של הנבחרת?
"נפגשנו עכשיו עם הולנד, היו לנו שני משחקים נגדן שהפסדנו. הן יריבות מאוד חזקות, אבל אנחנו צריכות לשלוט באינטנסיביות ובמשחק מהרגע הראשון וזה באמת אפשרי. אם נבוא מרוכזות וחדות אפשר לעשות את זה". 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
תגובות
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!