דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
השידור הציבורי

השידור הציבורי / מסתמן: ביום ראשון תוגש ההצעה לפירוק התאגיד לראשי הקואליציה

על פי דברים שאמר יו"ר הקואליציה ויוזם החוק ח"כ דוד ביטן לגל"צ, יעלה החוק לדיון אך לא תתקיים הצבעה. ביטן העריך כי "יש סיכוי טוב מאד" שהחוק יוסכם, ואף אמר שהליכוד יפעיל מנופי לחץ בכדי לוודא זאת.

בנימין נתניהו ודוד ביתן (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90).
בנימין נתניהו ודוד ביתן (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90).

ראש הממשלה בנימין נתניהו יכנס ביום ראשון את ראשי מפלגות הקואליציה במטרה להשיג את הסכמתם לחוק לביטול התאגיד הציבורי. כך לדבריו של יוזם החוק ח"כ דויד ביטן (הליכוד) בראיון לירון דקל ועמית סגל בגל"צ. לפי ביטן, הצעת החוק תדון אך לא תעלה להצבעה, אך העריך "כי יש סיכוי טוב מאד שזה יעבור", והוסיף כי הליכוד יטיל משמעות קואליציונית בכדי להעביר את החוק. היום מתקיים כנס של ארגון העיתונאים תחת הכותרת "כנס חירום למען השידור הציבורי" במחאה על החוק של ביטן.

ביטן יצא בהאשמות חמורות נגד התאגיד כשאמר כי הוא "פועל באופן בלי חוקי. פתאום הוא קולט עובדים מסוימים ואז ראשי מפלגות משנים את העמדה שלהם" ברמזו לקליטת העיתונאי קלמן ליבסקינד המזוהה עם הימין. כמו כן חזר על עמדתו כי סגירת התאגיד תביא לחסכון כספי משמעותי. לצד זאת שטען שהשיקול הכלכלי הוא המניע המרכזי להחלטה, הסביר גם כי "התאגיד הולך לכיוון אנטי מוחלט נגד הליכוד והממשלה".

מוקדם יותר חזר בנט על עמדתו בגל"צ ואמר כי הוא מתנגד לביטול התאגיד ונימק זאת בעלויות של המהלך. על דברים אלה הגיב ביטן ואמר כי "השר בנט אמר לפני שבועיים אמר שהוא בעד סגירת התאגיד והיום הוא נגד" אמר ביטן והוסיף כי ראשי המפלגות לא מוכנים לתמוך בסגירת התאגיד מאחר והם מפחדים מהתקשורת". הוא אמר כי הליכוד יטיל את המשמעת הקואליציונית במידת הצורך, והוסיף כי "לליכוד יש מנופים, לא חייבים ללכת לבחירות".

יש לציין כי ההסכמים הקואליציוניים שנחתמו עם הקמת הממשלה מחייבים את הסיעות לתמוך ברפורמה שתיזום הממשלה, וקובעת כי שר התקשורת (נתניהו) הוא הקובע בעניין התנגדות לרפורמות אשר נמצאות על הפרק.

תחת הכותרת "כנס חירום למען השידור הציבורי" עורך היום ארגון העיתונאים בהסתדרות כנס מחאה על התנהלות הממשלה ביחסה לתאגיד השידור. לכנס הוזמנו עיתונאים מכל כלי התקשורת, ומשתתפים בו בין השאר העיתונאים אילנה דיין, מתן חודרוב ובן דרור ימיני.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!