דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י' באייר תשפ"ד 18.05.24
22.9°תל אביב
  • 22.3°ירושלים
  • 22.9°תל אביב
  • 23.8°חיפה
  • 23.6°אשדוד
  • 26.8°באר שבע
  • 35.1°אילת
  • 25.0°טבריה
  • 24.2°צפת
  • 24.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פוליטי

החוק לפיזור הכנסת ה-24 אושר בקריאה טרומית

110 חברי כנסת תמכו בהצעת החוק, שיועבר לוועדת הכנסת | ח"כ יריב לוין (הליכוד) לחברי הקואליציה: "רמסתם את ההתחייבות לבוחר" | היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה הודיעה שיש להימנע ממינוי בכירים בתקופת הבחירות, מה שיקשה על שר הביטחון בני גנץ למנות את הרמטכ"ל הבא

מליאת הכנסת (צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ')
מליאת הכנסת (צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ')
דבר
צרו קשר עם המערכת:

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) את הצעות החוק לפיזור הכנסת ה-24 בקריאה טרומית, ברוב של 110 חברי כנסת. מדובר ב-11 הצעות שונות, שיעברו לוועדת הכנסת להכנה לקריאה ראשונה.

את הצעות החוק הגישו חברי הכנסת יריב לוין, סמי אבו שחאדה, יצחק פינדרוס, מיכאל מלכיאלי, איימן עודה, אלי כהן, גילה גמליאל, שלמה קרעי, יואב קיש, שרן השכל ומוסי רז, והן כוללות גם הצעה חדשה של יו"ר הקואליציה בועז טופורובסקי.

ח"כ יריב לוין (הליכוד) אמר בדיון: "שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה. לפני כשנה הושבעה בכנסת הממשלה הגרועה בתולדות ישראל, ממשלה שקמה על בסיס שנאה עיוורת ומעילה חסרת תקדים באמון הבוחרים. נכנסתם למשרדיכם אחרי שהשארנו לכם מדינה משגשגת, בנימין נתניהו כראש ממשלה הוביל את המדינה להישגים אדירים ובהם כלכלה עוצמתית הסכמי שלום פורצי דרך והפיכת ישראל למעצמת אנרגיה עולמית.

"עבורכם, כמה פוליטיקאים קטנים הקנאה העבירה אתכם על דעתכם, זה היה קשה מדי. חברתם לפוליטיקאים קטנים לא פחות שתאוות הכיסא והשררה הניע אותם לוותר על כל ערך אידאולוגי ולרמוס כל התחייבות לבוחר."

לאחר אישורן בקריאה טרומית, תתכנס ועדת הכנסת בראשות ח"כ ניר אורבך (ימינה) להכנת ההצעה לקריאה ראשונה.

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה הודיעה הבוקר (רביעי) ששר הביטחון בני גנץ לא יוכל למנות רמטכ"ל בתקופת הבחירות. היועץ המשפטי למערכת הביטחון התבקש לקיים בחינה פרטנית של האפשרות למנות רמטכ"ל בתקופת בחירות, תוך התייחסות לחיוניות בקידום הליך המינוי בעת הזו.

"בתקופת בחירות, יש להימנע ממינויים בכירים שאינם במסגרת הליך תחרותי, אלא אם קיים צורך חיוני באיוש מיידי של המשרה באופן קבוע ולא ניתן למצוא פתרון סביר והולם", היא אמרה.

לדברי בהרב-מיארה, שתגובתה הובאה באמצעות עו"ד גיל לימון לפניית היועץ המשפטי למערכת הביטחון, "מינוי רמטכ"ל בעת הזו כפוף לכללים הנוגעים לקבלת החלטות בידי הממשלה בתקופת בחירות, וזאת נוכח הודעת ראש הממשלה וראש הממשלה החליפי על הקדמת הבחירות", קבעה היועמ"שית.

היועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלי בהרב-מיארה בטקס כניסתה לתפקיד שנערך בירושלים (צילום: נתן ווייל, לע"מ)
היועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלי בהרב-מיארה בטקס כניסתה לתפקיד שנערך בירושלים (צילום: נתן ווייל, לע"מ)

בקואליציה שואפים לסיים את ההצבעה במליאה בקריאה ראשונה עד סוף השבוע הנוכחי, ולאשר את פיזורה הסופי של הכנסת ביום שני הקרוב או לכל המאוחר ביום שלישי. חברי הכנסת יידרשו להכריע על מועד בחירות מוסכם, ולכל המאוחר בתוך 90 ימים ממועד פיזור הכנסת בקריאה שניה ושלישית.

לפי הסיכום בין בנט ולפיד, מיד לאחר אישור החוק בקריאה שניה ושלישית תתקיים הרוטציה ולפיד יהפוך לראש הממשלה. לכן, השניים מעוניינים לפזר את הכנסת בהקדם האפשרי, כדי לחסום אפשרות להקמת ממשלה חלופית בכנסת הנוכחית שתמנע את החילופים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!