דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
23.8°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 23.8°תל אביב
  • 21.5°חיפה
  • 23.1°אשדוד
  • 23.9°באר שבע
  • 34.3°אילת
  • 27.2°טבריה
  • 22.8°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בטחוני

בנט, שבתאי ובר לב הכריזו על הקמת "המשמר הישראלי"

הכוח המיוחד שיעבוד תחת משמר הגבול, יכלול 20 פלוגות לחימה שיאבקו במפרי סדר | מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב קובי שבתאי: "תוספת הכרחית וחשובה מאין כמותה אך המשטרה חייבת להתחזק בתקציבים ובכוח אדם"

ראש הממשלה בנט, המפכ"ל שבתאי, השר לביטחון פנים בר-לב ומפקד מג"ב אמיר כהן עם מטה מגב (צילום: לע"מ)
ראש הממשלה בנט, המפכ"ל שבתאי, השר לביטחון פנים בר-לב ומפקד מג"ב אמיר כהן עם מטה מגב (צילום: לע"מ)
מאיה רונן

ראש הממשלה נפתלי בנט, והשר לביטחון הפנים עמר בר-לב, ביחד עם מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי ומפקד מג"ב ניצב אמיר כהן, הכריזו אתמול (שלישי) על הקמת "המשמר הישראלי", כחלק ממשמר הגבול. התקציב שאושר להקמת המשמר עומד על 40 מיליון ש״ח.

את "המשמר הישראלי" ירכיבו שלושה כוחות: כוח הסדיר והקבע של מג"ב, כוח מילואים, ויחידת מתנדבים בפריפריה. בנוסף, יחזקו מתנדבי המשמר את כוחות המשטרה. להקמתו קדמה הפקת הלקחים ממבצע "שומר החומות". המטרה שהוגדרה למשמר היא לחזק את ביטחון הפנים של מדינת ישראל והביטחון האישי של אזרחי ישראל. המשמר מיועד להיות כוח מיומן ומאומן, שיוכל לפעול במספר זירות בו זמנית ולהתמודד עם הפרות סדר ותרחישי חירום.

כוח המילואים שהוקם מחדש ומצטרף ל-20 פלוגות לחימה קיימות. בשנים הקרובות יתווספו לו כ-26 פלוגות לחימה, 8 מתוכן מוקמות בימים אלה. הפלוגות יצוידו באמצעים מתקדמים, כחלק מלקחי מבצע "שומר החומות". במהלך המבצע התברר שפלוגות המילואים של מג"ב מצוידות באופן חלקי בלבד. הקמת כוח המילואים יתבצע בשלושה שלבים, תוך כשנתיים.

כוח מתנדבים: "המתמיד", מונה כיום מ-8,000 מתנדבים בפריפריה. הכוח צפוי לגדול בשנתיים הקרובות בעוד כ-1,500 מתנדבים. בנוסף, מוקם כוח מתנדבים חדש ומיומן הנקרא "פלוגות חוד". לוחמי הפלחו"ד יאומנו להתמודדות עם הפרות סדר בתרחישי חירום. הכוח יצויד ויהיה זמין לקפוץ באופן מיידי. עד לסוף שנת 2022 הכוח צפוי למנות כ-1,000 לוחמי מילואים, והוא צפוי להכפיל את גודלו בשנת 2023.

לוחמי מג"ב בלוד, במהלך מבצע שומר החומות (צילום: יוסי אלוני/ פלאש 90)
לוחמי מג"ב בלוד, במהלך מבצע שומר החומות (צילום: יוסי אלוני/ פלאש 90)

המשמר האזרחי של המשטרה הכחולה יקבל גם הוא חיזוק. למשמר האזרחי יגויסו כ-3,500 מתנדבים לתחנות הקיימות במטרה להרחיב את הנוכחות ברחובות ולחזק את תחושת הביטחון ביום יום.

ראש הממשלה, נפתלי בנט אמר באירוע ההשקה: "אישרנו ותקצבנו את הקמת המשמר הישראלי שיאפשר לרבבות ישראלים להצטרף לכוחות הביטחון במשימת ההגנה הלאומית על ערי ישראל בשגרה ובחירום. בוגרי יחידות קרביות שיהיה ברשותם ציוד לחימה, ותוך זמן קצר יוכלו להגיע לאירוע אמת בתוך מדינת ישראל ולמנוע אירועי טרור לאומנות וטרור בתוך שטח מדינת ישראל".

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב: "לפני שנה, חודש אחרי מבצע 'שומר החומות', הפקנו מיד את הלקחים הנדרשים. היה ברור לנו שביטחון הפנים של מדינת ישראל הוא הנושא המרכזי שצריך לעסוק בו. עשינו בשנה האחרונה מהפכה במג"ב: חיזקנו את רגל הסדיר, חיזקנו ושילשנו את רגל המילואים והוספנו את הרגל של מתנדבי פלוגות החוד. אין לי ספק שהמהלכים האלו יביאו עוד יותר ביטחון פנים הרבה יותר חזק ואיתן למדינת ישראל".

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב קובי שבתאי: "היום אנחנו עושים עוד צעד משמעותי במוכנותה של משטרת ישראל ובעצם מוכנותה של מדינת ישראל לעתות לחימה וחירום. היום ברור לכולם שלא די בחיזוק הזרוע הצבאית של מדינת ישראל על כל מערכותיה ויכולותיה, אלא חובה עלינו לשפר ולהגדיל את עוצמתה של משטרת ישראל כאמונה על ביטחון הפנים במדינה".

מפקד מג"ב, ניצב אמיר כהן: "אני גאה לפקד על טובי המפקדים והלוחמים שיעה ויודעת מדינת ישראל, הפועלים 24/7 עם אחינו לנשק בשאר זרועות הביטחון. המשמר הלאומי הישראלי מגדיר את הרגל הנוספת החמישית בביטחון הלאומי, בנוסך לארבעת הרגליים כפי שקובעו בביטחון הלאומי של מדינת ישראל".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!