דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

הוארכה אפשרות העסקת עובדי ציבור עד גיל 71

ועדת העבודה והרווחה אישרה תקנות לנציבות שירות המדינה המאפשרות המשך העסקת עובד מעבר לגיל הפרישה, במידה והוא מסכים לכך | נציב שרות המדינה דיווח שמשרדים רבים מבקשים הארכה זו, בעיקר עבור רופאים, פסיכיאטרים ובוחנים

פרופ' דניאל הרשקוביץ, נציב שירות המדינה. 22 אלף עובדים נהנו מהרחבת הזכאות להטבות משרת הורה (צילום: חיים צח/לע"מ)
פרופ' דניאל הרשקוביץ, נציב שירות המדינה. 22 אלף עובדים נהנו מהרחבת הזכאות להטבות משרת הורה (צילום: חיים צח/לע"מ)
הדס יום טוב

ועדת העבודה והרווחה אישרה היום (רביעי) תקנות לנציבות שירות המדינה המאפשרות המשך העסקת עובד מעבר לגיל הפרישה במידה והוא מסכים לכך וששירותו נצרך למשרד המעסיק אותו.

על פי הנוסח החדש של התקנות, ועדת שירות תהיה רשאית לאשר את המשך העסקתו של העובד מעבר לגיל הפרישה, במידה והוגשה בקשה לכך לנציב שירות המדינה על ידי המנהל הכללי של המשרד המעסיק את העובד או על ידי העובד, בצירוף הסכמת העובד בכתב להמשך העסקתו ואישור המנהל הכללי ולא יאוחר משישה חדשים לפני שהעובד הגיע לגיל הפרישה. אם תאושר, המשך ההעסקה יוארך לתקופה של שנה אחת בכל פעם, עד הגיע העובד לגיל 71.

נציב שרות המדינה, פרופ' דניאל הרשקוביץ', פירט כי משרדים רבים מבקשים הארכה זו, בעיקר עבור רופאים מנתחים, רופאים מרדימים, פסיכיאטריים, בוחני פטנטים ועוד. לצד זאת, יו"ר הוועדה, אפרת רייטן-מרום (העבודה) תהתה מדוע הנציבות לא הציגה נתונים על מספר העובדים הנדרשים, והדגישה כי התקנות החדשות מחייבות דיווח שנתי על התפקידים, הגילאים והמשרדים.

"דנו בכובד ראש בטענות שהועלו על ידי יו"ר התנועה לטוהר המידות, לגבי ההתנהלות וחשש לשיקולים אישיים", אמרה רייטן-מרום. "הוועדה שאלה שאלות נוקבות, מדוע לא נמסרו נתונים ולמה לא הוצגה עבודת מטה מסודרת. עם זאת, הוועדה שמעה את הצורך במינויים של עובדים חיוניים ומסיבה זו היה חשוב לאשר את התקנות".

יו"ר ועדת העבודה והרווחה, ח"כ אפרת רייטן מרום (צילום ארכיון: דוברות הכנסת/נועם מושקוביץ)
יו"ר ועדת העבודה והרווחה, ח"כ אפרת רייטן מרום (צילום ארכיון: דוברות הכנסת/נועם מושקוביץ)

שמוליק מזרחי, יו"ר הסתדרות הגמלאים, שיבח את ההצעה להמשיך ולהעסיק אנשים "בריאים בגופם שרכשו יכולות וניסיון כה-עשירים", והדגיש כי גם בארה"ב מקובל כך. מנגד, לדברי עו"ד אביה אלף, יו"ר התנועה לטוהר המידות, לא נערך כל מחקר או סקר בעניין, ואין נתונים כמה עובדים פוטנציאליים ייהנו מכך, ותהתה מדוע ההארכה "הבהולה" לטענתה, נדרשת זה-עתה.

רון דול, היועץ המשפטי של הנציבות, השיב כי ההארכה נידונה במשך זמן רב, וכי ישראל היא המדינה היחידה בעולם בה נקבעה חובת גיל פרישה למרות חילוקי הדעות הקיימים בין האוצר לנציבות על עצם חובה זו.

תגובות
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!