דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בטחוני

15 חודשי מאסר לאחד ממשתתפי ניסיון הלינץ' בבת ים: "בעט בפלג גופו העליון"

יעקב כהן הודה בהסדר טיעון בחלקו באירוע בו הוכה עיסא מוסא במהלך מבצע "שומר החומות" | השופט קבע שכהן סבר שהקורבן ניסה לבצע פיגוע דריסה ורק לאחר מכן החל להכותו

שלושה צעירים יהודים שעל פי החשד לקחו חלק בלינץ', בו הוכה צעיר ערבי בבת ים (צילום: מרים אלסטר / פלאש90)
שלושה צעירים יהודים שעל פי החשד לקחו חלק בלינץ', בו הוכה צעיר ערבי בבת ים (צילום: מרים אלסטר / פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר הבוקר (רביעי) 15 חודשי מאסר על יעקב כהן (31), שהודה בכתב אישום מתוקן במסגרת הסדר טיעון, בגין חלקו באירועים שהתרחשו בבת ים במהלך מבצע "שומר החומות" וכללו ניסיון לינץ' בעיסא מוסא, צעיר ממוצא ערבי. כהן בין היתר בעט במוסא בפלג גופו העליון, הטיח כוס ובעט ברכבו וניסה לתקוף אותו בידו.

בגזר הדין קבע השופט ש-15 חודשי המאסר ייספרו מיום מעצרו, וגזר גם שמונה חודשי מאסר על תנאי ופיצוי בן 5,000 שקל לקורבן. כהן שוהה במאסר כבר 13 חודשים, והמשמעות היא שהוא צפוי להשתחרר בקרוב. זאת למרות שבפרקליטות ביקשו לגזור עליו בין ארבע לשבע שנות מאסר.

לפי האישום, במאי 2021, בעיצומה של המערכה הצבאית "שומר החומות" בין מדינת ישראל לארגון החמאס ברצועת עזה החלה התארגנות שפורסמה ברשתות החברתיות לפגוע באזרחים ערבים ובעסקים בבעלות אזרחים ערבים בטיילת בבת ים.

בכתב האישום המתוקן נגד כהן, שהוגש באמצעות עורכי הדין עפרה קרמני אוטולנגי ורותם נוימן וסרמן מפרקליטות מחוז ת"א פלילי, נאמר כי ב-12 במאי הגיעו עשרות אנשים לטיילת בת ים, במטרה לפגוע בבתי עסק השייכים לאזרחים ערבים. בין היתר, הפורעים ניפצו חלונות של בתי עסק שבבעלות אזרחים ערבים, וקראו קריאות חוזרות ונשנות לפגיעה בערבים. באותה עת שהה כהן בטיילת וצפה במעשיהם של הפורעים.

ניסיון לינץ' בתושב רמלה בטיילת בת ים (צילום מסך)
ניסיון לינץ' בתושב רמלה בטיילת בת ים (צילום מסך)

בשלב מסוים, לפי כתב האישום, הגיע עיסא מוסא עם רכבו אל הטיילת, כאשר אחד הפורעים ניגש אליו ושאל אותו האם הוא ערבי. הוא השיב בחיוב ובתגובה הוטח לעברו אגרוף, תוך שהתוקף צועק "הנה הערבי, הנה ערבי". מוסא, אשר חש בסכנה, ניסה לברוח מהפורעים ונסע ברכבו לאחור, בעת שעשרות פורעים רודפים אחריו וצועקים "ערבי, ערבי", אך התנגש ברכב שעמד מאחוריו. בעקבות זאת, ניסה מוסא לברוח בנסיעה מהירה קדימה, אך התנגש ברכב נוסף ולא הייתה לו דרך מילוט.

בעת שהתרחשה ההתנגשות שהה כהן על המדרכה בסמוך לה. לאחר ההתנגשות, הוא הטיח כוס ברכבו של מוסא ובעט ברכב. בהמשך לכך, תקפו הפורעים את מוסא, הוציאו אותו בכוח מהרכב, חישמלו אותו בשוקר, הפילו אותו לרצפה והיכו אותו באגרופים, בבעיטות ובאלה טלסקופית, גם לאחר שניסה לקום. במהלך האירועים, כהן בעט במוסא בפלג גופו העליון, עד שעוברי אורח הפסיקו את התקיפה והגנו על מוסא. בהמשך, בעת שמוסא הובהל לאמבולנס על אלונקה, ניסה כהן לתקוף אותו בידו, אך נהדף על ידי אחד הנוכחים.

"הגם שהנאשם הוא חלק מכתב אישום בגין אירוע שכונה הלינץ' בבת ים אין חולק כי חלקו חריג. התביעה לא ייחסה לנאשם בניגוד לאחרים פגיעה בחוק למאבק הטרור. אין חולק בדבר חומרת האירוע אזרח ישראלי מותקף רק בשל מוצאו לא ניתן להבין ולקבל התנהגות בריונית מסוג זה. מדובר במצב בו קיימת אבחנה ברורה בין חלקו לחלקם של נאשמים אחרים. הוא לא היה חלק מההתארגנות המוקדמת", קבע השופט בני שגיא.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!