דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
19.5°תל אביב
  • 16.2°ירושלים
  • 19.5°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 19.2°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 21.5°אילת
  • 20.3°טבריה
  • 17.6°צפת
  • 18.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

שביתה בבית ליסין: "העובדים כואבים, והמנכ"לית עושה שופינג בחו"ל"

הנהלת התיאטרון מינתה יועץ חיצוני שינהל את המשא ומתן עם העובדים במקום המנכ"לית ציפי פינס, אבל סמכויותיו לא ברורות | נציגות העובדים טוענת שההנהלה דורשת מעובדים אחרים למלא את מקומם של העובדים השובתים | עו"ד ליאת פייגל שמייצגת את העובדים: "מתברר שלאף אחד בהנהלה לא באמת אכפת"

תיאטרון בית ליסין (צילום: Yoram Shoval/ויקימדיה)
תיאטרון בית ליסין. "לעובדים אין כלים או כיסים עמוקים, הם רק יודעים לעשות את עבודתם בנאמנות, בשקט, במסירות, במשך שנים ועשורים" (צילום: Yoram Shoval/ויקימדיה)
הדס יום טוב

העיצומים בתיאטרון בית ליסין נמשכים והסכסוך רחוק מלהסתיים: העובדים הטכניים של תיאטרון בית ליסין הודיעו לפני שבוע על שביתה, שבעקבותיה בוטלו כל הצגות התיאטרון עד להודעה חדשה. למרות זאת, לפני כמה ימים יצאה ציפי פינס, מנכ"לית התיאטרון, לחופשה בחו"ל. במקומה, הציבה הנהלת התיאטרון לצורך המשא ומתן עם העובדים יועץ חיצוני, שלא ברור מהן סמכויותיו.

הממונה על יחסי עבודה במשרד הכלכלה רבקה ורבנר, ניסתה ביום חמישי להגיע להבנות, אבל הדבר לא צלח. על פי מעורבים בסכסוך, הפערים בין הצדדים עדיין ניכרים, ובהם מתן ביטוי בהסכם למנהלי ההצגה, תוספת תשלום על נסיעות להצגות מחוץ לעיר ועוד. העובדים אמרו שאיבדו אמון בהנהלה, שלא מסכימה לתת התחייבויות קונקרטיות שיובילו לסיום הסכסוך.

עו"ד ליאת פייגל שמייצגת את העובדים, אומרת ל'דבר' שההנהלה העבירה לתקשורת מצג שווא של רצון להגיע לסיום הסכסוך, אבל בפועל, בפגישה, דו"חות לא נמסרו, לא הייתה שקיפות ונציגי ההנהלה טענו שהם 'ממהרים'. "השביתה נמשכת", אומרת פייגל, "העובדים כואבים, והמנכ"לית עושה שופינג בחו"ל. מתברר שלאף אחד בהנהלה לא באמת אכפת. האדישות נמשכת.

"ההנהלה הצהירה: 'תחזרו מהשביתה ונסדר את העניינים תוך יומיים שלושה'. העובדים הסכימו, אבל בגלל ניסיון העבר והפגיעה באמונם, הם ביקשו לקבל התחייבות כלשהי להוכחת הכוונה – התנצלות, תיקון המסרים שנמסרו לתקשורת, תוספת לתקופת המשא ומתן להוכחת הכנות, שקיפות והצגת נתונים אותנטיים. לא התקבל כלום, וקולה של ההנהלה נדם".

לדבריה, במשך השביתה ההנהלה הכריחה עובדים אחרים לעשות את עבודתם של העובדים השובתים, מה שמעיד על חוסר תום לב. "במקום לייצר פתרונות עבור העובדים הטכניים, ההנהלה פעלה למצוא פתרונות ותחליפים לעובדיה הוותיקים", אומרת פייגל. "העובדים כואבים, ואין להם כלים או כיסים עמוקים. עובדים שרק יודעים לעשות את עבודתם בנאמנות, בשקט, במסירות, במשך שנים ועשורים".

בתיאטרון טוענים שיש ניסיון להיפגש ולנהל משא ומתן, אבל דווקא הצד השני הוא זה שלא משתף פעולה. "הנהלת התיאטרון מינתה צוות שמנהל את המשא ומתן מטעמה, והצוות זמין בכל עת", הודיעה ההנהלה. "קובי אמסלם, יועץ התיאטרון למשא ומתן, נפגש עם יו"ר מרחב תל אביב של ההסתדרות, גרשון גלמן, שאמר שיחזור אליו, אבל עדיין לא חזר. נציגי הצוות הטכני ניתקו מגע ומסרבים לקבוע פגישה כבר יותר משלושה שבועות. תמוה שהעובדים הטכניים, ששובתים כבר שבוע, נמנעים מלקיים משא ומתן עם ההנהלה".

גלמן אומר ל'דבר' שההסתדרות והעובדים מוכנים להגיע להסכם ל-4 שנים הקרובות. "תיאטרון אינו רק השחקנים. הסגל הטכני הוא גורם מרכזי, שבלעדיו לא ניתן לעלות על הבמה לשחק, הם חלק חשוב ביותר מאחורי הקלעים, בפס הייצור התרבותי". לדברי גלמן, לא ברורה לו סמכותו של היועץ שמינה התיאטרון, וגם לא הפנייה הבלעדית אליו. "מעולם לא סגרתי ולא חתמתי על הסכם קיבוצי מעל ראש העובדים, אלא רק יחד איתם".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!