דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

רצף חינוכי ותעסוקה בקיץ: העיריות מציעות קייטנות וצהרונים במחירים מסובסדים ליולי-אוגוסט

בתל אביב עלות ההרשמה לבית הספר של החופש הגדול תותאם לאזור המגורים בעיר | בירושלים יפעלו שני מחזורים של קייטנות עירוניות | בחיפה תתקיים קייטנה לילדי החינוך המיוחד וכן קייטנות נושאיות | גם באר שבע וראשון לציון מציעות פעילויות לילדים בעלויות שוות לכל נפש

בית הספר של החופש הגדול (צילום: משרד החינוך)
בית הספר של החופש הגדול. פתרון כלכלי נוח להורים (צילום: משרד החינוך)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

בית הספר של החופש הגדול, תוכנית חינוכית שמפעיל משרד החינוך ומיועדת לתלמידים מגיל גן עד כיתה ג', תפעל ב-21-3 ביולי. מטרתה הרשמית של התוכנית היא שימור הרצף החינוכי בגילים הצעירים, והיא נותנת פתרון כלכלי נוח להורים להעסקת הילדים בחופש הגדול.

השנה התוכנית חוזרת למתכונת הרגילה, אחרי שבשנה שעברה הורחבה התוכנית לכלל כיתות בית הספר היסודי ותלמידי התיכון.

עלות ההורים לתוכנית משתנה בהתאם לאשכולות הסוציואקונומיים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. הורים מאשכולות 4-1 לא ישלמו על התוכנית בכלל. עלות התוכנית להורים מאשכולות 7-5 עומדת על 20 שקלים ליום, ובסך הכול 300 שקלים לכלל התוכנית. עלות התוכנית להורים באשכולות 10-8 עומדת על 30 שקלים ליום ו-450 שקלים לכל התוכנית.

הצוות החינוכי של התוכנית בגני הילדים יכלול שני אנשי צוות מעל גיל 18, גננת וסייעת או שתי סייעות. במודל אשכול הגנים תמונה סייעת מובילה, סייעת ומד"צית (מדריכה צעירה מתחת לגיל 18) בכל גן. נוסף על כך, תמונה רכזת גנים שאחראית על היבטים ארגוניים-פדגוגיים על כל חמישה גנים.

הצוות החינוכי של התוכנית בבית הספר יורכב מרכז בית הספר שאחראי על כל התוכנית, ובבית ספר שמונה יותר מ-150 תלמידים יוגדר גם סגן לרכז התוכנית. בכל קבוצה ישובץ מורה או מדריך (אדם בוגר שאינו חלק מצוות בית הספר) ומד"צ. המורים המקצועיים של בית הספר ישובצו בתחומי הליבה ובתחומים רגשיים-חברתיים. הצוותים החינוכיים של הגנים ובתי הספר אינם מחויבים להשתתף בתוכנית, והשכר עבורה משולם בנפרד משאר השנה.

התוכנית החינוכית בגני הילדים כוללת פעילויות קריאה, פעילויות סנסו-מוטוריות ופעילות לימודית חווייתית או הפגנתית, לבחירת הצוותים החינוכיים במסגרת פעילות שבועית. נוסף על כך, תתקיים הכנה לכיתה א' לילדים בגן חובה. בבתי הספר תיעשה פעילות רגשית-חברתית שכוללת חיזוק האוריינות השפתית, ופעילות העשרה שכוללת התנסות באומנות, תיאטרון ומוזיקה ויציאה לטיולים, מוזיאונים וסיורים.

בניגוד לשנה שעברה, הרשויות הגדולות החליטו לא לסבסד את התוכנית מעבר לסבסוד של משרד החינוך, אבל הן ימשיכו להפעיל צהרונים עירוניים שפעלו במהלך השנה. עם זאת, כלל הרשויות מקיימות קייטנות בחצי השני של יולי, וחלקן גם באוגוסט. כלל הקייטנות העירוניות לא פועלות בתשעה באב.

תל אביב-יפו

בעיריית תל אביב-יפו החליטו לגבות מחירים שונים מדרום העיר ומרכז הצפון העיר. עלות ההרשמה להורה מדרום העיר על ילד בגן לעומדת על 605 שקלים כולל צהרון, למצטרפים חדשים לצהרון.

העלות להורה לילד בכיתות א'-ג' ליום פעילות נעה בין 150 ל-450 שקלים, ותלויה במדד הטיפוח של בית הספר. עלות ההרשמה לצהרון המופעל דרך המרכזים הקהילתיים עומדת על 270 שקלים, ולילד בגיל גן ממרכז וצפון העיר עומדת על 839 שקלים, וכוללת צהרון.

נוסף על בית הספר של החופש הגדול, העירייה תקיים קייטנות לכיתות ד'-ו' ב-21-3 ביולי. עלות ההרשמה ליום מלא שכוללת צהרון עומדת על 1,015 שקלים, וללא צהרון על 566 שקלים.

על המחזורים הנוספים של כלל הקייטנות יינתנו פרטים נוספים דרך המנהלים הקהילתיים.

ירושלים

עיריית ירושלים מציעה צהרון לשעות הצהריים בזמן התוכנית בית הספר של החופש הגדול שמסתיימת ב-13:00 בצהריים. עלות ההרשמה לצהרון עומדת על 630 שקלים, והתוכנית בית הספר של החופש הגדול היא ללא עלות לתושבי ירושלים.

נוסף על כך, העירייה מציעה שתי קייטנות עירוניות, האחת 28-24 ביולי, ועלות ההרשמה אליה עומדת על 490 שקלים, והשנייה מ-31 ביולי עד 11 באוגוסט, ועלות ההרשמה אליה עומדת על 950 שקלים.

כלל הפעילויות מיועדות לילדי הגן ולתלמידי כיתות א'-ב', ומופעלות על ידי המנהלים הקהילתיים, מלבד הקייטנה הקצרה ביולי, שמופעלת גם על ידי עמותת לביא.

חיפה

עיריית חיפה תפעיל צהרון לילדי הגן, נוסף על תוכנית בית הספר של החופש הגדול, בעלות הרשמה של 725 שקלים. עלות ההרשמה לצהרון לתלמידי א-ג' עומדת על 660 שקלים. מחירים אלו מיועדים לתלמידים שממשתתפים בצהרון כל השנה.

במקביל לתוכנית תתקיים קייטנה עירונית לכיתות ד'-ו'. עלות ההרשמה ליום מלא שכולל צהרון עומדת על 1,106 שקלים, וללא צהרון על 630 שקלים.

העירייה תקיים מחזור שני של קייטנה לגנים ולבית הספר היסודי מ-24 ביולי עד 11 באוגוסט. עלות ההרשמה ליום מלא שכולל צהרון עומדת על 677 שקלים, וללא צהרון על 560 שקלים. עלות ההרשמה לתלמיד בבית הספר היסודי ליום מלא שכולל צהרון עומדת על 1,140 שקלים, וללא צהרון על 630 שקלים.

מלבד קייטנות אלו תתקיים קייטנה לילדי הגנים של החינוך המיוחד ב-15-1 באוגוסט. עלות ההרשמה עומדת על 400 שקלים.

נוסף על כך, יתקיימו קייטנות שמיועדות לכיתות ד'-ו' ביולי-אוגוסט בנושאים שונים כמו ניו מדיה, אומנויות וטיפול בחיות.

ראשון לציון

גם ראשון לציון מציעה צהרון לשעות הצהריים בזמן התוכנית בית הספר של החופש הגדול,  בעלות הרשמה של 675 שקלים.

במקביל לבית הספר של החופש הגדול תתקיים קייטנה לכיתות ד'-ו' בעלות של 300 שקלים.

נוסף על כך, מציעה העירייה שתי קייטנות שמתקיימות מ-24 ביולי עד 11 באוגוסט. האחת מיועדת לילדי הגן, בעלות הרשמה של 1,235 שקלים, והיא כוללת ארוחת צהריים. ניתן להירשם לחצי יום ב-655 שקלים. הקייטנה השנייה בנושא מדעים וסאמר סקול מיועדת לכיתות א'-ו', ב-655 שקלים. ניתן להירשם גם לצהרון לכיתות א'-ג' ב-675 שקלים.

באר שבע

הקייטנה העירונית של באר שבע מתקיימת מ-1 ביולי עד 6 באוגוסט, ומיועדת לכיתות א'-ד'. המחיר המסובסד של בית הספר של החופש הגדול מובלע בתוכה. עלות יום פעילות קצר ללא צהרון עומדת על 360 שקלים. עלות ההרשמה לילד בכיתות א'-ב' ליום מלא כולל צהרון עומדת על 886 שקלים, ולילד בכיתות ג'-ד' – על 1,119 שקלים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!