דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ל' בניסן תשפ"ד 08.05.24
14.9°תל אביב
  • 11.3°ירושלים
  • 14.9°תל אביב
  • 16.5°חיפה
  • 14.6°אשדוד
  • 12.9°באר שבע
  • 18.2°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 11.7°צפת
  • 13.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

מדליית זהב לרז הרשקו, כסף לענבר לניר וארד לפיטר פלצ׳יק בגרנד סלאם מונגוליה

נבחרת ישראל בג׳ודו סיימה את הגרנד סלאם הראשון לקראת אולימפיאדת פריז 2024 עם 6 מדליות | יו״ר איגוד הג׳ודו משה פונטי: "יש לנו ספורטאיות וספורטאים נהדרים, צריך לזכור שיש לנו עוד הרבה צעדים בדרך למטרה"

מימין: ענבר לניר, שני הרשקו ורז הרשקו עם המדליות בגרנד סלאם מונגוליה (צילום: איגוד הג׳ודו בישראל)
מימין: ענבר לניר, שני הרשקו ורז הרשקו עם המדליות בגרנד סלאם מונגוליה (צילום: איגוד הג׳ודו בישראל)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת ישראל בג'ודו סיימה היום (ראשון) את גרנד סלאם מונגוליה עם 6 מדליות. רז הרשקו זכתה במדליית הזהב, ענבר לניר זכתה במדליית הכסף ופיטר פלצ׳יק זכה במדליית הארד. המדליות שלהם מצטרפות לתמנע נלסון לוי, טוהר בוטבול וגילי שריר.

הרשקו (מעל 78 ק"ג) גברה ברבע הגמר על דריה ולדימירובה מרוסיה, המשיכה עם ניצחון בחצי הגמר על קמילה ברליקש מקזחסטן, ובגמר ניצחה את אדישורן אמרשיקאן המונגולית.

ענבר לניר (עד 78 ק"ג) גברה ברבע הגמר על נדזאדה טטרצ'אנקו מרוסיה, המשיכה עם ניצחון על אירדינת-אוד בטבאייר ממונגוליה ובגמר הפסידה לממי אומיקי היפנית, אלופת העולם לשעבר.

רז הרשקו אמרה לאחר התחרות: ״אני כל כך מאושרת לפתוח את הקריטריון האולימפי בזכייה במדליית זהב, ההישג הזה נותן לי המון בטחון בדרך שאני הולכת בה. כל העבודה הקשה והמחויבות מובילים אותי להישגים. היום אני יודעת ומבינה כמה חשוב לעבוד קשה ולהילחם. אני יודעת שהדרך עוד ארוכה אבל אני מלאת מוטיבציה לעמוד בכל האתגרים והקשיים".

רז הרשקו בגרנד סלאם תל אביב (צילום: עודד קרני, איגוד הג’ודו)
רז הרשקו בגרנד סלאם תל אביב (צילום: עודד קרני, איגוד הג’ודו)

ענבר לניר: ״אני שמחה ומאושרת לחזור לפודיום ובמיוחד כשזה בתחרות הקריטריון האולימפי. אני עובדת קשה, ממשיכה קדימה גם כשפחות הולך, וזה מה שבונה אותי לעתיד. הדרך ארוכה ואני בציפייה לאתגרים שעומדים בפניי".

בנבחרת הגברים, זכה פיטר פלצ'יק (עד 100 ק"ג) ניצח בדרכו למדליה את איסלם בוזבאייב מקזחסטן, המשיך עם ניצחון ברבע הגמר על קנטרו אידה מיפן ובחצי הגמר נוצח בידי מטווי קניקוביצקי אלוף אירופה עד גיל 22 לשנת 2021 (שהמשיך עד לגמר וזכה בזהב) ובקרב על הארד ניצח פלצ'יק בגולדן סקור את ג'י יאן קים מקוריאה.

פיטר פלצ'יק בגרנד סלאם תל אביב בג'ודו (צילום ארכיון: עודד קרני, באדיבות איגוד הג’ודו)
פיטר פלצ'יק בגרנד סלאם תל אביב בג'ודו (צילום ארכיון: עודד קרני, באדיבות איגוד הג’ודו)

יו״ר איגוד הג׳ודו משה פונטי: ״התחלה בהחלט טובה לקריטריון האולימפי, לסיים תחרות ראשונה עם 6 מדליות זה הישג שצריך להעריך אותו מאוד. יש לנו ספורטאיות וספורטאים נהדרים וצוות מקצועי מדהים, אבל צריך לזכור- זהו רק צעד ראשון בדרך ארוכה, יש לנו עוד הרבה צעדים בדרך למטרות שלנו״.

מאמן נבחרת הנשים שני הרשקו: ״אין כיף יותר גדול מלסיים תחרות כל-כך מוצלחת בזכייה במדליית הזהב. זה אומנם צעד ראשון בדרך ארוכה ויש עוד הרבה מאוד עבודה ולאן להשתפר, אבל זה רגע שאפשר גם לחגוג בו את ההישגים בתחרות ואת העבודה הקשה והנחישות של כל הצוות שלי, ובראש ובראשונה של הספורטאיות"

"החל ממחר", הוסיף הרשקו, "הפנים למשימות הבאות, שהן רבות וקשות. אני מודה לאיגוד הג’ודו והעומד בראשו משה פונטי ולכל עובדי האיגוד על התמיכה, הדאגה והאמונה בי, בצוות שלי ובספורטאיות הנבחרת״.

מאמן נבחרת הגברים אורן סמדג׳ה: ״פיטר היה טוב היום ומגיע לו כל הכבוד על לחימה בלתי מתפשרת בכל קרב. אנחנו רק בתחילת הדרך לקביעת הקריטריון ויש לפנינו עוד דרך ארוכה. מבחינתי ומבחינת הצוות המקצועי אנחנו רואים לצד הוותיקים את הדור הבא, והמקום החמישי של מתן קוקלייב מעיד על כך״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!