דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
20.5°תל אביב
  • 15.0°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 19.3°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 19.1°באר שבע
  • 30.4°אילת
  • 21.7°טבריה
  • 17.7°צפת
  • 20.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

הממשלה אישרה: הגדלה של מכסות העובדים הפלסטינים בישראל

מספר ההיתרים יעמוד על למעלה מ-12 אלף עובדים | ברביבאי: "לצד ההגדלה נרחיב את היקף ההכשרות המקצועיות והפעילות לליווי הכוון והשמה של עובדים ישראלים"

עובדים פלסטינים בדרך לעבודתם בישראל (צילום ארכיון: וויסאם חשלמון/פלאש90)
עובדים פלסטינים בדרך לעבודתם בישראל (צילום ארכיון: וויסאם חשלמון/פלאש90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

הממשלה אישרה היום (ראשון) את הצעת שרת הכלכלה והתעשייה ושר הביטחון להגדלת מספר ההיתרים לקליטת עובדים פלסטינים בענפי התעשייה והשירותים ב-3,500 היתרים נוספים. זאת בנוסף ל-8,500 היתרים שניתנו מכוח החלטות ממשלה קודמות.

מספר ההיתרים לעובדים פלסטינים לתעשייה ושירותים יעמוד על למעלה מ-12,000. על מנת למזער פגיעה אפשרית בשוק העבודה הישראלי, החליטה הממשלה כי אם יעלה שיעור האבטלה השנתי הממוצע במשק הישראלי על 7.5% בשנה, תקטן המכסה להעסקת עובדים פלסטינים בענף התעשייה באופן יחסי.

בהחלטת הממשלה הובהר שהגדלת מכסת העובדים הפלסטינים הינה מענה לצורך קצר טווח ומשרד הכלכלה והתעשייה ימשיך בפעילותו להגדלת הפריון והטמעת טכנולוגיות מתקדמות בתעשייה בטווח הארוך.

שרת הכלכלה אורנה ברביבאי (צילום: יוסי זליגר / פלאש90)
שרת הכלכלה אורנה ברביבאי (צילום: יוסי זליגר / פלאש90)

״המחסור ביותר מ- 14 אלף עובדים בתעשייה", אמרה שרת הכלכלה והתעשייה, אורנה ברביבאי, "מקשה על הצמיחה בענף ועל יכולת הייצור של התעשייה הישראלית. לצד הגדלה של 3,500 היתרי עבודה לתושבי יהודה ושומרון בתעשייה, יפעל משרד הכלכלה והתעשייה להגדלת הפריון בענפי התעשייה, להרחבת המעבר של מפעלים לתהליכי ייצור מתקדם ולהשקעות בתהליכי מיכון אוטומציה ודיגיטציה".

לדבריה, זרוע העבודה במשרד הכלכלה תפעל בשיתוף עם התעשיינים, להרחיב את היקף ההכשרות המקצועיות ואת הפעילות לליווי הכוון והשמה של עובדים ישראלים בתעשייה המשוועת לעובדים מיומנים.

מנהל מנהל תעשיות במשרד הכלכלה, עוז כ"ץ: "על התעשייה להתייעל ולהגדיל את הפריון, יחד עם זאת בטווח הקצר, יש לתת מענה לחוסר האקוטי בעובדים מיומנים בתעשייה. המחסור בעובדים מכביד על פעילות התעשייה ומהווה חסם מרכזי לצמיחה וייצור בתפוקה מלאה".

נשיא התאחדות התעשיינים, ד״ר רון תומר: "הגדלת מכסת העובדים הפלשתינאים הנה בגדר חבל הצלה לתעשייה הישראלית. המחסור בעובדים ניכר בכל הענפים במשק, ופוגע בתפוקת העבודה, בהיקפי היצור ובעובדים הקיימים. כיום ישנן אלפי משרות פתוחות שהתעשיינים מתקשים לאייש, ואנו מאמינים כי הגדלת המכסה תסייע לצמצום המחסור החמור לפחות בטווח הקצר ובינוני ותסייע לתעשייה להמשיך לפעול ולצמוח בישראל".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!