דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה באירופה

רוסיה הפציצה מרכז קניות בקרמנצ'וק; אוקראינה: במקום היו כ-1,000 בני אדם

לפחות שני בני אדם נהרגו ועוד 20 נפצעו, תשעה מהם באורח קשה, כתוצאה מהפיצוץ | בהפצצה רוסית על חרקיב נהרגו ארבעה בני אדם ונפצעו תשעה

ההרס במרכז הקניות בקרמנצ'וק, אוקראינה, בעקבות ההפצצה הרוסית (צילום: Press service of the State Emergency Service of Ukraine/Handout via REUTERS)
ההרס במרכז הקניות בקרמנצ'וק, אוקראינה, בעקבות ההפצצה הרוסית (צילום: Press service of the State Emergency Service of Ukraine/Handout via REUTERS)

לפחות שני בני אדם נהרגו הערב (שני) ועוד 20 נפצעו, תשעה מהם באורח קשה, בהפצצה רוסית על מרכז קניות בעיר קרמנצ'וק במרכז אוקראינה, לפי הרשויות בקייב.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי טען שבזמן ההפצצה היו במרכז הקניות יותר מ-1,000 אזרחים, ושמוסקבה מנסה לחבל בניסיון שלהם לנהל חיי שגרה בצל המלחמה.

רוסיה הפציצה היום גם בחרקיב, שם נהרגו ארבעה ונפצעו תשעה, לפי הודעתו של מושל המחוז.

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, התחייב אתמול (ראשון) בלילה בפגישת מנהיגי ה-G7 בגרמניה לספק לאוקראינה מערכות ארטילריות מתקדמות, ״כל עוד המלחמה מול רוסיה נמשכת״.

לפי ביידן, מערכת ההגנה המדוברת מוכרת גם בשם NASAMS, והיא משמשת ליירוט לטווח בינוני עד ארוך, להגנה מפני טילי קרקע-אוויר. המערכת המתקדמת, מסוגלת לפגוע במטרות במרחק של יותר מ-100 מיילים, אך מצריכה גם אימונים והכשרות של חיילי צבא אוקראינה לפני הפעלתה.

האספקה מגיעה לאחר בקשה של אוקראינה מארצות הברית לסייע לה צבאית אל מול הרוסים, שמתקרבים לכיבוש חבל לוהנסק הבדלני.

אתמול פנה נשיא אוקראינה זלנסקי למנהיגי מעצמות ה-G-7, ואמר שעצירת התוקפנות הרוסית "אפשרית רק אם נקבל את כל הסיוע הדרוש בזמן – נשק, תמיכה כספית וסנקציות נגד רוסיה". זלנסקי שלח מסר מאיים לטייסים הרוסים והזהיר כי ״אף אחד לא יתחמק מאחריות לפשע, כל מי שפגע בבתים ובאזרחים יעמוד בפניי בית משפט לפשעי מלחמה״.

זוהי לא חבילת הסיוע הראשונה ששולחת ארה״ב לאוקראינה מאז החלה הפלישה הרוסית למדינה. בשבוע שעבר הודיע הבית הלבן על אישור חבילת סיוע ביטחונית הכוללת 450 מיליון דולר, מכ"מים נגד סוללות, 4 מערכות רקטות שיגור מרובות ותחמושת ארטילרית למערכות אחרות.

בחודש אפריל האחרון אישרו בפנטגון כי אוקראינה קיבלה כ-40 מיליון כדורי תחמושת לנשק קל, ויותר מ-5,000 רובים, 1,000 אקדחים, 400 מקלעים ו-400 רובי ציד. בנוסף, סופקו לכוחות האוקראינים ציוד הגנתי הכולל יותר מ-30,000 סטים של שריונות גוף וקסדות.

לראשונה מפרוץ המלחמה: פוטין יקיים ביקור במרכז אסיה

השבוע צפוי פוטין לבקר בשתי רפובליקות סוביטיות לשעבר במרכז אסיה, בנסיעתו הראשונה אל מחוץ לרוסיה מאז פרוץ המלחמה באוקראינה.

הנשיא הרוסי יבקר בטג'יקיסטן ובטורקמניסטן, ולאחר מכן יפגוש את נשיא אינדונזיה ג'וקו ווידודו לשיחות במוסקבה. באשגבאט, בירת טורקמניסטן ישתתף פוטין בפסגה של מדינות הים הכספי, כולל מנהיגי אזרבייג'ן, קזחסטן, איראן וטורקמניסטן.

המאמצים המדיניים של נשיא רוסיה מגיעים על רקע הסנקציות הכספיות שהטיל המערב, ומקשות על כלכלת רוסיה. פוטין מעוניין לחזק את קשרי המסחר עם מדינות אסיה, כמו גם עם מעצמות אחרות כמו סין, הודו ואיראן.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!