דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
26.2°תל אביב
  • 25.8°ירושלים
  • 26.2°תל אביב
  • 23.8°חיפה
  • 23.4°אשדוד
  • 30.1°באר שבע
  • 33.7°אילת
  • 30.7°טבריה
  • 23.8°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תשתיות וסביבה

הסוף לצינתוקים: שר התקשורת חתם על ביטול דמי הקישוריות בקווי הטלפון

ההחלטה מקלה על ההתחשבנות בין מפעילי קווי טלפון, אך מאיימת על המודל העסקי של קווי המידע הקולי בציבור החרדי, שפועלים כיום בחינם | גובה דמי הקישוריות עומד כיום על 7 אגורות לדקת שיחה ברשת הסלולר

חרדי מדבר בטלפון סלולרי (צילום: הדס פרוש/פלאש90)
חרדי מדבר בטלפון סלולרי (צילום: הדס פרוש/פלאש90)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

שר התקשורת יועז הנדל חתם אתמול (ראשון) על התקנות שיביאו לביטול הדרגתי של דמי הקישוריות בתוך 3 שנים. גובה דמי הקישוריות עומד כיום על 7 אגורות לדקת שיחה ברשת הסלולר, וגביה שלהן נעשית בין חברות התקשורת, ללא השלכה על עלות קו הטלפון לצרכן, לאור הנטייה לשווק קווי טלפון במחיר קבוע מראש.

לפי משרד התקשורת, דמי הקישוריות בין חברות הסלולר והטלפון הקווי סייעו לפני כשני עשורים להגברת התחרות בשוק הסלולר ולהכנסת שחקנים נוספים לשוק הטלפון הקווי, אך לאור התמורות הטכנולוגיות והתחרותיות שמתרחשות בענף בשנים האחרונות, תשלום דמי הקישוריות בין החברות מאבד מהצדקותיו והרלוונטיות שלו. 

שר התקשורת, יועז הנדל (צילום: פלאש90)
שר התקשורת, יועז הנדל (צילום: פלאש90)

לפי המשרד, המהלך צפוי למגר את תופעת הצינתוקים (צלצול וניתוק) ממנה סובלים מאות אלפי מנויים במגזר החרדי. תופעה זו נובעת ממודל כלכלי המבוסס על דמי הקישוריות – שיחה חוזרת למספר ברשת אחרת, מחייבת תשלום בין חברות התקשורת. מכיוון שעלות זו גבוהה בישראל בהיקף משמעותי מההוצאות הממשיות של מפעילי טלפוניה על קישור בין רשתות, משתלם לחלקם להציע תשלום למפעילי קווי מידע, ובתנאי שהם יצליחו להביא לרשת כמות משמעותית של דקות שיחה נכנסות. 

משרד התקשורת לא ביצע בדיקה מעמיקה להערכת העלות בפועל, אלא הסתמך על מגוון מתודולוגיות פשוטות יותר כדי לקבוע שעלות זו עומדת על כמעט אפס בעבור המפעילים.  

במענה לשימוע בנושא, מפרט סמנכ"ל הכלכלה במשרד, ד"ר עופר רז-דרור את האינדיקטורים לעלות האפסית. בעניין קווי המידע הפופולריים בציבור החרדי כיתב: "במרווח שנוצר בין התעריף לבין העלות בפועל פועלות כיום חברות המספקות קווי תוכן קוליים. המשרד פועל כעת על מנת לתקן את העיוות ולצמצם מרווח זה. לא מתקבלת הטענה לפיה בשל פגיעה במודל כלכלי שנוצר במרווח האמור, המשרד יימנע מלממש את סמכותו לתקן עיוות שמתקיים זמן רב". 

קווים עסקיים יצטרכו לעבור למודל אחר 

פריסת השינוי לאורך 3 שנים נועד לאפשר למפעילי הטלפוניה ולחברות העסקיות שמסתמכות על דמי הקישוריות זמן היערכות למציאת מודל עסקי חדש, חלופי למודל הנוכחי, בו הצרכן לא משלם כלל, ובעל העסק מתחלק על חברת התקשורת בהכנסות מדמי קישוריות.  

בישראל קיימים מספרים מותאמים לשירות עסקי, כאשר מספרי 1-700 מאפשרים שיחה בחיוב מפוצל בין העסק ובין המתקשר. המתקשר משלם עבור 3.5 הדקות הראשונות של השיחה, והעסק שחייגו אליו נושא בעלות שאר השיחה. מספרי 1-800 מאפשרים שיחה בחיוב מלא של העסק – בעל העסק הוא המשלם עבור השיחה הנכנסת. שינוי דמי הקישוריות לא נוגע לחיוג ממספרים אלו.  

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!