דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פוליטי

החוק לפיזור הכנסת אושר בקריאה ראשונה

לפי ההסכמות בין הקואליציה לאופוזיציה, החוק יאושר בקריאה שנייה ושלישית עד מחר (ד') בחצות, והממשלה לא תביא להצבעה חקיקה שנוגעת לבחירות | עוד סוכם שלא תעלה חקיקה ישנה שלא נכללה במסגרת ההסכמות

מליאת הכנסת (צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ')
מליאת הכנסת (צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ')
דבר
צרו קשר עם המערכת:

החוק לפיזור הכנסת עבר אתמול (שני) בלילה בקריאה ראשונה, בלי מתנגדים. הקואליציה והאופוזיציה הסכימו שהחוק יאושר בקריאה שנייה ושלישית עד מחר בחצות.

יו"ר הקואליציה ח"כ בועז טופורבסקי (יש עתיד) פירט בוועדת הכנסת את ההסכמות שאליהן הגיעו האופוזיציה והקואליציה בנוגע לפיזור הכנסת: "נאשר את מסמך פיזור הכנסת מחר בהתאם למסמך שהיה עד היום משנת 2019. נקבעו שתי התחייבויות – לא תהיה חקיקה והממשלה לא תביא להצבעה חקיקה הנוגעת לבחירות. לא תעלה חקיקה ישנה שלא נכללה במסגרת ההסכמות.

"תאריכי הבחירות – במסגרת חוק פיזור הכנסת נקבעו 2 תאריכים אפשריים לבחירות – 25 באוקטובר ו-1 בנובמבר. נוסף על כך, הוסכם שלא יהיו יותר הצבעות של חקיקה פרטית לקריאה טרומית בכנסת, והאופוזיציה הסכימה להוריד את כל ההסתייגויות מחוקים שהגענו בהם להסכמה". חוק המטרו של שרת התחבורה מרב מיכאלי לא כלול בהסכמות.

בעקבות ההסכמות הוסרו הרביזיות שהגישו חברי הכנסת יעקב פינדרוס, יואב קיש, בועז טופורבסקי ומיכל וולדיגר.

יו"ר ועדת הכנסת ח"כ ניר אורבך אמר: "הצעות החוק לפיזור הכנסת הועברו למליאה להודעה לאחריה תשוב הועדה לדון בהכנת החוק לקריאה ראשונה".

שר האוצר, אביגדור ליברמן, אמר בפתח ישיבת סיעת ישראל ביתנו: "עלות הבחירות היא 2.4 מיליארד שקלים, אני מקווה שמי שאחראי על ההוצאה המיותרת הזו ישלם על כך בבחירות".

בישיבת הסיעה של מפלגת העבודה אמרה מרב מיכאלי: "לא רצינו להגיע לבחירות, היינו הסיעה הכי יציבה. יוצאים לבחירות בראש מורם. אנחנו נרכיב, בוודאי לא לבד, ממשלה וקואליציה שימשיכו את התיקון".

שר הביטחון בני גנץ אמר בישיבת הסיעה של כחול לבן: "לצערי, מדינת ישראל הולכת לבחירות בפעם החמישית בתוך פחות מארבע שנים. נעשה את הכל כדי שלא תקום ממשלה חלופית בכנסת הזו בהובלת נתניהו".

הוא נשאל אם יסכים לממשלה שבה הוא ראשון ברוטציה וציין: "אני לא רואה היתכנות לזה. נלך לבחירות בראש מורם כי זו האלטרנטיבה הכי פחות גרועה בעת הזו. הממשלה הנוכחית היא ממשלה טובה, אמנם היא לא תוחזקה ולא החזיקה מעמד, אבל הוכחנו שאפשר לפעול ביחד – דתיים וחילונים, יהודים וערבים, ימין ושמאל".

שר הבריאות ויו"ר מרצ ניצן הורוביץ: "בשנה האחרונה אחרי הרבה מאוד זמן ראינו איך נראית ממשלה שעובדת, שרים שעובדים, משרדי ממשלה מתפקדים, תקציב מדינה שעובר. אנחנו גאים גם מאוד בחלק של מרצ בממשלה הזאת, וכדי לשמר את ההישג ולשמור על השפיות – נילחם כדי לשמר את ההישג הזה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!