דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

חגית פאר נבחרה לקדנציה נוספת כיו"ר נעמת: "אנחנו ממשיכות, כי שליחות היא מסע חיים"

פאר מכהנת כיו"ר הארגון מ-2019, והובילה בין השאר את המאבק לתקצוב מעונות היום | יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד בירך את פאר והוסיף: "מדינת ישראל נבנתה על ידי נשים וגברים יחד. יש פה נשות ציבור שמובילות את הנשים קדימה. זה העתיד של מדינת ישראל"

יו"ר נעמת חגית פאר (צילום: קובי וולף, עבור דבר)
יו"ר נעמת חגית פאר. "הקשיים רק מחזקים את המוטיבציה לנפץ מחסומים ואת תקרת הזכוכית" (צילום: קובי וולף, עבור דבר)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

חגית פאר נבחרה לעמוד בראש נעמת לקדנציה נוספת, בוועידת נעמת ה-22 שהתקיימה היום (שני) בתל אביב. "כשנבחרתי ליו"ר נעמת לפני שלוש שנים, ידעתי שזה תפקיד מאתגר", אמרה פאר, "אבל לא ידעתי עד כמה הוא מאתגר ועד כמה כל היבט בחברה קשור אליו. אנחנו ממשיכות, כי שליחות היא מסע חיים, והקשיים רק מחזקים את המוטיבציה לנפץ מחסומים ואת תקרת הזכוכית".

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד בירך את פאר: "מדינת ישראל נבנתה על ידי נשים וגברים יחד. ייבשו את הביצות יחד ובנו מפעלים יחד. אין הבדל בין נשים וגברים, כל חיי אני מאמין בזה ומטפל בזה. יש פה חברות ועד, נשות ציבור שמובילות את הנשים קדימה. זה העתיד של מדינת ישראל".

ארנון בר-דוד וחגית פאר. בר-דוד: "ההסתדרות מחויבת למאבק למען זכויות נשים" (צילום: ישראל מלובני)
ארנון בר-דוד וחגית פאר. בר-דוד: "ההסתדרות מחויבת למאבק למען זכויות נשים" (צילום: ישראל מלובני)

בר-דוד הוסיף שההסתדרות מחויבת למאבק המשותף נגד אלימות כלפי נשים, וכן למאבק לחיזוק החינוך בכלל והחינוך לגיל הרך בפרט, ונגד ניסיונות לפגיעה בזכויות נשים.

השרה לשוויון חברתי מירב כהן התארחה בוועידה ובירכה את פאר ואת הארגון: "נעמת חגגה לאחרונה 100 שנה, ואני רוצה לברך אתכן על 100 שנה של פעילות למען הנשים בחברה שלנו, ולמען החברה בכלל. השינוי שחל ב-100 השנים האלה הוא הרבה בזכות ארגון כמו נעמת, אבל עדיין ב-2022, נשים משלמות את מחיר ההורות ברוב המקרים, עדיין שכר הנשים נמוך משכר הגברים, ועדיין 20 נשים נרצחות בכל שנה. אז הפעילות שלכן נדרשת. המאבק עדיין לא נגמר. רק בימים אלה, הדמוקרטיה הגדולה ביותר בעולם, ארצות הברית, החליטה לא לכבד את זכותן של נשים על גופן, והזכירה שהמאבק נחוץ יותר מתמיד".

מיכל הרצוג, רעיית נשיא המדינה יצחק הרצוג, שלחה ברכה מצולמת: "השליחות שמוטלת על תנועות הנשים ובוודאי על נעמת כתנועה מובילה, היא חשובה והכרחית. העשייה של נעמת למען נשים בכל המגזרים מצליחה לבסס חברה שוויונית יותר. זאת הזדמנות להביע הערכה ליו"ר נעמת חגית פאר, על שלוש שנים בארגון, ולאחל לך הצלחה גם בהמשך. מעומק לבי ובשמו של הנשיא, אנו מחזקים את ידיכן".

נעמת היא תנועת הנשים הגדולה בישראל, שהוקמה על ידי נשות ההסתדרות וציינה ב-2021 מאה שנים להיווסדה. מטרותיה לקדם את מעמד הנשים בישראל ולפעול למען שוויון מגדרי בעבודה, בכלכלה, בחברה ובמשפחה. פאר מכהנת כיו"ר נעמת מ-2019, והובילה במהלך כהונתה הקודמת בין היתר את המאבק לתקצוב מעונות היום. בוועידה נבחרו גם נציגות חברות מרכז נעמת וחברות מזכירות נעמת. ביום חמישי הבא תתכנס גם ועידת ההסתדרות ה-23 בהשתתפות נשיא המדינה יצחק הרצוג.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!