דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך

המשא ומתן עם האוצר התפוצץ: אין לימודים בבתי הספר ובגנים

יפה בן דויד: "הצעות האוצר מביישות את מקצוע ההוראה ויגרמו לקריסת מערכת החינוך" | ארנון בר-דוד: "במוסדות שישבתו גם הסייעות לא תגענה לעבודה. כל ניסיון להטיל את נטל מערכת החינוך על גבן לא יצלח"

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, בהפגנת מורים (צילום: הסתדרות המורים)
מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, בהפגנת מורים (צילום: הסתדרות המורים)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

הסתדרות המורים הודיעה שהיום (שלישי) לא יתקיימו לימודים בגני הילדים, בבתי הספר היסודיים ובאולפנים בכל הארץ. במוסדות בחינוך המיוחד יתקיימו לימודים כרגיל. לפי הודעת הסתדרות המורים, השביתה חודשה בשל המבוי הסתום במשא ומתן מול האוצר.

פקידי האוצר הודיעו שלא יוכלו לתת הצעה גבוהה יותר מ-8,600 שקלים לעובד הוראה מתחיל, וכמה מאות שקלים לעובד הוראה ותיק.

הישיבה, שהתקיימה הבוקר במשרדי הסתדרות המורים, בהשתתפות מנכ"לית משרד החינוך דלית שטאובר, הממונה על השכר באוצר, קובי בר נתן ומזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, הסתיימה ללא תוצאות, כשהאוצר מתבצר בעמדתו להעלות את שכר עובדי ההוראה רק במעט.

בהסתדרות המורים הודיעו שסירבו בתוקף להצעה שאין בה שום בשורה אמיתית לעובדי ההוראה ואין ביכולתה להציל את מערכת החינוך מהמצב הקשה בו היא נמצאת.

"באוצר ניצלו את כוונותינו הטובות וקיימו ישיבות סרק", אמרה בן דויד. "ההצעות שהעלו מביישות את מקצוע ההוראה ויגרמו לקריסת מערכת החינוך. אנחנו מנהלים כבר חצי שנה משא ומתן עם פקידי האוצר, וההצעה היחידה שהם שמו היא פשוט לעג לרש. לפקידים שם לא אכפת מכלום. לא מחינוך, לא מהתלמידים ולא מההורים. אנחנו חוזרים ומזהירים שלמרות ניסיונות רבים שלנו ומחוות של רצון טוב כמו הפסקת העיצומים, האוצר מתעקש לא לפתור את המשבר ומוביל את ישראל לכאוס גם בשנת הלימודים הבאה.

"אני קוראת שוב לראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד, ולשר האוצר, אביגדור ליברמן, להתערב אישית במשא ומתן ולדאוג שפקידי האוצר יחליפו דיסקט ויראו את טובת מערכת החינוך והמדינה לנגד עיניהם".

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "אני שב ומבהיר שבכל בית ספר או גן ילדים שאליו לא תגיע מורה או גננת מוסמכת – הסייעות לא תגענה לעבודה. בית הספר של החופש הגדול ייפתח ב-1 ביולי. הסייעות ותומכות החינוך הן נכס אנושי ומקצועי חשוב. כל ניסיון להטיל את נטל מערכת החינוך על גבן לא יצלח".

שר האוצר אביגדור ליברמן: "השביתה מחר מיותרת ופוגעת בתלמידים ובהורים ולא משרתת גם את ציבור המורים. אין מחלוקת שצריכים להעלות את שכר המורים משמעותית. אני קורא ליפה במקום לשבות – לשבת! רק ככה אפשר להגיע להסכם אמיתי שישדרג את מערכת החינוך".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!