דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ"ז בניסן תשפ"ד 05.05.24
22.4°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 22.4°תל אביב
  • 18.2°חיפה
  • 21.0°אשדוד
  • 20.9°באר שבע
  • 25.9°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 13.5°צפת
  • 21.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משטרה ופלילים

שלושה מאסרי עולם ועוד 15 שנים בכלא נגזרו על יצחק אברג'יל

ראש ארגון הפשיעה הורשע בשורה של עבירות, בהן תכנון התנקשויות שהביאו למותם של 3 חפים מפשע, ניהול ארגון פשיעה בינלאומי וסחר בסמים בהיקפים גדולים, בתיק הפלילי הגדול ביותר שהתנהל בישראל

יצחק אברג'ל עם עורכי דינו (צילום: פלאש90)
יצחק אברג'ל עם עורכי דינו (צילום: פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

שלושה מאסרי עולם ועוד 15 שנים בכלא נגזרו היום (שלישי) על יצחק אברג'יל, מי שנחשב במשך שנים ל"עבריין מספר 1 בישראל". המשפט שהתנהל ב-7 השנים האחרונות וזכה לשם "פרשה 512", הוא המשפט הפלילי הגדול שהתנהל בישראל עד היום.

האישומים המרכזיים שבגינם נגזר דינו של אברג'יל הם פיצוץ מכונית תופת בכיכר פלומר, בניסיון להתנקש ביריבו, העבריין זאב רוזנשטיין; פיגוע פלילי ברחוב יהודה הלוי בתל אביב, שבו נרצחו שלושה חפים מפשע, וכן שורה של עבירות אלימות וסחר בסמים בהיקפים גדולים, שאברג'יל היה החשוד המרכזי בהפעלתם ובמתן ההוראות לגביהן. על אברג'יל נגזר לשלם למדינה קנס בסך 1.5 מיליון שקלים, וכן פיצוי בסך 114 אלף ש"ח לכל אחת ממשפחות הנרצחים.

לצד אברג'יל, הואשמו גם אחיו, מאיר אברג'יל (ששוחרר לפני כשנה), יד ימינו מוטי חסין, אבי חסין ו-14 מעורבים נוספים בארגוני הפשיעה שפעילותם בתחילת שנות ה-2000 הובילה למותם של מספר חפים מפשע ולפציעתם של עשרות נוספים. יצחק אברג'יל עצמו הורשע גם בניהול ארגון פשע בינלאומי, שעסקאות הסמים שביצע מוערכות בכ-225 מיליון שקלים.

"מדובר בתוכנית אכזרית שלא היתה שונה מפיגועי הטרור שהתרחשו באותם ימים" אמרה השופטת גילה רביד בהקראת גזר הדין, "מדובר באחד מהאירועים החמורים שידעה המדינה במלחמות בין ארגוני הפשיעה". היא התייחסה לניהול ארגון הפשיעה והוסיפה "כל העבירות המדוברות, שחומרתן מדברת בעד עצמן, נעשו במסגרת ארגון הפשיעה שעמד בראשו ושלט בו ללא מצרים. הוא שלט בו בעזרת קשריו והמוניטין שלו. מדובר היה בארגון שלא היה כמותו באותם ימים וספק אם עד היום. הוא היה המוציא והמביא של הארגון, האלטר-אגו, הנחה פעילות פלילית ונתן את אישורו".

המשפט, שהתנהל בעקבות תביעת פרקליטות מחוז תל אביב ובניהולו של עו"ד ניסים מרום, החל ב-2015 לאחר שב-2008 נעצר בעקבות חשד לרצח של סוחר סמים ישראל, הלבנת הון והשתייכות לארגון פשע. הוא הוסגר לארצות הברית בעקבות פעילותו הפלילית שם ונגזרו עליו 8 וחצי שנים בכלא. ב-2014 הוחזר לישראל לאחר כדי לרצות את יתרת עונשו בכלא ישראלי, אך שנה לאחר מכן ובטרם השתחרר, הוגש נגדו ונגד שותפיו כתב האישום ב"פרשה 512". עו"ד ניסים מרום עצמו מעורב בחקירה ובאישומים נגד אברג'יל כבר למעלה מעשור וספג איומים נגדו ונגד משפחתו, ואף קללות ואיומים במהלך הקראת גזר הדין.

 

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!