דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
23.2°תל אביב
  • 20.0°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.8°אשדוד
  • 26.3°באר שבע
  • 32.7°אילת
  • 27.6°טבריה
  • 19.4°צפת
  • 24.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בעולם

פייסבוק ואינסטגרם בשירות השמרנים: פוסטים שמציעים גלולות להפסקת הריון נמחקו מהרשתות החברתיות

הצעות למסירה ומכירה של גלולות להפסקת הריון נהפכו לפופולריות בארצות הברית בעקבות פסיקת העליון ששללה מנשים את הזכות החוקתית להפלה | פוסטים רבים שבהם אוזכרו גלולות אלה נעלמו מהרשת, וכותביהם קיבלו אזהרה, בעוד פוסטים על מכירת נשק וסמים לא נמחקו

גלולות להפלה (צילום: AP Photo/Victor R. Caivano, File)
גלולות להפסקת הריון. חוקיות למשלוח בכפוף למרשם רופא (צילום: AP Photo/Victor R. Caivano, File)

פייסבוק ואינסטגרם החלו למחוק פוסטים שמציעים כדורים להפסקת הריון לנשים בלי גישה להפלה בבית החולים, בעקבות החלטת בית המשפט העליון ששוללת מנשים את הזכות החוקתית להפלה.

הפוסטים מיועדים לעזור לנשים שחיות במדינות שבהן פסיקת בית המשפט נתנה תוקף לחוקים שמגבילים הפלות.

פוסטים שמסבירים לנשים כיצד להשיג באופן חוקי גלולות להפסקת הריון בדואר הפכו לפופולריים ברשתות החברתיות. בחלק מהפוסטים מוצע לשלוח בדואר מרשם לנשים שחיות במדינות שבהן נאסרו או הוגבלו הפלות.

כמעט באופן מיידי, החלו פייסבוק ואינסטגרם למחוק את הפוסטים, והותירו את מיליוני הנשים ברחבי ארצות הברית בלי נגישות למידע החשוב. אזכורים כלליים של גלולות להפסקת הריון, וכן פוסטים שבהם מוזכרות גלולות כמו מיפפריסטון ומיסופוסטול, זכו לחשיפה עצומה בטוויטר, בפייסבוק, ברדיט ובערוצי הטלוויזיה, לפי ניתוח של חברת מחקרי המדיה זיגנל לאבס. ביום ראשון החברה ניטרה יותר מ-250 אלף אזכורים כאלה.

ל-AP הגיע צילום מסך של פוסט שהעלתה לאינסטגרם ביום שישי אישה שמציעה לרכוש ולשלוח גלולות להפסקת הריון בדואר, כמה דקות אחרי שפורסמה פסיקת העליון. "שלחו לי הודעה פרטית אם אתן רוצות להזמין גלולות, אבל מעדיפות שהן יגיעו לכתובת שלי ולא שלכן", כתבה. הפוסט נמחק מאינסטגרם כעבור כמה דקות. אתמול דווח ברשת וייס לראשונה שחברת מטא, שפייסבוק ואינסטגרם נמצאות בבעלותה, מחקה פוסטים שעסקו בגלולות להפלה.

עיתונאי מ-AP בדק אתמול כיצד תגיב פייסבוק לפרסום של הפוסט: "אם תשלחו לי את כתובתכם, אשלח לכם גלולות להפסקת הריון". הפוסט נמחק כעבור פחות מדקה. חשבון הפייסבוק קיבל אזהרה מיידית על כך שהוא "פגע בכללי פייסבוק שקשורים לרובים, בעלי חיים ונושאים מפוקחים אחרים".

העיתונאי העלה פוסט דומה, שבו החליף את המילים "גלולות להפסקת הריון" במילה "רובה". הפעם, פייסבוק לא מחקה אותו. אותו הדבר קרה גם עם פוסט שבו הציע העיתונאי מריחואנה, אף שהיא לא חוקית בחלק מהמדינות, ומשלוח שלה בדואר הוא עבירה פלילית.

גלולות להפסקת הריון, לעומת זאת, ניתנות למשלוח בדואר, בכפוף למרשם מרופא, שיכול להינתן גם באופן מקוון.

דובר מטא הודיע שהחברה אוסרת מכירה של מוצרים מסוימים, בהם רובים, אלכוהול, סמים ותרופות. עם זאת, החברה לא הסבירה את מדיניות האכיפה הלא אחידה שלה.

בציוץ בטוויטר מאתמול, אישר הדובר אנדי סטון שמטא לא תאפשר מסירה או מכירה של תרופות, אלא רק פרסום של מידע על הדרכים להשיג אותן. סטון אמר שהוא מודע לבעיות באכיפת המדיניות הזו. "גילינו כמה מקרים של אכיפה לא נכונה", אמר, "ואנחנו מתקנים זאת".

התובע הכללי מריק גרלנד אמר ביום שישי שמדינות לא רשאיות לאסור על מיפפריסטון. "מדינות לא יכולות לאסור על שימוש בתרופה שה-FDA מצא אותה בטוחה ויעילה".

עם זאת, רפובליקנים בכמה מדינות כבר ניסו למנוע מתושביהן להשיג גלולות להפסקת הריון בדואר. בווירג'יניה המערבית ובטנסי נאסר על רופאים להנפיק מרשמים לתקופה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!