דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

"היסטוריה על המגרש": נבחרת הנוער של ישראל עלתה לגמר אליפות אירופה

הנבחרת של אופיר חיים הדהימה 1:2 את צרפת ותפגוש ביום שישי את אנגליה במשחק הגמר שייערך בסלובקיה | לישראל כבשו: שער עצמי של טורה (30) ושער נוסף של קנצפולסקי (57), וירג'יניוס (62) כבש לצרפת

נבחרת ישראל עד גיל 20 חוגגת את העלייה לגמר אליפות אירופה (צילום: Seb Day - UEFA via Sportsfile)
נבחרת ישראל עד גיל 20 חוגגת את העלייה לגמר אליפות אירופה (צילום: Seb Day - UEFA via Sportsfile)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת הנוער של ישראל רשמה הערב (שלישי) הישג היסטורי כשגברה 1:2 על נבחרת צרפת בחצי גמר אליפות אירופה עד גיל 19 והעפילה לגמר הטורניר בו תפגוש את נבחרת אנגליה שניצחה 1:2 את איטליה. משחק הגמר יתקיים ביום שישי בשעה 21:00 (שעון ישראל) באצטדיון בטרנבה.

מהלך המשחק

בדקה ה-29 אוסקר גלוך פרץ בשמאל את הנבחרת למתפרצת, ושלח כדור רוחב חד שפגע בבלם הצרפתי סולימאן טורה, שגלש והכניס את הכדור לשערו, 0-1 מדהים לישראל.

בדקה ה-57 כדור קרן של אריאל לוגסי מצא את ראשו של אל-ים קנצפולסקי שנגח חזק לרשת הגבוהה ופנימה. 0:2 לישראל. בדקה ה-61 אחרי לחץ צרפתי, אלן וירג’יניוס קיבל את הכדור על סף הרחבה וסובב כדור נהדר לפינה ופנימה 1:2.

הרכב נבחרת ישראל: תומר צרפתי, עילי פיינגולד, סתיו למקין, אור ישראלוב, רוי רביבו, איליי מדמון, אל ים קנצפולסקי (רוי נאווי,68), אוסקר גלוך (נהוראי יפרח, 82), תאי עבד (עילאי תומר, 54), אריאל לוגסי (שון עדרי, 82) ואחמד סלמן (דור תורג’מן, 68).

נבחרת ישראל עד גיל 19 חוגגת את השער השני מול צרפת בחצי גמר אליפות איופה (צילום: Seb Day – UEFA via Sportsfile)
נבחרת ישראל עד גיל 19 חוגגת את השער השני מול צרפת בחצי גמר אליפות איופה (צילום: Seb Day – UEFA via Sportsfile)

המאמן אופיר חיים התרגש בסיום: "אין מאושר ממני בעולם. זו חבורה של גברים, אנחנו לא פחות כשרוניים מאף נבחרת. שיחקנו מול נבחרת אדירה ובכל זאת הצלחנו לצמצם את הפערים. השחקנים הרגישו שצריך לעשות את זה. אנחנו לא רוצים להפסיד עוד פעם לאנגליה".

"אמרתי לשחקנים שזה דוד נגד גוליית ואנחנו צריכים לפגוע להם במקומות החשופים. דוד פגע לו ברקה? אנחנו פגענו להם בלב. הניצחון הזה מוקדש למשפחה שלי", הוסיף המאמן. "אני יודע רק שאני מאושר ואני על גג העולם. כבר עשינו כמה היסטוריות, יש לנו 90 דקות לעשות עוד דבר גדול. ניתן את הנשמה נגד אנגליה וננסה לקחת את הגביע".

אל-ים קנצפולסקי, שכבש כאמור את השער השני לישראל, אמר: "הגב כואב לי קצת, היה מאמץ מטורף אבל זה לא מעניין. העיקר שעשינו את העבודה. אי אפשר לתאר מה שהרגשתי בשער, זה הכי כיף בעולם. הפועל תל אביב? אני אעשה את הכי טוב שלי, אעבוד קשה ואקווה להראות מה אני יודע על המגרש".

בנט: "איזו היסטוריה, איזו גאווה, איזה אושר הבאתם לעם שלנו"

ראש הממשלה, נפתלי בנט, שוחח עם מאמן נבחרת ישראל לנוער, אופיר חיים:
"איזו היסטוריה, איזו גאווה, איזה אושר הבאתם לעם שלנו. כולם רואים שיש לכם לא רק מקצועיות, אלא בעיקר – נשמה גדולה. אני מתפלל שננצח, עצם זה שעליתם והגעתם לגמר, זאת היסטוריה. אני מבקש שתמסור לכל השחקנים את האהבה שלי, את הגאווה, את החיבוק ובעיקר את ההצלחה. אתם עולים לזירה לא רק בשמכם, אלא בשם כל מדינת ישראל. וכשיש את עם ישראל מאחורייך, אני אופטימי".

אוסקר גלוך במדי נבחרת ישראל עד גיל 19 מול צרפת בחצי גמר אליפות איופה (צילום: Seb Day – UEFA via Sportsfile)
אוסקר גלוך במדי נבחרת ישראל עד גיל 19 מול צרפת בחצי גמר אליפות איופה (צילום: Seb Day – UEFA via Sportsfile)

יו"ר ההתאחדות לכדורגל אורן חסון: "לפעמים נגמרות המילים. ובכל זאת – לב ענק, דרך, השקעה, כישרון נדיר, אמונה וגאווה. אושר עבור הכדורגל שלנו, המדינה שאנחנו כל כך אוהבים ומליוני הישראלים והישראליות שלא יודעים נפשם מרוב אושר. והכי חשוב, נבחרת שמאמינה ומתעקשת לחלום הכי גבוה שאפשר. בשישי כולנו יחד מהפתיחה ועד הסיום".

שר התרבות והספורט חילי טרופר בירך: "היסטוריה על המגרש! ברכות לנבחרת הנוער על הישג עצום ועל עליה לגמר היורו. אמונה, נחישות וחיבור אדיר הם הסיפור של הנבחרת שמוביל אופיר חיים. חבורה של צעירים שהוכיחו על המגרש כמה הם אלופים. גאים בכם!".

שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון: "ברכות לנבחרת הנוער של ישראל על ההישג ההיסטורי עם העלייה לגמר היורו. הבאתם גאווה למדינה שלמה. בהצלחה בגמר, העם מאחוריכם!".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!