דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

בהוראת בית הדין לעבודה: יתקיים משא ומתן בסכסוך העבודה של המפקחים בענף הבנייה

הפגישות יתקיימו במהלך השבועיים הקרובים, במהלכם ייפסקו הצעדים הארגוניים | סכסוך העבודה החל בעקבות דרישת הוועדות לתכנון ובנייה לבחינות כל שנתיים כתנאי לחידוש רישיון הפיקוח

פיקוח בטיחות בבנייה (צילום אילוסטרציה: shutterstock)
פיקוח בטיחות בבנייה (צילום אילוסטרציה: shutterstock)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

בית הדין הארצי לעבודה קבע היום (רביעי) כי בשבועיים הקרובים ייערך מו"מ בין הסתדרות ההנדסאים לבין המעסיקים, בעניין סכסוך העבודה של מפקחי הבנייה בוועדות המקומיות והמרחביות לתכנון ובנייה. במהלך השבועיים הללו ייפסקו הצעדים הארגוניים, ולאחר מכן ניתן יהיה לחדש אותם ללא צורך בדיון נוסף. בית הדין קרא גם למדינה להיכנס למשא ומתן עם העובדים ועם הרשויות המקומיות.

לפני כשלושה חודשים הכריזה ההסתדרות על סכסוך עבודה לגבי 600 מפקחי בנייה, וזאת לאחר החלטה חדשה של המדינה להתלות את רישיונם מדי כשנתיים, אלא אם יעשו קורס ריענון ובחינות הסמכה, מה שצפוי לפגוע בביטחונם התעסוקתי. מדובר בעובדים שמפקחים על בנייה לפי ההיתרים והן על בנייה בלתי חוקית. כל הניסיונות לקיים הידברות ומו"מ עם נציגי המעסיקים עלו בתוהו.

במהלך השבועיים בהם ינוהל המשא ומתן, נקבע כי העובדים יהיו רשאים שלא להשתתף במבחני הסמכה ובקורסים תקופתיים בהם מבקש מינהל הרשות לאכיפה בבניין לחייב את העובדים, לפני שיתבררו ההשלכות שלהם על זכויותיהם ועל תנאי העסקתם.

"מדובר בסכסוך שהוא כלכלי במהותו והסדרתו צריכה לקבל מענה במו"מ בין ההסתדרות למעסיקים", נכתב בהחלטה שניתנה על ידי הרכב שופטים מורחב בראשות סגן הנשיאה השופט אילן איטח, "מקובלת עלינו טענת ההסתדרות שהנחיה זו משליכה ישירות על תנאי עבודתם של המפקחים וזכויות שונות שלהם מתחום משפט העבודה, וכי ההשלכה המרכזית נוגעת לביטחונם התעסוקתי של מפקחים שהסמכתם היא אכיפה, ועשויות להיות גם השלכות נוספות הכרוכות בצורך להידרש מדי תקופה למבחני הסמכה חוזרים ונשנים".

לסיכום קבע בית הדין כי "נכון תעשה המדינה אם תאפשר מפגש שבו יתנהל שיח שבמסגרתו יועלו לפני מנהל הרשות לאכיפה במקרקעין, הן מצד המעסיקים והן מצד ההסתדרות, הקשיים והמשמעויות של הנחייתו, על מנת שישקול אם יש מקום לעריכת שינויים בהנחיה, אם בכלל, ואם כן אילו".

"אנו שמחים ומברכים על החלטת בית הדין הארצי, אשר ראתה לנגד עיניה את החשיבות העצומה שיש לביטחונו התעסוקתי של העובד", אמר דני הורנשטיין, יו"ר הסתדרות ההנדסאים והטכנאים, "כולנו תקווה כי הרגולטורים יפנימו שהפעלת סמכויותיהם השונות צריכה להיעשות בתיאום עם ארגון העובדים. הסתדרות ההנדסאים תמשיך לעשות כמיטב יכולתה על מנת לשמור על זכויות העובדים". את הסתדרות ההנדסאים ייצג בדיון עו"ד אלעד מורג.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!