דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי א' באייר תשפ"ד 09.05.24
30.4°תל אביב
  • 28.7°ירושלים
  • 30.4°תל אביב
  • 26.7°חיפה
  • 26.1°אשדוד
  • 33.9°באר שבע
  • 37.4°אילת
  • 36.0°טבריה
  • 27.1°צפת
  • 30.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

מצעד הגאווה במצפה רמון: המשטרה אישרה לקיים את האירוע במסלול המקורי

ההודעה מגיעה בעקבות עתירה לבג״ץ, נגד טענת המשטרה לסיכון המשתתפים בשל מעבר סמוך לישיבה בעיר | השופטת דפנה ברק ארז: ״התבטאויות קיצוניות אינן עילה להסטה של המצעד״

מצעד הגאווה 2021 במצפה רמון (צילום ארכיון: נועם אמיר)
מצעד הגאווה 2021 במצפה רמון (צילום ארכיון: נועם אמיר)
אוריאל לוי

משטרת ישראל הודיעה היום (רביעי) כי תאפשר לקיים את מצעד הגאווה במצפה רמון על פי התכנון המקורי במרכז היישוב. ההודעה מגיעה לאחר ששופטי בג"ץ מתחו ביקורת על כוונת המשטרה להסיט את מסלול המצעד לשולי היישוב, בטענה כי המעבר סמוך לישיבה התורנית תביא "סיכון להתלקחות". בדיון שנערך בבג"ץ הודיעה המשטרה כי היא חוקרת מגיב ברשתות החברתיות שאיים על המתכננים לצעוד במצעד שצפוי להיערך מחר בבוקר.

"אין לכם פה טענה ספציפית על הישיבה, אז מה המסר?", שאלה השופטת דפנה ברק ארז, "שלא יוכל לעבור מצעד גאווה ברחובה של עיר, כי במרחק של כמה עשרות מטרים יש ישיבה או בתי אברכים? כי אם זה אתם טוענים, צריך משהו יותר קונקרטי". השופט עוזי פוגלמן הוסיף כי "אין השקה פיזית בין מסלול המצעד המקורי לישיבה. זה לא סיטואציה שבה יש כניסה לאזור עוין, ואין בידי המשטרה לספק חציצה".

נציגת המדינה התייחסה להתבטאויות ראש הישיבה וגורמים שונים בה ואמרה כי "מדובר בזרם קיצוני בעמדותיו כלפי הקהילה הלהט"בית, ובמקרה הזה היו התבטאויות קיצוניות". ברק ארז השיבה: "אז מה המסר? שהתבטאויות קיצוניות גורמות להסטה של מצעד גאווה, אז מסתבר שמשתלם להתבטא בצורה קיצונית. זה מה שעולה מהדברים".

בתגובת המדינה לבג"ץ הוסבר כי שינוי התוואי מתבסס על "חוות דעת מודיעינית גלויה וסודית". על פי המשטרה, התוואי המוצע אינו דוחק את המצעד מחוץ לשכונות מגורים וחופף את המסלול שביקשו מראש. בתגובתה מציגה המדינה בין היתר דברים שאמר הרב צבי קוסטינר, העומד בראש הישיבה: "לא להתבייש להגיד – הומואים הביתה. רשע רשע רשע ועוד רשע ואנחנו שותקים. להילחם בכל דבר".

מפקד תחנת דימונה למארגנים: ״סכנה לסדר הציבורי בקיום התהלוכה״

לדברי המארגנים, לאחר שקיבלו מהמשטרה אישור עקרוני לקיום האירוע, קיבלה אחת מהם מייל מסגן-ניצב משה זריהן, מפקד תחנת דימונה, ובו נכתב: "בהתאם למידע המצוי ברשותנו והערכת מצב, נמצא כי קיימת ודאות קרובה לפגיעה קשה ורצינית בשלום הציבור ובסדר הציבורי בחלק מהתוואי בו מבקשים לקיים את התהלוכה".

המצעד תוכנן להתחיל במרכז המסחרי במועצה, לעבור דרך שורה של רחובות מרכזיים ולהסתיים ברובע דרכי הבשמים. זריהן ביקש להסית את מסלול המצעד, כך שבמקום לעבור ברחובות שבמרכז מצפון רמון, המשתתפים יצעדו ברחובות צדדיים.

בעתירתם לבג"ץ כתבו מארגני המצעד כי "המציאות שבה שנה אחר שנה נדחקת קהילה מופלית ומוחלשת אל מחוץ לרחובות המגורים במצפה רמון, בטענה כי אין ביכולתה של המשטרה להגן עליה, אינה עולה בקנה אחד עם החובה להבטיח את חופש ההתקהלות וההפגנה".

"חבל שהגענו לדיון בבית משפט״, אמר ל'דבר' שחר כהן בראון, תושב מצפה רמון ואחד ממארגני המצעד. "השופטים היו צריכים להציע למשטרה הצעות לפתרון שאני ואתם היינו יכולים לחשוב עליהן בעצמנו בלי עתירה לבג״צ. זה פשוט עניין די בסיסי בסוף, אנשים רוצים להרגיש בטוח להיות מי שהם במקום בו הם חיים״.

כהן שחבר קיבוץ המחנכים של דרור-ישראל הוסיף כי הוא משוכנע שהמצעד יעבור בשקט. "אני סומך על השכנים שלי, דתיים וחילוניים, שיעשו הכל כדי לשמור על כבודם וביטחונם של כל המשתתפים. שבוע הבא נמשיך לחיות פה ביחד ולתת מקום לכל אחד להיות מי שהוא, בבית, ברחוב, במרחבים הציבוריים ובכל מקום״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!