דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"ח בניסן תשפ"ד 06.05.24
23.6°תל אביב
  • 17.3°ירושלים
  • 23.6°תל אביב
  • 19.0°חיפה
  • 24.2°אשדוד
  • 21.9°באר שבע
  • 28.6°אילת
  • 23.3°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 23.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פוליטי מדיני

לפיד ובנט קיימו טקס חילופין בלשכת רה"מ: ״מעביר לך את האחריות למדינת ישראל״

ראש הממשלה המיועד ייכנס לתפקיד באופן רשמי בחצות | בנט: ״המדינה הזו לא שייכת לאדם אחד, אלא לכל העם״ | הנשיא הרצוג לרה״מ הנכנס: ״גם בזמן בחירות, חשוב לזכור שיש מדינה לנהל״

טקס חילופי התפקיד, בין נפתלי בנט ליאיר לפיד בלשכת ראש הממשלה (צילום: קובי גדעון / לע"מ)
טקס חילופי התפקיד, בין נפתלי בנט ליאיר לפיד בלשכת ראש הממשלה (צילום: קובי גדעון / לע"מ)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

ראש הממשלה היוצא, נפתלי בנט, קיים היום (חמישי) בלשכתו טקס מצומצם בו העביר את התפקיד לראש הממשלה הבא, יאיר לפיד.

לפיד ייכנס לתפקיד באופן רשמי בחצות, לפי ההסכמים הקואליציוניים ובהתאם לחוק פיזור הכנסת ה-24, שעבר הבוקר ברוב קולות במליאה.

בטקס השתתפו בכירי שתי הלשכות ובני משפחות בנט ולפיד. בהמשך התקיימה פגישת חפיפה סדורה בין בנט ללפיד, במסגרתה הועברו עיקרי הסוגיות הביטחוניות והמדיניות של מדינת ישראל.

בנט בירך את לפיד ואמר כי "התפקיד המאוד מיוחד הזה, והמדינה הזאת – לא שייכת לאדם אחד, היא שייכת לכל עם ישראל. אני מעביר לך את מקל השליחים המקודש, ואת האחריות על מדינת ישראל. אני מאחל לך שתשמור עליה ושה' ישמור עליך״.

ליהיא ויאיר לפיד, ונפתלי וגילת בנט, בטקס העברת המקל בלשכת ראש הממשלה (צילום: חיים צח / לע״מ
ליהיא ויאיר לפיד, ונפתלי וגילת בנט, בטקס העברת המקל בלשכת ראש הממשלה (צילום: חיים צח / לע״מ

הוא פנה לליהיא לפיד, רעיית ראש הממשלה המיועד: ״אני רוצה לומר, זה מאוד לא קל להיות אשת ראש הממשלה. אבל היציבות בבית, החום בבית, המקום שאתה יודע, כולם בשבילך בלי שום אינטרסים, בלי כלום, זו באמת אבן היסוד להצלחה של יאיר״.

ראש הממשלה הנכנס, יאיר לפיד, הודה לבנט אותו כינה ״איש וחבר טוב וראש ממשלה מצוין״, והוסיף: ״עבדתי תחת ראשי ממשלות, אני הכרתי ראשי ממשלות, זה לא טקס פרידה כי אין לי שום כוונות להיפרד ממך. את מה שיש לי להגיד אני עוד אגיד״.

ביקור ביד ושם ואצל הנשיא: סדר היום של כניסת לפיד ללשכה

עוד לפני הטקס שנערך בלשכה, ביקר ראש הממשלה המיועד ב"יד ושם", מיד לאחר פיזור הכנסת. הוא אמר: "נסעתי ל'יד ושם' כדי להבטיח לאבא שתמיד אשמור על ישראל חזקה, שתדע להגן על עצמה ולהבטיח את שלום ילדיה".

נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל נועדו גם הם עם ראש הממשלה הנכנס יאיר לפיד ורעייתו ליהיא, בבית הנשיא בירושלים. הנשיא הרצוג איחל הצלחה לרה"מ הנכנס והציע לו את עזרתו, אך גם ביקש להזהיר: "עלינו לזכור שקודם כל יש מדינה לנהל, גם אם יש בחירות".

נשיא המדינה יצחק הרצוג עם ראש הממשלה הנכנס יאיר לפיד (צילום: אבי קנר)
נשיא המדינה יצחק הרצוג עם ראש הממשלה הנכנס יאיר לפיד (צילום: אבי קנר)

״אנחנו נמצאים בתקופה של בחירות חדשות. בחירות חמישיות בתקופה כל כך קצרה, הן מאוד לא בריאות למדינה. עלינו לזכור שקודם כל, בראש ובראשונה, יש מדינה לנהל, מדינה להוביל, מדינה שצריכה לטפל בצרכי האזרחים שלה, גם אם יש בחירות", אמר הנשיא, שאיחל הצלחה לרה"מ לפיד, והוסיף: "אתה מגיע לתפקיד הזה עם ניסיון רב, עם כישורים רבים והוכחת גם יכולת פוליטית לא מבוטלת – היו לנו גם לא מעט התכתשויות בעבר. אני מאחל לך המון הצלחה, כי ההצלחה שלך היא הצלחת המדינה".

רה"מ הנכנס לפיד השיב לנשיא המדינה: "אני דווקא שמח שהזכרת את זה שהיו לנו בעבר התכתשויות, כי היו לנו התכתשויות פוליטיות – תוך שאנחנו מכבדים אחד את השני, שומרים על השפה וזוכרים שגם אם יש לנו ויכוח, הוא ויכוח למען מטרה משותפת, מחלוקת לשם שמיים״.

יהיה לנו מבחן גדול לחברה הישראלית בתקופה הקרובה – איך לשמור על המחלוקות שלנו רק לשם שמיים, או לשמה של מדינת ישראל״, הוסיף לפיד. ״אז באתי הנה לקבל תזכורת וברכת הדרך, בדיוק כי זו הייתה הדרך שלך כל חייך".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!