דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.0°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 21.4°חיפה
  • 18.4°אשדוד
  • 17.5°באר שבע
  • 24.5°אילת
  • 19.4°טבריה
  • 20.1°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

בריטני גריינר לנשיא ביידן: "מפחדת להישאר בכלא לנצח"

כוכבת ה-WNBA כתבה: "אני מתגעגעת לאשתי! מתגעגעת למשפחה שלי! הורג אותי לדעת שהם סובלים כל כך הרבה עכשיו" | גריינר נעצרה לפני ארבעה חודשים ברוסיה על כך שהחזיקה לכאורה שמן קנאביס, עבירה שיכולה להגיע עד 10 שנות מאסר

שחקנית הכדורסל האמריקאית בריטני גריינר (צילום ארכיון: AP Photo/Rick Scuteri)
שחקנית הכדורסל האמריקאית בריטני גריינר (צילום ארכיון: AP Photo/Rick Scuteri)
יאיר צוקר

כוכבת ה-WNBA העצורה ברוסיה, בריטני גריינר, פנתה אתמול (שני) לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן במכתב שהועבר לבית הלבן באמצעות נציגיה ואמרה שהיא חוששת שלעולם לא תחזור הביתה, "אל תשכחו אותי ואת העצורים האמריקאים", ביקשה.

סוכנתה של גרינר, לינדזי קגאווה קולאס, אמרה שהמכתב נמסר ביום שני. רוב תוכן המכתב לנשיא ביידן נותר פרטי, אם כי נציגיו של גריינר חלקו כמה שורות מהפתק שנכתב בכתב יד.

"כשאני יושבת כאן בכלא הרוסי, לבד עם המחשבות שלי וללא הגנת אשתי, משפחתי, חברי, החולצה האולימפית או כל הישג, אני חוששת שאולי אהיה כאן לנצח", כתבה גריינר. "ב-4 ביולי, המשפחה שלנו בדרך כלל מכבדת את שירותם של אלה שנלחמו למען החופש שלנו, כולל אבי שהוא יוצא מלחמת וייטנאם", הוסיפה סנטרית פיניקס מרקורי. "כואב לי לחשוב על איך אני בדרך כלל חוגגת את היום הזה כי החופש אומר משהו אחר לגמרי עבורי השנה".

גריינר נעצרה לפני ארבעה חודשים ברוסיה על כך שהחזיקה לכאורה שמן קנאביס, עבירה שיכולה להגיע עד 10 שנות מאסר. בחודש שעבר מחלקת המדינה האמריקנית סיווגה מחדש את גריינר כ"עצורה שלא בצדק" על ידי ממשלת רוסיה. בשבוע שעבר האריך בית המשפט במוסקבה את מעצרה.

בריטני גריינר מובאת לדיון בהארכת מעצרה (צילום: AP Photo/Alexander Zemlianichenko)
בריטני גריינר מובאת לדיון בהארכת מעצרה (צילום: AP Photo/Alexander Zemlianichenko)

"אנחנו מאמינים שהפדרציה הרוסית עוצרת שלא כדין את בריטני גרינר", אמרה ביום שני דוברת ה-NSC, אדריאן ווטסון. "הנשיא ביידן היה ברור לגבי הצורך לראות את כל אזרחי ארה"ב המוחזקים כבני ערובה או עצורים שלא כדין בחו"ל משוחררים, כולל גריינר. ממשלת ארה"ב ממשיכה לפעול באגרסיביות כדי להחזיר אותה הביתה".

"בבקשה תעשה כל שביכולתך כדי להחזיר אותנו הביתה. הצבעתי בפעם הראשונה בשנת 2020 והצבעתי עבורך. אני מאמינה בך. עדיין יש לי כל כך הרבה מה לעשות עם החופש שלי שאתה יכול לעזור לחזור אליו", כתבה גריינר. "אני מתגעגעת לאשתי! אני מתגעגעת למשפחה שלי! אני מתגעגעת לחברות שלי לקבוצה! הורג אותי לדעת שהם סובלים כל כך הרבה עכשיו. אני אסירת תודה על כל מה שאתה יכול לעשות ברגע זה כדי להחזיר אותי הביתה".

כוכבת ה-WNBA בריטני גריינר, מלווה לאולם בית המשפט במוסקבה (צילום: AP / Alexander Zemlyanichenko)
כוכבת ה-WNBA בריטני גריינר, מלווה לאולם בית המשפט במוסקבה (צילום: AP / Alexander Zemlyanichenko)

גריינר הצליחה לקיים תקשורת עם משפחה, חברים ושחקני WNBA באמצעות חשבון דוא"ל שהסוכן שלה הקים. המיילים מודפסים ומועברים בקבוצות לגריינר על ידי עורך הדין שלה לאחר שהם נבדקים על ידי פקידים רוסים. ברגע שעורכי הדין יחזרו למשרדם, הם יסרקו את כל התגובות מגריינר ויעבירו אותן בחזרה לארה"ב כדי לשלוח אותן.

גריינר מקבלת גם תמיכה משחקניות ה-WNBA ושחקני ה-NBA. בחודש שעבר נבחרה למשחק אולסטאר ה-WNBA, כאות כבוד ותמיכה מצד הליגה. זאת הפעם השמינית בקריירה שגריינר נבחרה לאולסטאר. המשחק ייערך ב-10 ביולי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!