דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
20.8°תל אביב
  • 15.5°ירושלים
  • 20.8°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 21.0°אשדוד
  • 19.3°באר שבע
  • 29.2°אילת
  • 22.5°טבריה
  • 15.5°צפת
  • 20.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משפט נתניהו

העדה המרכזית במשפט נתניהו: "מילצ'ן הסביר לפאקר שנותנים מתנות"

הדס קליין, העוזרת האישית של המיליארדרים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר, מעידה על המתנות שנתבקשה להביא לבני הזוג נתניהו באופן סדרתי, על משימות אישיות ועל עזרה שנאלצה לתת לנתניהו גם במשימות פוליטיות

בנימין נתניהו הדס קליין וארנון מילצ'ן (צילומים: יונתן זינדל/אוליבייה פיטוי/פלאש90, Vianney Le Caer/Invision/AP)
בנימין נתניהו הדס קליין וארנון מילצ'ן (צילומים: יונתן זינדל/אוליבייה פיטוי/פלאש90, Vianney Le Caer/Invision/AP)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

הדס קליין, מי שהייתה העוזרת האישית של ארנון מילצ'ן ושל ג'יימס פאקר, וכיום העדה המרכזית בתיק 1,000 נגד ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, מעידה היום (שלישי) על יחסיהם של מילצ'ן ופאקר עם משפחת נתניהו ועל המתנות שנדרשה, לדבריה, להעביר לראש הממשלה ולמשפחתו.

קליין מעלה עדויות על בקשתם של בני הזוג נתניהו למתנות רבות מסוגים שונים, עזרה במשימות אישיות, שליחויות למעון ראש הממשלה ואף שיח עם טוני בלייר ויצחק הרצוג, בהקשרים שונים ותוך עזרה לנתניהו.

בפתח עדותה הצהירה קליין כי היא עדיין עובדת עם מילצ'ן ועם פאקר, שלפי כתב האישום נהגו לשלוח לבני הזוג נתניהו מתנות, בהם סיגרים, תכשיטים ושמפניות, בעת כהונתו של נתניהו כראש הממשלה, בשווי כולל של 690 אלף שקלים. היא סיפרה כי לא פגשה את מילצ'ן ב-6 השנים האחרונות והוסיפה "אנחנו בקשר תמידי, גם אם היו הבלחות של מתח בינינו, במרבית הדברים אנחנו כל הזמן ביחד ובטוב".

קליין משמשת כעוזרת של מילצ'ן מאז 2008, ומטפלת עבורו במינהלות של עסקיו ושל משפחתו בישראל. "לארנון עסקים חוצי עולם. יש מערך שלם של הנהלת חשבונות. אני מטפלת בהוצאות, כוח אדם וסיוע בתיאום פגישות", היא אמרה, "כל דבר שזז, "הדס". יש לנו בית בבית ינאי כמו אחוזה, יש אב בית, עוזרות סביב השעון ונהג". קליין סיפרה שמילצ'ן לא היה בישראל מאז סיום חקירותיו.

על ג'יימס פאקר: "התאהב בנתניהו. העריץ אותו"

על ג'יימס פאקר סיפרה קליין כי היא בנו של מי שהיה שותף של מילצ'ן באולפן ההפקות בלוס אנג'לס, ולאחר שאביו נפטר, מילצ'ן הציע לסייע לפאקר בתחום המניות שנותרו לאביו, ופאקר העריך זאת מאוד. "הוא איש מדהים, קצת שברירי", אמרה על פאקר, "הוא היה פה והגיע לעיתים תכופות לישראל. כל פעם הודיע ש'התאהב בארץ' והוא רוצה להיות יהודי".

"הוא דמות מיוחדת" אמרה על פאקר, "לקחנו את זה על עצמנו כי הוא מקסים, ובשביל ארנון ראינו את זה חלק מהעבודה" אמרה, וסיפרה על כך שב-2015 פאקר ביקש ממנה לעבוד גם עבורו כעוזרת אישית, בעבודה שנמשכה עד שפאקר סיים את פעילותו בישראל ב-2016. בתקופה זו הגיע למספר פגישות עם נתניהו בבלפור מלווה בפמלייתו.

קליין מספרת כי ב-2013 פאקר פגש לראשונה את נתניהו, ביוזמת מילצ'ן, "הוא אמר שהוא 'האיש הכי מרשים בעולם'. הוא מאוד העריץ אותו", אמרה קליין, "הוא היה כותב לי מחו"ל, שולח כתבות. הוא עקב אחרי ביבי. הוא היה אומר לנו לא לחסוך בכלום כי הם אנשים שעובדים מאוד קשה, וכל מה שהם מבקשים – לתת". קליין הוסיפה כי פאקר הכיר גם את ראש המוסד לשעבר ומי שנחשב למקורבו של נתניהו, יוסי כהן, וכינה אותו "המרגל מספר 1".

על רכישת הבית צמוד לביתו של ראש הממשלה בקיסריה, היא סיפרה כי הגיעה למילצ'ן פנייה מנתניהו על בית בנמצא בסמוך לביתו, "גדר הפרידה ביניהם. ארנון אמר שהוא לא צריך בתים, אבל ג'יימס רוצה להשתקע בארץ אז שהוא יקנה" אמרה על רכישת הבית, "מר נתניהו התקשר אליי באחד מימי שישי, נתן לי את הטלפון של עורכי הדין מיכאל ראבילו ודוד שמרון כדי שיטפלו ברכישה. פגשתי את מתווך הדירות, העברתי לג'יימס – והיה לי ברור שהוא יקנה מיד. הוא רצה לרצות אותו".

"ארנון לא התנדב לקנות מתנות"

בנושא המתנות, קליין אמרה כי "ארנון הסביר לפאקר שנותנים מתנות. פאקר אמר 'מה שרוצים, אל תשאלו אותי אפילו'. ארנון ידע יותר", אמרה, "אצל ארנון אנחנו הרבה יותר סדורים. כל שקל שיוצא מהחשבון אני לא משלמת לפני שהוא יודע. יש טבלאות מסודרות".

קליין העידה כי היו סוגים שונים של סיגרים, לפי מספרים, "באחת הפעמים בבית ינאי הוא (נתניהו) הגיע אליי עם חבק מסיגר ואמר לי 'זה הסוג שאני רוצה'. כשנסעתי לקובה חיפשתי אותו", היא אמרה. "באחד הימים ארנון התקשר אליי מבלפור ואמר: 'עשית פשלה איומה, לא נתת לי את הסיגר הנכון. נתניהו כועס'. עניתי לו: 'אין להשיג את הסיגר, אנחנו משתדלים כמה שניתן. תסביר לו שאין".

בהמשך נשאלה קליין על קשריה עם שרה נתניהו – רעייתו של ראש הממשלה לשעבר. "כל הבקשות דרך ארנון, הוא היה אומר לי להתקשר לשרה. התקשרתי – זו העבודה שלי. שרה הייתה מתקשרת גם אליי. הייתי פוגשת אותה רבות בבלפור כשהיינו מביאים שמפניות. היו לה בקשות מיוחדות, והיא הייתה רוצה לראות אותי בבלפור. באחת הפעמים קיבלתי טלפון חסוי משרה, שביקשה שאגיע באותו ערב. היא דיברה איתי ובסיום שאלה אם הבאתי שמפניות".

"אם מדובר על שמפניות, יונתן (נהגם של מילצ'ן ופאקר) ואני היינו אחראים גם על הלוגיסטיקה", היא העידה, "הייתי אומרת לו 'צריך עכשיו'. ארנון גם היה אומר 'שרה ביקשה, דברי איתה'. סיגרים כשארנון נסע עם הנהג לבלפור היו בתיק שלו כי זה לא כבד. תכשיטים – למשל שרשרת וטבעת שרכשתי – נסעתי לקיסריה ונתתי פיזית לשרה בביתה בבריכה".

"חיפשנו המון פתרונות לסיגרים. היה קשה, וזה גם יקר. ארנון היה מאוד קשוב למחירים, ידע כמה עולה קופסה. מצאנו חנות בהרצליה עם סיגרים פשוטים ללא מותג וארנון אמר לי 'תנסי'. קנינו, זה הצליח, ואז מר נתניהו אמר שהוא לא מעוניין בזה. אז ארנון אמר 'תפסיקי לקנות מהסוג הזה'"

"בהתחלה היינו קונים 'דון פריניון', שעולה 1,200 שקל לבקבוק", אמרה קליין, "בשלב מסוים ארנון אמר לי תקני 'מויט ורוד'. בקבוק כזה הצלחנו לקבל במקום ב-400, ב-270. אנחנו קונים בשישיות בארגזים, לא בבודד", אמרה והעידה על סידור העבודה, "יונתן (הנהג), היה מקבל בקשה לנסוע לירושלים או קיסריה. הוא משנע לבלפור למעון ראש הממשלה. הפעם היחידה שהבאנו משהו למשרד רה"מ הייתה קופסת סיגרים, והבענו תרעומת לארנון"

קליין נשאלה כמה פעמים התבקשו להביא שמפניות למשפחת נתניהו – והשיבה: "אין ספור. זה היה סיפור חיי. ארנון לא התנדב לקנות מתנות". היא הוסיפה: "הוא אמר לי 'זה מתחיל להיות מטורף הכמויות האלה. תגידי לה שהרואה חשבון שואל, ותשאלי אותה אם זה בסדר ותקין מבחינה משפטית'. היא אמרה לי 'זה לא נשמע אמיתי שהרואה חשבון ישאל את זה. היא אמרה שהם קיבלו ייעוץ משפטי, למעט דירה כל הדברים מותרים"

קליין: "טוני בלייר התקשר אלי כי לא הצליח לתאם פגישה"

קליין העידה כי במקרה מסוים אף נאלצה לעסוק בעבודה ממשלתית, "באתי לפגוש את שרה והיא לא הגיעה, אז נתניהו אמר לי להיכנס אליו" סיפרה קליין, "טוני בלייר התקשר אליי כי לא הצליח לתאם פגישה דרך מולכו (באותה עת נציגו של נתניהו למו"מ עם הפלסטינים). אני מתקשרת לנתניהו ואומרת לו שטוני מגיע לארץ והוא לא מצליח לקבוע פגישה והוא היה קובע"

קליין העידה על משימות אישיות נוספות אותן נדרשה לבצע עבור שרה נתניהו, "היא שאלה אם אני יכולה להחליף רצועה (לשעון) ואני דיברתי עם חנות השעונים. התקשרתי לנתניהו, הבאתי רק את השעון ונתתי לו. הוא שאל אם הבאתי סיגרים והשבתי בשלילה. שאל אם במקרה יש באוטו. ידעתי שאין, אבל לא רציתי לבייש אז אמרתי 'אבדוק' ונסענו". כשנשאלה מה קורה כשנתניהו מגיע לבית מילצ'ן ורוצה לעשן, השיבה: "הוא פותח קופסה ובסוף הערב לוקח אותה"

בפגישה סודית שתוכננה עם נשיא המדינה יצחק הרצוג ב-2015, אז יריבו הפוליטי של נתניהו, נדרשה קליין להיעדר מטיול משפחתי, "אני עתידה לנסוע לחופשת בת מצווה של בתי, ואז מגיע טלפון של מר נתניהו עם ארנון בשיחת ועידה" היא מעידה, "ארנון לא בארץ, ואומר לי 'את לא יכולה לנסוע. תהיי כשהם באים, דיסקרטי ביותר'. אני מגיעה לבית ינאי, ביבי הגיע מצד אחד ובוז'י מצד שני. נתתי אישית לנתניהו סיגרים, מעטפה גדולה אטומה שיוכל להכניס שאף אחד לא יראה"

 

 

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!