דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פוליטי

השר לשעבר יובל שטייניץ פורש מהחיים הפוליטיים: "מגיע לי ולמשפחתי אוויר נקי"

שטייניץ כיהן בין היתר כשר האנרגיה, שר האוצר, שר המודיעין ויו"ר ועדת החוץ והביטחון | נתניהו: "היה שותף למדיניות שהובילה את ישראל לעשור הטוב בתולדותיה" | הישגו הבולט כשר האנרגיה היה הפחתה מהירה יחסית לעולם בשימוש בפחם

יובל שטייניץ (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90)
יובל שטייניץ (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

חבר הכנסת יובל שטייניץ מהליכוד הודיע הבוקר (שלישי) לראש האופוזיציה בנימין נתניהו על פרישתו מהחיים הפוליטיים. שטייניץ, שכיהן בין היתר כשר האנרגיה, שר האוצר, שר המודיעין ויו"ר ועדת החוץ והביטחון, אמר אחרי ההחלטה: "מגיע לי ולמשפחתי לנשום קצת אוויר נקי". נתניהו אמר על שטייניץ: "היה שותף נאמן למדיניות הכלכלית המוצלחת שבה הובלנו את ישראל בעשור הטוב בתולדותיה".

השר לשעבר ודוקטור לפילוסופיה, היה אחד מחברי הכנסת הבולטים בליכוד. "אני גאה בהישגים שהשגתי במסגרת תפקידיי השונים, בכלכלה, במדינאות ובביטחון", הוסיף שטייניץ. "חלקם בעלי משמעות היסטורית, כגון: חשיפת תוכנית הגרעין הסורית; המצאת התקציב הדו שנתי הראשון מסוגו בעולם; הכנסתה של ישראל ל-OECD ; חילוצה של הכלכלה מהמשבר הגלובלי 2009-2012; ומתווה הגז והפיכתה של ישראל למעצמת אנרגיה".

נתניהו ושטייניץ צופים על אסדת הגז לוויתן (צילום ארכיון: מארק ישראל שלם/לע"מ)
נתניהו ושטייניץ צופים על אסדת הגז לוויתן (צילום ארכיון: מארק ישראל שלם/לע"מ)

"אני מודה לחברי הליכוד, ולכל עם ישראל, על הזכות הנדירה שנפלה בחלקי לשרת את המולדת ולהשפיע בנושאים הנוגעים לקיומה ולשגשוגה של המדינה. אני מעמיד את עצמי לרשות חבריי בליכוד במערכת הבחירות, בתקווה שהתוצאות תשמנה סוף לכאוס הפוליטי, ותאפשרנה את הקמתה של ממשלה לאומית ואיכותית בהובלת נתניהו והליכוד".

משלום עכשיו ועד משבר האנרגיה

שטייניץ החל את דרכו הפוליטית בתנועת 'שלום עכשיו'. הוא אף נפצע מהרימון שהשליך יונה אברושמי בהפגנת התנועה ב-10 בפברואר 1983 בירושלים, בתקרית שבה נרצח אמיל גרינצוויג. בשנים של תהליך אוסלו חל שינוי בדעותיו ובשנת 1996 הוא התמודד לראשונה לכנסת מטעם מפלגת הליכוד.

בשנת 2015 זכה לביקורת רבה על חלקו במתווה הגז הממשלתי, שהעניק הטבות מפליגות לחברות הגז ודיבר על רווחיות גבוהה מאוד. כיום, בולט לעין אחד היתרונות במתווה, שהותיר את משק הגז הישראלי בחוזים ארוכי טווח מקובעי מחיר יציב, בשונה מטלטלות שווקי הגז בעולם.

שטייניץ לא הצליח לעמוד ביעד הממשלתי של ייצור 10% מהחשמל באנרגיות מתחדשות בשנת 2020, מספר שייחצה כנראה באיחור של יותר משנתיים. כשר האנרגיה, הישגו הבולט הוא הפחתה מהירה יחסית לעולם בשימוש בפחם.

קביעתו לשילוב אנרגיות מתחדשות בהיקף של 30% מייצור החשמל בשנת 2030, התקבלה בממשלה, אך שנויה במחלוקת כפולה מכיוונים מנוגדים. מחד, על כך שיעד זה צנוע מדי והכיוון ההפוך, שמשק החשמל לא ערוך כדי להצליח לעמוד ביעד הצנוע.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!