
משרד הבריאות והמשרד להגנת הסביבה הודיעו היום (שלישי) על תוצאות חריגות בדיגום מים שבוצע לבחינת מצב הזיהום בנחלים מסוימים בצפון הארץ, ולפיכך על המטיילים והרשויות המקומיות להתעדכן, כי הכניסה לנחלים אלה עלולה להיות מסוכנת, עד שתוצאות הדיגום שיתקבלו יהיו תקינות ויציבות:
- שניר (חצבאני) – מתחנה הידרואלקטרית עד השפך לירדן
- נהר ירדן מגשר יוסף עד גשר הדודות
- נחל אל על
- זאכי
- בריכת המשושים
- יהודיה
- ג׳ילבון
- נחל צלמון
פרט לנחל שניר (חצבאני) שבהם נמדדו ערכים גבוהים כבר בנקודת כניסתו לישראל, המשרד להגנת הסביבה לא מצא מקור זיהום ידוע בנחלים.
בבדיקות לחיידקים בדיגומים שהתבצעו ב-20 ביוני, נמצאו במספר נחלים בצפון תוצאות החורגות מהמלצות משרד הבריאות (400 קולי צואתי ב-100 מ"ל) – תוצאה המעידה על הימצאות זיהום במים.
התוצאות שהתקבלו:
- חצבאני: מורד תחנה הידרואלקטרית: 1,080; שפך לירדן: 600
- ירדן: גשר יוסף: 490; גשר החמישה: 520 ; גשר להבות: 750; ירדן מצד עתרת: 540; גשר הדודות: 420
- אל על: 5,000
- זאכי: 470
- בריכת המשושים: 510
- יהודיה: 1,130
- ג'ילבון: 600
- צלמון: טחנת הקמח: 1,250; בריכת החרוב: 1,200
הדיגום לאיכות המים במספר נחלים בצפון מתבצע מדגמית אחת לשבועיים, בנקודות דיגום קבועות המייצגות מפל, בריכה או מקטע בנחל, באמצעות פקחי רשות הטבע והגנים.
במשרדי הבריאות והגנת הסביבה ימשיכו לעקוב אחר הזיהום ויעדכנו את המטיילים והרשויות ככל שיידרש.

