דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
19.9°תל אביב
  • 15.8°ירושלים
  • 19.9°תל אביב
  • 19.2°חיפה
  • 20.2°אשדוד
  • 17.8°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 19.2°טבריה
  • 17.8°צפת
  • 19.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

ארגון עובדי קק"ל בתרומה לאלפי מחוסרי דיור לקראת הקיץ

מחוסרי דיור רבים מאבדים את נעליהם, ובתקופת הקיץ סובלים מכוויות חמורות בכפות הרגליים | ועד עובדי קק"ל תרמו 4,000 כפכפים למחוסרי הדיור, שיחולקו במרכזים שונים בדרום תל אביב

איציק פלצ'י מארגון עובדי קק"ל, מגי מור יו"ר ועד עובדי אסותא עם מנכ"לית טרנסיות ישראל לינור אברג'יל ומעיין אלכס יו"ר טרנסיות ישראל (צילום: אלבום פרטי)
איציק פלצ'י מארגון עובדי קק"ל, מגי מור יו"ר ועד עובדי אסותא עם מנכ"לית טרנסיות ישראל לינור אברג'יל ומעיין אלכס יו"ר טרנסיות ישראל (צילום: אלבום פרטי)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ארגון עובדי קק"ל תרם אלפי זוגות כפכפים למחוסרי ומחוסרות דיור בדגש על הקהילה הטרנסג'נדרית ולנשים בזנות, במטרה לסייע בחודשי הקיץ החמים ולמנוע מצבים של כוויות בכפות הרגליים.

המהלך הינו פרוייקט בשיתוף המסלול למנהיגות גאה של המרכז הגאה בתל אביב והבית הטרנסי. "מהרגע הראשון שנחשפתי לפרויקט הבנתי את החשיבות שלו ואת הערכים שהוא משדר ומסמל, לא רק לעובדי קק״ל אלא לכלל החברה הישראלית והדאגה לאוכלוסיות המוחלשות" אמר יו"ר ארגון עובדי קק"ל ישראל גולדשטיין, "זה בדיוק המקום בו ועדי עובדים יכולים להשתלב ולהשפיע על נושאים חברתיים".

את הכפכפים יוכלו לקבל הזקוקים להם בשלוש נקודות חלוקה בדרום תל אביב: מרכז סלעית ברחוב לבנדה, הוסטל 'אכפת' ברחוב עזאי שבשכונת התקווה והבית הטרנסי שברחוב פיין.

בישראל חיים כיום כ-4,000 מחוסרי דיור המטופלים על ידי רשויות המדינה, רובם באזור תל אביב והמרכז. בשל מצבם הגופני והבריאותי של דרי הרחוב, לרבים מהם אין נעליים. חלקם מאבדים את הנעליים, לחלקם הן נגנבות, וחלקם מוכרים את הנעליים על מנת לקנות את מנת הסם שלהם.

במהלך הקיץ נראים דרי רחוב רבים ללא נעליים, מקבלים כוויות בכפות הרגליים עד לפינוי למיון ואשפוז בבתי החולים לצורך טיפול בכוויה. מצבם הבריאותי והתזונתי של דרי הרחוב מלכתחילה לוקה בחסר, מה שעשוי להגביר את הפגיעה בעור וליצור קושי רב בהחלמה של הכוויות.

הפרוייקט מתמקד, בין היתר, בסיוע למחוסרי ומחוסרות דיור מהקהילה הטרנסג'נדרית, בה ישנו שיעור גבוה של מחוסרי דיור וזאת על רקע של ניתוק צעירים מגורמי תמיכה משפחתיים, ומצוקה כלכלית הנגרמת כתוצאה מאפליה בתעסוקה, ואף בשל אפליה מצד בעלי דירות להשכרה ונגישות נמוכה לשירותים חברתיים.

נכון לשנת 2015 דיווחו הארגונים הנותנים מענה לקהילה על כמאה אנשים ונשים על הקשת הטרנסג'נדרית המוכרים להם, שנמצאו ללא קורת גג. רבות מהנשים הטרנסיות נקלעות גם למצב של התמכרות לסמים ונאלצות לעסוק בזנות על מנת לקיים את עצמן.

"המטרה היא שכל דר רחוב וטרנסית הנשארים יחפים יוכלו לגשת למספר תחנות ידועות בת"א ולקבל זוג כפכפים ללא עלות. אני גאה בכל אחת ואחד שלקחו חלק בפרויקט הכל כך חשוב הזה" אומרת מגי מור, אחות הפעילה במסלול למנהיגות גאה של המרכז הגאה בתל אביב, המכהנת גם כיו"ר ועד עובדי אסותא ברמת החייל, אשר יזמה את הקשר עם ארגון עובדי קק"ל שמימן את הפרוייקט, "אלו בדיוק האנשים השקופים שאנחנו חייבים להתחיל לראות ולדאוג להם".

"ריגש אותי מאוד לראות את הנכונות של וועדי עובדים לסייע לקהילה הלהט"בית, זה משהו שלפני כמה שנים היה קשה לדמיין אותו" אמרה ל'דבר' מנכ"לית טרנסיות ישראל לינור אברג'יל, "אני מודה לארגון עובדי קק"ל בראשות ישראל גולדשטיין ולמגי ומקווה לשיתופי פעולה דומים כאלו בעתיד, ושמחה גם על שיתוף הפעולה עם קבוצת המנהיגות מהמרכז הגאה. זה מהלך מבורך שמעיד על אכפתיות ושיסייע מאוד לאנשים שאין להם אפשרות עכשיו בקיץ לקנות נעלים כדי לא ללכת על הרצפה הלוהטת של תל אביב", היא מספרת כי  הבית הטרנסי שמפעילה העמותה נותן מעטפת של סיוע ושיקום לנשים טרנסיות שנמצאות במעגל הזנות ומחוצה לו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!