דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
טניס

טניס / גביע דיוויס: ישראל גברה על שבדיה ותישאר בבית הבכיר

בטורניר הזוגות שהתקיים היום ברמת השרון ניצחו יוני ארליך ודודי סלע את הצמד השבדי בארבע מערכות מורטות עצבים, שמצטרפות לשני נצחונות אתמול בטורניר היחידים

טורניר הזוגות ישראל-שבדיה בגביע דיוויס (צילום: דבר ראשון)
טורניר הזוגות ישראל-שבדיה בגביע דיוויס (צילום: דבר ראשון)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת הטניס של ישראל השלימה ניצחון 0:3 על נבחרת שבדיה בגביע דיוויס ברמת השרון, והבטיחה את הישארותה בבית האירופי-אפריקאי הבכיר. לאחר ניצחונותיהם של אמיר ויינטרוב ודודי סלע במשחקי היחידים שהתקיימו ביום שישי, עלו אמש יוני ארליך ודודי סלע למשחק הזוגות והשיגו ניצחון מרשים בארבע מערכות מורטות עצבים מול הצמד השבדי ארבידסון וברונסטרום.

סוף השבוע ברמת השרון סיפק, כמו תמיד, חגיגת טניס נהדרת לקהל הרב שגדש את יציעי האצטדיון המיתולוגי ועודד ללא הרף. לאחר משחקי היחידים של אמיר ויינטרוב ודודי סלע שהציבו את ישראל ביתרון מבטיח של 0:2, בנבחרת ידעו שעליהם לסיים את ההתמודדות במשחק הזוגות. הצוות שעלה למשימה היו יוני ארליך הוותיק והמנוסה במשחקי הזוגות ולצדו עלה שחקן היחידים הבכיר דודי סלע. סלע הועדף על פני עידן לשם הצעיר, בהחלטה של הקפטן אייל רן, שעות ספורות לפני המשחק. מולם עלו לשחק הצמד השבדי איזק ארבידסון ויוהאן ברונסטרום, שהיו יריבים עיקשים למדי ולא איפשרו לצמד הישראלי לנצח בקלות. אחרי יותר משלוש שעות, ניצח הצמד הישראלי 4:6, 6:7 (5), 6:4 ו-1:6 שהשלים ניצחון ישראלי חלק ומשכנע של 0:3.

מהלך המשחק: יוני ארליך ודודי סלע נגד איזק ארבידסון ויוהאן ברונסטרום

מערכה ראשונה: השבדים פתחו את המשחק בהגשות של ברונסטרום, ששמר בקלות על המשחקון שלו בדרך ל-1:0. לישראל היה קשה יותר לשמור על משחקון ההגשה של ארליך, אבל לבסוף הצליח הצמד הישראלי להשוות ל-1:1. במשחקון השלישי, מול ההגשה של ארבידסון, ישראל השיגה את השבירה הראשונה שלה, הודות לסגירה מצוינת של ארליך ליד הרשת. הצמד הישראלי צבר את הביטחון הדרוש, וסלע הגיש מצוין במשחקון שלו שקבע 1:3. המשחק המשיך להיות מאוזן, ובמשחקון השביעי ישראל זכתה שוב באפשרות שבירה, אך השבדים הנחושים לא ויתרו והצליחו לצמק ל-4:3. במשחקון שלאחר מכן השבדים כבר קיבלו שלוש אפשרויות שבירה מול ההגשות של סלע, אך הצמד הישראלי התעשת בזמן וקבע 3:5, בדרך לניצחון 4:6 במערכה ויתרון 0:1 לישראל.

מערכה שניה: השבדים שוב פתחו ב-0:1 ושמרו על ההגשות שלהם. גם דודי סלע לא התקשה לשמור על המשחקון שלו ואיזן את התוצאה. בהמשך המערכה, שהייתה שקולה מאוד, הצדדים שמרו על משחקוני ההגשה בדרך ל-4:4. לרוע מזלה, ישראל פספסה ארבע אפשרויות שבירה מול ההגשות של ברונסטרום, אולם גם ארליך הצליח לשמור על משחקון ההגשה שלו והמערכה הלכה לשובר שוויון בתוצאה 6:6. בשובר השוויון היה הצמד הישראלי חד יותר, דודי סלע קבע 1:3 עם חבטה ללא מענה, אך ארליך שגה פעמיים והעניק 5:4 לשבדים. הצמד שלנו חזרו לעצמם והשיגו 3 נקודות רצופות, שקבעו 5:7 בשובר השוויון בדרך ל-6:7 במערכה השנייה ו-0:2 במערכות.

מערכה שלישית: המערכה נפתחה עם תקווה להשיג ניצחון חלק וללא הפסד של אף מערכה לאורך כל שלושת המשחקים, כאשר יוני ארליך לא התקשה לנצח את המשחקון הראשון בתוצאה 0:4. במצב של 1:1 דודי סלע התקשה לנצח את משחקון ההגשה שלו, ולמרות שישראל הצילה שתי אפשרויות שבירה מידי השבדים, בפעם השלישית היא נשברה לראשונה במשחק והשבדים עלו ל-2:1. הצמדים המשיך לשמור על ההגשות בדרך ל-3:4 לשבדים. למרות יכולת טובה של המארחים, השבדים היו נחושים לשמור על יתרונם מהשבירה המהירה וקבעו 4:6, שצימק את התוצאה ל-1:2 לישראל.

מערכה רביעית: דודי ויוני הראו שהם לא מתרגשים מההפסד במערכה, ובעזרת משחקון הגשה מוצלח של סלע ישראל פתחה ב0:1. השבדים האמינו שביכולתם להשוות את התוצאה, אולם במשחקון הרביעי הצמד הישראלי השיג שבירה בזכות שגיאה כפולה של ברונסטרום, והעלתה את ישראל ל-1:3. במשחקון הבא, לשבדים היו שתי אפשרויות שבירה אך הם לא ניצלו אותן – מה שהביא ל-1:4 לישראל. סלע וארליך ראו את הניצחון מתקרב והגבירו הילוך בדרך לשבירה נוספת, בעזרת כדור חכם של דודי סלע שהקשית בגב היד מעל ברונסטרום וקבע 1:5 למארחים. המשחק הוכרע במשחקון ההגשה של יוני ארליך, שחתם את הניצחון עם הגשה ללא מענה לקול תשואות הקהל. בכך הסתיימה התמודדות בת כמעט שלוש וחצי שעות בתוצאה 1:3 (4:6, 6:7 (5), 6:4, 1:6) שבסופה ישראל מביסה את נבחרת שבדיה 0:3. משחקה הבא של נבחרת ישראל יפגיש אותה עם נבחרת פורטוגל והוא יתקיים ב2017.

בסיום המשחק סיכם יוני ארליך: "במשחק של הטוב מחמש תמיד יש ירידה ביכולת, אבל יחד עם דודי שנמצא בכושר שיא והקהל שתמיד נותן לנו אנרגיה, הראינו שאנחנו יותר טובים מהם ברוב שלבי המשחק". בנבחרת יכולים כעת לנשום לרווחה לאחד שעמדה בגבורה במשימה ושרדו בבית האירופי-אפריקאי הבכיר, אך כנהוג בגביע דיוויס, ההתמודדות תימשך גם היום (ראשון) החל מ-15:00, ותכלול שני משחקי יחידים לפרוטוקול בלבד שיחתמו את המפגש. זאת גם ההזדמנות לשתף שחקנים צעירים שעתידים לרשת את הדור הוותיק בנבחרת. הראשון לשחק יהיה עידן לשם שיעלה לשחק נגד המדורג הבכיר של השבדים, ולמשחק החמישי יעלה לשחק ישי עוליאל הצעיר והמבטיח שיתמודד נגד המדורג שני אצל השבדים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!