דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עלייה

יותר מ-30,000 איש עלו לישראל מתחילת המלחמה באוקראינה

על פי משרד הקליטה העיר הפופולרית ביותר בקרב העולים היא חיפה | השרה פנינה תמנו שטה: "עד שהמלחמה לא תיפסק - המשימה לא תמה. צפויים להגיע לישראל עוד אלפי עולים"

השרה פנינה תמנו שטה עם עולים מאוקראינה (צילום: נגה מלסה, משרד הקליטה והעלייה)
השרה פנינה תמנו שטה עם עולים מאוקראינה (צילום: נגה מלסה, משרד הקליטה והעלייה)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

יותר מ-30,000 איש עלו לישראל מאז פרוץ המלחמה באוקראינה, כך הודיע היום (רביעי) משרד העלייה והקליטה.

על פי נתוני משרד העלייה והקליטה, רוב רובם של העולים החדשים הסדירו את מעמדם וקיבלו תעודת עולה למעט כ-2,000 עולים המצויים בשלבי הסדרת מעמדם באמצעות שיתוף הפעולה הנרחב שמתקיים בין ארגון נתיב, רשות האוכלוסין ועובדי משרד העלייה והקליטה.

כ-46% מהעולים הם בגילאי עבודה (22-60), וביניהם עובדים בתחומי המסחר והשיווק, טכנולוגיה והנדסה, מדעי הרוח והחברה, חשבונאות ומשפטים, מקצועות המחשוב, רפואה ופרא-רפואה ועוד.

מרבית העולים החדשים כבר עברו ליישובי הקבע, כך שנותרו בבתי המלון 421 עולים חדשים הצפויים לעבור להתגורר ביישובי הקבע בשבועות הקרובים.

עולים מאוקראינה בכניסה לנתב"ג (צילום ארכיון: נתי שוחט/פלאש90)
עולים מאוקראינה בכניסה לנתב"ג (צילום ארכיון: נתי שוחט/פלאש90)

מרבית העולים בחרו להתיישב בחיפה אשר קלטה למעלה מ-3,300 עולים. לאחריה, הערים הקולטות ביותר הן נתניה ותל אביב. עם זאת, ישנם עולים שבחרו לגור ביישובים קטנים יותר כדוגמת יד בנימין, שפיים, דגניה א׳, שערי תקווה, כפר אדומים, להבות הבשן ועפרה.

לפי משרד הקליטה שוריין תקציב ייחודי להארכת הסיוע בדיור בחירום לעולים מאוקראינה וסביבותיה. בנוסף הורחבו הזכאויות וסכומי הסיוע בהכשרות, נוצרו תכניות ממוקדות להשמה במגוון תחומים והמשרד רתם את זרוע העבודה ושירות התעסוקה לצורך השמה מהירה יותר.

שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה: ״ישנו מאמץ לאומי גדול להעלות ולקלוט את האחים המגיעים מאיזורי התופת. עד שהמלחמה לא תיפסק – המשימה לא תמה. צפויים להגיע לישראל עוד אלפי עולים חדשים, ואנו עושים כל שניתן גם בממשלת המעבר לסייע בקליטתם בצורה מיטבית בישראל.

״זו זכות גדולה להוביל את מבצע להעלאת יהודי אוקראינה וסביבותיה", אמרה תמנו שטה, "שנוגע בלב יעודה של מדינה ישראל – להיות בית חם ובטוח ליהודי העולם המצויים במצוקה. נסיבות העלייה אינן חיוביות אך אנו מקבלים בחיבוק חם את העולים החדשים ופועלים כל העת למען רווחתם ופרנסתם, על מנת לאפשר להם את התנאים הטובים ביותר להתחיל כאן חיים חדשים, גם אם הותירו הכל מאחור".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!