דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון י"א באייר תשפ"ד 19.05.24
23.6°תל אביב
  • 20.8°ירושלים
  • 23.6°תל אביב
  • 23.7°חיפה
  • 23.4°אשדוד
  • 24.7°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 23.8°צפת
  • 23.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

עדן ציפל, כוכבת נבחרת העתודה בכדורסל: "יש ציפיות, המטרה היא לעלות דרג"

נבחרת העתודה תפתח ביום שבת את השתתפותה באליפות אירופה עד גיל 20 דרג ב' מול גרמניה החזקה | בראיון ל'דבר' אומרת ציפל: "אנחנו בכושר הכי טוב שאפשר" | על העתיד: "יורוליג זה החלום הגדול"

עדן ציפל, שחקנית נבחרת העתודה בכדורסל. "רואה את עצמי בקבוצה באירופה" (צילום: איגוד הכדורסל בישראל)
עדן ציפל, שחקנית נבחרת העתודה בכדורסל. "רואה את עצמי בקבוצה באירופה" (צילום: איגוד הכדורסל בישראל)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת העתודה נשים של ישראל בכדורסל תפתח ביום שבת את השתתפותה באליפות אירופה עד גיל 20 דרג ב' הנערכת במקדוניה. "המטרה שלנו היא אחת – לעלות דרג. אם על הדרך אפשר לקחת אליפות אירופה, אז אנחנו הכי שם. אנחנו מאמינות בעצמנו", אומרת ל'דבר' עדן ציפל כוכבת הנבחרת. 

באליפות משתתפות 18 נבחרות המתחרות על שלושת המקומות הראשונים בטורניר. בבית הישראלי, לצד גרמניה המדורגת 11 בעולם לנערות, יתחרו עם ישראל על העלייה לרבע הגמר נבחרות ארמניה וגיאורגיה. ברבע הגמר ישראל יכולה לפגוש את הנבחרות החזקות של יוון וטורקיה.

כבר במשחקה הראשון בטורניר, ישראל תפגוש משוכה קשה בדמות נבחרת גרמניה שפייבוריטית לזכייה בטורניר. "המשחק הראשון שלנו באליפות הוא סופר קשה. אנחנו משחקות נגד גרמניה והן דרג א' לכל דבר, יש להן גודל מטורף ושחקניות טובות", אומרת ציפל.

סגל הנבחרת: מאי רווח, עדן ציפל, מגי איזה, שני ברמן, ירדן גרזון, שירה חג'ג', נועה גבעון, תמר זינגר, דניאלה גיל, איימי רינת, אליס חתוקאי, רוני זהות, נעמה הלוי, רותם שוסטר ועדי אלטמן. מאמן ראשי: טל נתן, עוזר מאמן: עומרי צירלין.

נבחרת העתודה נשים של ישראל (צילום: איגוד הכדורסל בישראל)
נבחרת העתודה נשים של ישראל (צילום: איגוד הכדורסל בישראל)

איך נראו הכנות של הנבחרת לאליפות?
"התחלנו להתאמן מאמצע אפריל. היו עוד שחקניות פצועות שלא ששיחקו בעונה הרגילה. בשבוע שעבר הייתה לנו טיסה למחנה אימונים, ניצחנו עד עכשיו את כל משחקי האימון שהיו לנו. במחנה שיחקנו שני משחקים נגד רומניה ושני משחקים נגד פינלנד. זאת הייתה הכנה טובה, אני חושבת שאנחנו ממש נכנסות לכושר הכי טוב שאפשר". 

"מאמינה שנעשה צרות לכל הקבוצות"

מה נקודות החוזק של הנבחרת?
"אנחנו משחקות כבר הרבה זמן ביחד, מכירות מאז הקבוצות של גילאי 14. גם אם אנחנו לא משחקות לאורך השנה ביחד באותו המועדון, עדיין יש בינינו כימיה, כולנו חברות טובות וזה בא לידי ביטוי במגרש. זה מה שנותן לנו את המשחק הקבוצתי, אני חושבת שאין לנו שחקניות שחושבות במבט אגואיסטי רק על עצמן. זה מה שגורם לנו לשתף את הכדור". 

ומבחינה מקצועית?
"מבחינה מקצועית לפי דעתי נקודת החוזק שלנו היא דווקא החיסרון שלנו בגובה. תמיד חסרה לנו מישהי עם איזה 1.90 מטר. אני חושבת שהלחץ שלנו הוא טוב מאוד, אני מאמינה שנעשה צרות לקבוצות שהן יותר גדולות (פיזית) מאיתנו". 

את וירדן גרזון הן הכוכבות של הנבחרת. יש לחץ וציפיות עליכן להוביל את הנבחרת?
"אני יודעת שיש ציפיות, אבל הוא לא באמת לחץ, אלא יותר ציפייה לראות מה יהיה ואיך יהיה. הדרך להתמודדות זה פשוט לשחק. יהיו ימים טובים, יהיו ימים פחות טובים. העובדה שיש ציפייה זה כבר משהו טוב, כי מאמינים בנו. זה נטו להיכנס לאיזשהו 'זון' משל עצמנו ולקחת את כל האמונה הזאת למקום טוב". 

ירדן גרזון (מימין) מכבי עירוני רמת גן ועדן ציפל מהפועל ראשל"צ. "מאמינים בנו" (צילום: באדיבות מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)
ירדן גרזון (מימין) מכבי עירוני רמת גן ועדן ציפל מהפועל ראשל"צ. "מאמינים בנו" (צילום: באדיבות מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)

מה צריך לקרות כדי שכל הנבחרות הצעירות של ישראל יהיו בדרג א'?
"אני חושבת שצריך להשתנות משהו בתרבות ספורט הנשים וגם באמונה של השחקניות. זה בא מכמה גורמים זה גם חיצוני מבחינת מאמנים ואנשים מבחוץ וגם הבנות עצמן ואיך שהן עובדות ומי שעוזר להן בכל העבודה הזאת. אני חושבת שהקטע של האמונה והתמיכה צריך לגדול אצל השחקניות בעיקר בדור הצעיר". 

"רואה את עצמי בקבוצה באירופה"

ציפל בת ה-19 החלה לשחק כדורסל כבר בכיתה א' בהפועל ראשל"צ. "אבא שלי שיחק כדורסל לכיף, באיזשהו שלב אמרתי שאני גם רוצה לנסות, אז באתי לשיעור ניסיון בבית ספר לכדורסל של הפועל ראשל"צ ונשארתי מאז". 

הגארדית הצעירה פרצה העונה עם 13 נקודות למשחק, 5.2 ריבאונדים ו-3.5 אסיסטים. ציפל הייתה חלק משמעותי בעונה ההיסטורית של פועל ראשל"צ עם זכייה בפעם הראשונה בגביע המדינה והגעה לחצי גמר הפלייאוף. "הייתה לנו עונה באמת טובה. אני לא אגיד שהיה הכי טוב בעולם, לא הגענו לגמר האליפות ונפלנו בחצי. אבל הייתה לנו עונה טובה, יש לנו המון צעירות טובות והמאמן שלנו זיו ארז הוא הכי טוב שיש".

עדן ציפל (עם הכדור) במדי הפועל ראשל"צ. "יתרון שאין להרבה קבוצות אחרות" (צילום: באדיבות מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)
עדן ציפל (עם הכדור) במדי הפועל ראשל"צ. "יתרון שאין להרבה קבוצות אחרות" (צילום: באדיבות מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)

יש משהו מיוחד בראשל"צ שכל שנה מגדלת את הכוכבת הישראלית הבאה שלה?
"זה משהו מכוון, כל אחת גדלה והגיוני שהיא היא עוד תבלוט, במיוחד בראשון שנותנים לנו את הבמה. זה לא מובן אליו, יש צעירות שלא מקבלות את הדקות שמגיעות להן או לא מוצאות את המקום שלהן בקבוצות. דווקא זה שאנחנו גדלות בראשון, זה מה שעושה לנו טוב, כי גם יש דור שגדל מהתחלה עם כל השורשים וגם אנו צומחות ישר לליגת העל. זה נותן לנו מקום. זה יתרון שאין להרבה קבוצות אחרות". 

ציפל שמשרתת בצה"ל, תמשיך לעוד עונה בהפועל ראשל"צ, כאחת השחקניות הצעירות הכישרונות שגדלו בשנים האחרונות בישראל. הצפייה היא לראות אותה בשנים הקרובות מנסה את דרכה בליגות הטובות באירופה. "אני רואה את עצמי בקבוצה באירופה. יורוליג זה החלום הגדול. למצוא את עצמי באחת הקבוצות הטובות שם", היא אומרת.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
תגובות
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!