דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
20.4°תל אביב
  • 18.9°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 20.8°אשדוד
  • 18.5°באר שבע
  • 28.8°אילת
  • 22.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 20.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

הישג היסטורי: ניצחון ראשון לרוכב בקבוצה ישראלית בטור דה פראנס

סיימון קלארק, הרוכב האוסטרלי של ישראל פרמייר טק, ניצח את הקטע החמישי של המירוץ היוקרתי בעולם, אחרי דרמה גדולה על אבני הכביש | סילבן אדאמס, מבעלי הקבוצה: "אנחנו עוד בשלב מוקדם של התחרות, אבל זה כנראה הניצחון הכי גדול שלנו"

סיימון קלארק מקבוצת ישראל פרמייר טק חוגג את הניצחון בשלב החמישי בטור דה פראנס (צילום: AP / Tibo Cami)
סיימון קלארק מקבוצת ישראל פרמייר טק חוגג את הניצחון בשלב החמישי בטור דה פראנס (צילום: AP / Tibo Cami)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

סיימון קלארק, הרוכב האוסטרלי של ישראל פרמייר טק, ניצח הערב (רביעי) את הקטע החמישי של טור דה פראנס, מרוץ האופניים היוקרתי בעולם. מדובר בהישג נהדר עבור הקבוצה הישראלית, שהוקמה לפני שנים ספורות וסבלה מעונה לא קלה ומאכזבת.

קלארק (35) הצליח לסיים ראשון אחרי פיניש נהדר, בקטע שכלל 19 ק"מ קשים, מפרכים ומסוכנים של נסיעה על אבני שפה. זה בסך הכל ניצחון שלישי לקבוצה הישראלית באחד משלושת הטורים היוקרתיים, אחרי ניצחונות קודמים בקטעים בוואלטה דה אספניה (דן מרטין, 2020) וג'ירו ד'איטליה (אלכס דאוסט, 2020).

"אני צריך לוודא שזאת באמת המציאות", אמר קלארק בסיום. "אני חולם על הרגע הזה מאז שהייתי בן 16 והיום אני כבר בן 36, ואחרי 20 שנים החלום הזה הפך למציאות. אני רק ניסיתי לעשות את הכי טוב שלי, במשך ארבעה-חמישה ימים דיברנו על זה שזה אפשרי ושהכל יכול להיות".

"לפני חצי שנה הייתי בלי קבוצה, איש לא לקח אותי עד שקיבלתי הצעה ברגע האחרון מישראל פרמייר טק שהאמינו בי ועכשיו החזרתי לקבוצה בגדול. אני עדיין מתקשה לעכל, זה בלתי נתפס", הוסיף קלארק.

עוד בקבוצה הישראלית – יאקוב פוגלסון הדני, שסיים במקום ה-19, מדורג במקום ה-21 הכללי. כריס פרום, אלוף הטור ארבע פעמים בעבר, מדורג במקום ה-80 הכללי.

ווט ואן ארט ממשיך להחזיק בחולצה הצהובה, על אף שהתרסק במהלך הקטע היום. הוא מוביל בדירוג הכללי ב-13 שניות על נילסון פאולס (ארה"ב). טדיי פוגצ'אר, האלוף של השנתיים האחרונות, הרוויח זמן חשוב היום כאשר פתח פער של 14 שניות מיריביו.

סילבן אדאמס, מבעלי הקבוצה, אמר: "שלום ישראל, יש לנו חדשות מיוחדות ושמחות בשבילכם: קבוצת ישראל פרמייר טק ניצחה לראשונה בהיסטוריית הקבוצה שלב בטור דה פראנס. כעת ניצחנו שלב בכל שלושת הגרנד טורים – בוואלטה, בג'ירו וכעת לשמחתנו גם בטור דה פראנס. אנחנו עוד בשלב מוקדם של התחרות, אבל זה כנראה הניצחון הכי גדול שלנו".

גיא ניב, שסיים את הקטע במקום ה-121 (ומדורג 158 בכללי), אמר: "אתחיל מהסוף – לא הצלחתי להחזיק את הכידון בשני המקטעים האחרונים ויש לי חתכים על כל הידיים, אבל ברגע ששמעתי ברדיו שסיימון ניצח הייתה תחושה מטורפת ואני כל כך שמח בשבילו, כי מגיע לו. באופן אישי מאוד נהניתי, זה לא בדיוק סוג המירוצים בשבילי, אבל זו חוויה מטורפת. אבני הכביש הרבה יותר גבוהים ממה שחשבתי, אבל נהניתי בטירוף".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!