דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

עובדי בנק ישראל נטשו את המשרדים באמצע יום העבודה: "ההנהלה מעודדת העסקה בחוזים אישיים וחברות קבלן"

העובדים מוחים על שורת צעדים חד צדדיים של הנהלת הבנק, בהם שינויים מבניים והצבת עובדים בכוננות מעבר למכסות | יו"ר הוועד, ד"ר יובל מזר: "זו התנהלות לא ראויה שפוגעת בעובדים באופן ישיר, מקווים שההנהלה תחזור לפסים של הידברות אמיתית"

בנק ישראל (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90)
בנק ישראל (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עובדי בנק ישראל הפסיקו היום (חמישי) את יום עבודתם בשעה 14:00, במחאה על צעדים חד צדדים של הנהלת הבנק, בהם העברת עובדים להעסקה בחוזה אישי או באמצעות חברות קבלן.

באסיפת עובדים שהתקיימה אמש אמר יו״ר הוועד, ד״ר יובל מזר: ״מזה תקופה ארוכה שהנהלת הבנק פועלת ומקדמת נושאים רבים, תוך התעלמות מוחלטת מנציגות העובדים. על אף ניסיוננו פעם אחר פעם להגיע להידברות וניהול מו״מ אמיתי, לא נתקלנו באוזן קשבת". בוועד דורשים ממנכ"לית הבנק, שולמית גרי, להגיע להסכמות עם הוועד בנושאים שבמחלוקת, בעוד בהנהלה אומרים שהציעו לעובדים להיכנס לתהליך גישור.

המהלך שעומד במרכז המאבק הם העברת תפקודם של עובדי הבנק לצורות העסקה עוקפות הסכמים והסדרים קיבוציים בהיקפים הולכים ועולים, לרבות עובדי קבלן, יועצים ומיקור חוץ. לדברי ד"ר מזר, "להעברה זו יש השלכה ישירה על פגיעה בעובדים, בקידומם ובכוח הארגוני".

בוועד העובדים מוחים גם על כוונת ההנהלה לבצע שינויים מבניים וארגוניים חד צדדים בחטיבות הבנק, מבלי לעדכן את נציגות העובדים, ועל הימנעות הנהלת הבנק להעברת מידע הנדרש לנציגות העובדים למען תפקודה השוטף.

ד"ר יובל מזר (צילום: טל כספין)
ד"ר יובל מזר (צילום: טל כספין)

סוגיות נוספות בסכסוך העבודה הן דרישת להפסיק הצבת עובדים בכוננויות מעבר למכסת הכוננויות שניתנה להם, וקליטת עשרות עובדים חדשים למבנה הבנק ברחוב יבנה, שלדברי הוועד אינו ערוך לכמות גבוהה של עובדים.

לדברי ד"ר מזר, ״חשוב לנו לציין כי לאחר שיחות שקיימנו עם רבים מהעובדים נוכחנו לגלות עד כמה עילות אלו מסבות נזק רב לתפקוד השוטף, וקושי לשמור על הרמה המקצועית הגבוהה הנהוגה בבנק. התנהלות לא ראויה זו פוגעת בעובדים באופן ישיר, ומשקפת את הרוח הכללית השורה בהנהלה גם בעניינים האחרים שעל הפרק. אנו תקווה שההנהלה תחזור לפסים של הידברות אמיתית כדי למצוא פתרונות לכל הבעיות הנובעות מהמהלכים אותם היא מובילה, לרווחת הבנק ועובדיו״.

בנק ישראל אחראי על קביעת המדיניות המוניטרית של ישראל, פיקוח על הבנקים ומחקר כלכלי בשירות מוסדות המדינה. מועסקים כ-830 עובדים, רובם כלכלנים וחוקרים בעלי תארים אקדמיים מתקדמים. לפי חוק בנק ישראל הוא נהנה מעצמאות רחבה ואינו כפוף למשרדי הממשלה. בראש הבנק עומד נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, שאחראי על קביעת המדיניות המוניטרית, אך על ניהול העובדים ותקציב הבנק מופקדת מועצה מנהלית שמורכבת מנציגי ציבור, בראשה עומד כיום פרופ' שוקי שמר, מנכ"ל אסותא מרכזים רפואיים. מנכ"לית הבנק, שולמית גרי, מונתה על ידי המועצה המנהלית וכפופה לה.

מבנק ישראל נמסר בתגובה לעיצומים: "חשוב שבתקופה כלכלית מורכבת זו, יידעו עובדי ועובדות הבנק להתגייס לטובת השמירה על כלכלת ישראל. ההנהלה הציעה לוועד העובדים להיכנס לתהליך גישור על מנת לפתור באופן מואץ את הסוגיות שעל השולחן, ואנו ממתינים לתגובתו".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!