דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
20.9°תל אביב
  • 19.2°ירושלים
  • 20.9°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.8°באר שבע
  • 29.2°אילת
  • 21.9°טבריה
  • 20.7°צפת
  • 21.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

לחצים, שקרים ואיומים בפיטורים: הסתדרות הפועל המזרחי עתרה לבית הדין לעבודה נגד 019

הסתדרות הפועל המזרחי, שמייצגת את עובדי 019, טוענת שחברת התקשורת מנסה לפגוע בהתארגנות באמצעים לא חוקיים, ותובעת ממנה פיצויים של חצי מיליון שקלים

עובדי 019 מצטרפים להסתדרות הפועל המזרחי (צילום ארכיון: הסתדרות הפועל המזרחי)
עובדי 019 מצטרפים להסתדרות הפועל המזרחי. לעובדים הוצגו טופסי ביטול חברות עם שמותיהם ופרטיהם (צילום ארכיון: הסתדרות הפועל המזרחי)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

הסתדרות הפועל המזרחי עתרה לבית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע בטענה שחברת התקשורת 019 נוקטת פעולות בלתי חוקיות נגד זכות ההתארגנות של עובדיה. במסגרת העתירה תובעת הסתדרות הפועל המזרחי תשלום פיצויים על סך חצי מיליון שקלים בגין הפגיעה בהתארגנות.

לפני כשבוע הודיעה הסתדרות הפועל המזרחי על יציגות בקרב עובדי 019, לאחר שכמחצית מעובדי החברה הצטרפו לארגון. לטענת הארגון, לאורך תקופת ההחתמות ולאחר ההכרזה על יציגות, הפעילה החברה לחץ על עובדים לבטל את חברותם באמצעות מנהלים ישירים וכן עובדים הפועלים בהנחיית ההנהלה.

בין היתר, לטענת הארגון, הפיצה החברה בקרב המנהלים הזוטרים את רשימת העובדים שהצטרפו לפועל המזרחי, ורבים מהם זומנו לשיחות עם מנהליהם שבהן נשאלו שאלות על הצטרפותם, כדי לזרוע בעובדים פחד מהמהלך. עוד נטען שהחברה הפיצה שקרים ושמועות זדוניות על עתיד העובדים בשל ההתארגנות, ואף איימה עליהם שההתאגדות תוביל לפיטורי עובדים ולמעבר עבודה מהחברה למיקור חוץ.עוד טענה הסתדרות הפועל המזרחי שהחברה הקצתה חדרים ייעודיים במשרדיה לצורך החתמה על טופסי ביטול חברות, שהוכנו על ידי מנהלים או אנשים אחרים שפעלו מטעם ההנהלה במוקדי החברה באופקים, אריאל, מודיעין עילית ונתב"ג. בין היתר הציגו תמלול הקלטה שבה אמר עובד החברה שהחתים את הטפסים במוקד אופקים: "ההנהלה נגד, ולהנהלה יש שמות של כל מי שזה". כשנשאל כיצד הוא יודע מה עמדת ההנהלה על ההתארגנות, השיב: "אני עובד במשרדים, אני שומע אותם מדברים".

בטופסי ביטול החברות שהועברו להסתדרות הפועל המזרחי, הודפס מראש שמם של העובדים ותעודת הזהות שלהם, והעובדים נדרשו לכאורה לכל היותר להוסיף את חתימתם. בהסתדרות הפועל המזרחי טענו שהדבר מלמד שאותו עובד קיבל מההנהלה את רשימות העובדים שחתמו על חברות בארגון מבעוד מועד, לרבות מספרי הזהות שלהם. "אין צורך להרחיב מילים על תחושת הפחד בקרב עובד שמודע להתנגדות ההנהלה כשמגיע שלוח ההנהלה עם טופס שכבר מוטבע עליו שמו ומספר הזיהוי שלו", נכתב בבקשה לבית הדין.בהסתדרות הפועל המזרחי דורשים לצד הפיצוי הכספי שבית הדין יורה להנהלת החברה לחדול לאלתר מכל פעולות הפגיעה בהתארגנות, ושבית הדין יבהיר שהארגון יציג בחברה, ויחייב אותה לנהל משא ומתן קיבוצי עם נציגות העובדים כקבוע בחוק. לטענתם, הימנעות החברה מההכרה ביציגות ועד העובדים נועדה למשוך זמן, שבמהלכו היא פועלת לשבור את ההתארגנות. את ההתארגנות ואת הסתדרות הפועל המזרחי מייצגים בהליך עו"ד אלעד מורג ועו"ד מוריה גליק.

חברת 019 לא הגיבה. תגובתה תפורסם כשתימסר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!